Ne rrjet

Tragjedia hekurudhore në Greqi, protesta dhe akuza e sindikatave: Ishte e parashikueshme

Gazeta Si - "Të gjithë duhet të jepni dorëheqjen!" Është ora e zemërimit. Në Athinë, përballë godinës së “Hellenic Train”, ku shpërthyen trazira mbrëmjen e së mërkurës.

Në Selanik. Dhe në Larisa, qyteti i tragjedisë së tretë më të rëndë në historinë e hekurudhave evropiane, më e rënda në historinë greke.

Sot do të merret në pyetje “koka e turkut”, i arrestuar pak orë pas tragjedisë: është shefi i stacionit hekurudhor, një 59-vjeçar nga Larisa, i akuzuar për vrasje të shumëfishtë dhe plagosje shumë të rëndë, i cili për "një gabim njerëzor" do të kishte lejuar kalimin e trenit të mallrave dhe ndërqytetas me 352 persona në bord, ku u përplasën drejt njëri-tjetrit, në një lëvizje të frikshme kokë më kokë në të njëjtën pistë.

Megjithatë, 46 të vdekurit dhe 57 të plagosurit, pothuajse të gjithë studentë universitarë, nuk mund të shpjegohen vetëm me neglizhencën e pretenduar të punonjësve të hekurudhave që komunikonin shkëmbimet dhe oraret e udhëtimit përmes telefonit celular.

Ministri i Transporteve ka dhënë dorëheqjen, të njëjtën gjë bën edhe drejtuesit e kompanive “Ose” dhe “Ergose”, përgjegjëse për rrjetin.

Sindikatat kujtojnë turnet rraskapitëse të stafit, por e gjithë politika hekurudhore e dekadave të fundit është objektivi i protestave.

Greqia është vendi me trenat më të këqij dhe më të rrezikshëm në Evropë, për një kohë të gjatë të subvencionuar masivisht nga shteti dhe në kundërshtim me dispozitat e BE-së.

Së bashku me Bullgarinë, Kroacinë dhe Slloveninë, Athina është gjithashtu një nga të paktët anëtarë të BE-së që vitet e fundit ka parë një ulje (me 20%) të numrit të pasagjerëve.

Kompania “TrainOse”, e cila u bë “Hellenic Train” në 2017-ën, me blerjen 100% nga “Trenitalia” dhe Hekurudhat Shtetërore, ka vepruar gjithmonë në një monopol ‘de facto’.

Dhe kjo përkundër faktit se shumë linja janë mirëmbajtur keq, ku ende udhëtohet me trena të viteve '70, pasagjerët janë ankuar shpesh për mungesën e sigurisë dhe menaxherët e rinj janë gjetur në një situatë katastrofike.

Në mes të krizës financiare të 2011-ës, seksione të tëra të Peloponezit, Thrakisë dhe Maqedonisë Lindore, pothuajse shihen një në tre stacione të braktisura.

Vetëm në periudhën dyvjeçare 2015-2017, pak para hyrjes së kapitaleve italiane, kanë ndodhur 37 aksidente për shkak të gabimeve në menaxhimin e trafikut, binarëve dhe shkëmbimeve; i vetmi seksion me një sistem semaforik adekuat dhe funksional, ishte ai (30 km) që i shërbente aeroportit të Athinës.

Shumë lokalitete, në vend të trenave, janë ende të lidhur me autobus dhe kjo pavarësisht se shteti i paguan 50 milionë euro në vit koncesionarit për të pasur një shërbim hekurudhor në të gjithë territorin.

Prej disa kohësh, investimet janë përqendruar kryesisht në linjën Athinë-Selanik, më e rëndësishmja dhe fitimprurësja, me blerjen deri në vitin 2027 të rreth njëzet mjeteve “Etr470” të reja dhe me një regjim të shpejtësisë së lartë, që më në fund hyri në funksion njëzet vjet me vonesë.

“Por është e vështirë të heqësh ngadalësinë dhe paqartësinë e dekadave”, akuzojnë sindikatat: “Sistemet automatike të sinjalizimit nuk kanë funksionuar që nga viti 2000, - thotë Kostas Genidounias, drejtuesi historik i hekurudhave. -Nuk ka ende një sistem mbrojtjeje nga gabimet njerëzore dhe ETCS, monitorimi elektronik, që kanë të gjitha hekurudhat evropiane, mungon në 90% të binarëve këtu. Gjithçka është arbitrare edhe kur udhëton me 160 km në orë, shoferët nuk kanë sinjale automatike për t'u treguar nëse po zbresin nga një kalim anësor. Disa vite më parë, unë në fakt udhëtova në linjën Athinë-Larisa. Dhe a e dini si shkoi? Dirigjenti më dha leje të vazhdoja në Kiourka, më pas më dhanë leje për në Inoi, më pas në Tithorea, në Lianokladi, në Palaio Faliro dhe në fund në Larisa. I gjithë ky komunikim në celular, në çdo stacion. Dhe duke përdorur ëireless”.

Edhe një projekt për të instaluar ETCS kudo, që i është besuar kompanisë italiane “Ansaldo” që nga viti 2006, kushtoi 25 milionë euro dhe shpeshherë është ngecur në vonesa, penalitete, mosmarrëveshje.

Me pak fjalë, të gjitha qeveritë e Athinës kanë udhëtuar gjithmonë në një regjim konkurrence të lirë, por në realitet ato janë ndalur përballë detyrave të drejtpërdrejta, thirrjeve të porositura për tenderë dhe të gjitha marifeteve që e lanë “TrainOse” me kontroll absolut.

Autoritetet europiane janë përpjekur disa herë të shohin qartë, në grumbullin e ligjeve dhe rregulloreve që në fakt kanë lejuar gjithmonë tenderë të synuar, licenca pa kontroll, furnizime miqve të politikanëve.

Por kur një kompani austriake u përpoq të hynte në tregun hekurudhor grek, ajo u përball me një mur barrierë me kostot e mirëmbajtjes së trenave në rritje të papritur deri në 200%.

"Tragjedi e paimagjinueshme", - tha presidenti grek të mërkurën. Askush nuk e besoi: është koha për zemërim dhe shumë zemërim do të ketë.

Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë