Gazeta Si - Zbërthimi i mesazheve nga aplikacionet Sky ECC nga autoritetet europiane, ka shkaktuar goditjen e dhjetëra grupeve kriminale shqiptare sidomos në Belgjikë.
Por nga ana tjetër, thyerja e platformës së enkriptuar të bisedave, jo vetëm që çoi në dhjetëra arrestime, por gjithashtu ekspozoi nivelin e lartë të korrupsionit në këtë vend.
Anversa, ashtu si Roterdami, është porta nga hyn kokaina në tregun evropian të drogës, ashtu si Amsterdami dhe Brukseli, janë kryeqytetet joformale të krimit të organizuar transnacional dhe ndërkohë Holanda, ashtu si Belgjika, është një "narko-shtet i ri" në zemër të Kontinentit të Vjetër.
Pikërisht kur kryeinspektori i Policisë Gjyqësore Federale, Yve Driesen mbërriti në Anversë në verën e vitit 2020, dhuna e trafikantëve të drogës në rrugë shpërtheu dhe më shumë.
Si drejtori i ri i Policisë Gjyqësore Federale (FGP), atij iu desh të gjente një zgjidhje për këtë. Kjo erdhi me ç’kodifikimin e aplikacioneve të “Sky ECC”, një goditje e fortë për trafikantët e drogës në të gjithë botën.
Në vitin 2023, policia dhe doganat kapën sërish tonelata kokainë në port. "Por bandat e drogës përshtaten si kameleonët", - thotë Driesen.
Në një intervistë për gazetën "De Morgen", zyrtari belg thekson se mafia shqiptare është kthyer në një problem në qytetin e dytë më të madh të Belgjikës.
Në një krahasim me “mocro-mafien” (kriminelë dhe narko-trafikantë lokalë nga Belgjika dhe Holanda, kryesisht me origjinë nga Maroku dhe Afrika Qendrore), Driesen i shikon kartelet shqiptare në nivelin më të lartë të trafikut të drogës.
A është mafia shqiptare po aq e fuqishme sa “mokro-mafia”?
Ajo është sigurisht shumë më e pranishme në Anversë nga sa mendonim ne. Këtë nuk e kemi ditur prej shumë kohësh, duket qartë nga mesazhet e Sky ECC që vetëm tani mund t'i analizojmë. Kur hapëm kodin në ato telefona, papritmas patëm akses në 1 miliard mesazhe.
Fillimisht kërkuam kriminelët që i njihnim: ato dosje ishin të parat që dolën në gjykatë. Për të ekzaminuar pjesën tjetër të këtyre bazave të të dhënave të mëdha, ne kemi rekrutuar specialistë në shkencën e të dhënave, të cilët nxjerrin informacionin përkatës.
Kjo gjë tani, tregon se prania e mafies shqipfolëse në Anversë është vërtet një problem. Ne e dinim që këto organizata ishin aktive në Bruksel, por në Anversë ato kishin mbetur gjithmonë më shumë nën mbikëqyrje.
Falë analizës së mesazheve të kapura, ne mundëm të shihnim për çdo qytet se sa përdorues të “Sky ECC” komunikonin në shqip: rezultoi të ishte më i larti në Anversë, me 1.760 përdorues. Fakti që ata rezultuan se kishin kontrollin e trafikut të drogës në këtë qytet, ishte pra diçka e re.
Si ndryshon mafia shqiptare nga “mokro-mafia”?
Organizatat kriminale shqiptare kanë metoda shumë të ndryshme. Fakti që nuk e dinim se ishin të pranishëm në një numër kaq të madh, thotë shumë. Ata nuk kanë gjasa të hedhin granata, për shembull, por kanë mënyrat e tyre për t'i rregulluar gjërat.
Ata përdorin identitete të rreme. Dosjet tona përmbajnë të dyshuar shqipfolës me emra që tingëllojnë në gjuhën flamane.
Ata janë më pak të shqetësuar për vetë kontrabandën dhe kryesisht luajnë rolin e shitësit me shumicë: presin dhe shpërndajnë kokainën. Shqiptarët janë aktivë në mbarë botën dhe gjithashtu kanë një bazë në Ekuador, ku prodhohet kokaina. Jo “mokro-mafia” pra.
Si ndahen rolet mes bandave kriminale në Anversë?
“Mokro-mafia” ka depërtuar më së shumti në port. Ata kanë logjistikën për të kaluar kokainën përmes sistemit.
Pasi droga ka dalë nga porti, ajo i ofrohet kujtdo që paguan: holandez, italianë nga “Ndrangheta” (një organizatë mafioze italiane) apo mafia shqiptare.
“Mocro-mafia” ka bashkëpunëtorë në pozicione vendimtare në port. Por grupi më i madh, është edhe stafi i portit që merr ryshfet.
Për shembull, ata duhet të lëvizin një kontejner, të transmetojnë informacion ose të mos kryejnë një kontroll si duhet.
Për këtë paguhen shuma të mëdha parash, ndaj tundimi është i madh. Mesazhi im është: mos e bëni. Pasi ta keni bërë një herë, nuk do të mund të shpëtoni më nga kthetrat e asaj organizate.
Pastaj ata do të vazhdojnë të kërkojnë shërbime nga ju dhe nëse doni ta dini, trafikantët do të kërcënojnë familjet tuaja.
Falë zbërthimit të telefonave të krimit të Sky ECC, ju morët një pasqyrim të korrupsionit në port. Kjo arriti larg: madje kishte zyrtarë tatimorë që kontrollonin për bandat e drogës, doganierë që ishin në borxhe dhe për këtë arsye ishte e lehtë të merrnin ryshfet.
Nuk ishte surprizë për ne që kishte njerëz të korruptuar që ecnin nëpër port, por ishte se kishte kaq shumë. Jemi të shokuar edhe nga korrupsioni jashtë portit: me sa duket nuk është aq e vështirë të zbulosh adresën apo gjendjen financiare të dikujt.
Për shembull, ne pamë njerëz që “dorëzoheshin” për para në spitale dhe zyra përmbarimore. Kështu, mësuan bandat e drogës për stafin e portit gjithçka donin.
Përveç kësaj, kishte edhe punonjës të qytetit, doganierë, oficerë policie dhe avokatë që komplotuan drejtpërdrejt me mjedisin.
A ka rezervuar “Sky ECC” ndonjë surprizë tjetër për ju?
Shkalla e trafikut të kokainës i tejkaloi pritshmëritë tona në të gjitha fushat: sasia, dhuna, paratë e përfshira. Kur zbërthyem telefonat për herë të parë, për pak ndoqëm mesazhet live.
Ne pamë “lojtarë të mëdhenj” nga Dubai që organizonin disa transporte në të njëjtën kohë: nëpërmjet “Sky ECC” ata dhanë udhëzime për ngarkesat e destinuara për Anversë dhe Roterdam dhe çdo herë përfshinte tonelata kokainë.
I përgjuam në të njëjtën kohë. Ne gjithashtu pamë me sytë tanë flukset e mëdha të parave në biznes. Kishim një imazh live të më shumë se 11 milionë eurove që transferoheshin nga një vend në tjetrin në çanta sportive.
Pamë fotot e dikujt në një apartament me paleta të mbushura me kartëmonedha, me mesazhin se paratë mund të merren.
Me një kontroll shtëpie kur ndodhi një ngarkesë e tillë parash, ne ndonjëherë ishim në gjendje të rikuperonim deri në një milion euro, por kjo është sigurisht vetëm një pjesë e vogël e aseteve të një bande të tillë.
Çfarë metodash përdor “mokro-mafia” për të nxjerrë kokainën nga porti?
Metoda më e njohur është zëvendësimi: vendos një kontejner nga Amerika e Jugut pranë një kontejneri evropian dhe transferon kokainën.
Kontejneri evropian zakonisht nuk kontrollohet më nga dogana, sepse mbetet brenda zonës Shengen dhe për këtë arsye mund të largohet nga porti i qetë.
Një mënyrë tjetër është mashtrimi me PIN, ku dikush me letra false shkarkon një kontejner nga kalata.
Kodi PIN dikur ishte i lehtë për t'u ndarë, por tani gjithnjë e më shumë elementë biometrikë - shenjat e gishtërinjve - po përdoren, duke e bërë mashtrimin më të vështirë.
Por kriminelët vazhdojnë të përshtaten. Meqenëse siguria në port është rritur, ata kanë gjetur metoda të reja.
Ju po kapni më shumë kokainë çdo vit dhe po i nervozoni organizatat e drogës. A mund të ndodhë që, pas vitesh beteje të pabarabartë, po e fitoni paksa luftën kundër karteleve të drogës?
Unë jam i kujdesshëm për këtë. Po, po kapim më shumë drogë, por ka edhe më shumë kokainë në qarkullim se kurrë më parë.
Më shumë kokainë po prodhohet në vendet burimore si Kolumbia, ku presidenti ka vendosur për arsye politike se shkatërrimi i plantacioneve të kokainës nuk është më prioritet.
Dhe më shumë kokainë po vjen në Evropë, sepse fitimet janë më të larta këtu sesa në Amerikë, ku gjithnjë e më shumë përdorues kanë kaluar në përdorimin fentanilit edhe më të dëmshëm.
Vlerësohet se çdo vit prodhohen 3000 tonë kokainë. Në total, 1,213 tonë u kapën në mbarë botën vitin e kaluar, shumica në Amerikën e Jugut. Për fat të mirë, qindra tonë janë ndaluar tashmë në Kolumbi dhe Ekuador.
Edhe në Anversë po kapim gjithnjë e më shumë: vitin e kaluar doganat dhe policia jonë kishin një kapje rekord prej 110 tonësh, këtë vit do të jetë edhe më shumë.
Kjo është një humbje e konsiderueshme për kartelet e drogës: 110 tonë, të paprerë, ka një vlerë rruge prej 5.5 miliardë euro. Unë guxoj të them se ne i kemi dëmtuar shumë organizatat vitet e fundit.
Duke ndërprerë sistemin e tyre të komunikimit, por edhe sepse “Sky ECC” na dha një pasqyrë të mirë në metodat e tyre të punës.
Tani e dimë se si funksionojnë. Ata nga ana e tyre e dinë se ato metoda janë djegur, ndaj duhet të zhvillojnë të reja. Kjo i ka prishur punë edhe atyre dhe ne mund të jemi krenarë për këtë.
Kush e drejton trafikun e drogës?
Djemtë e porositur menaxhohen nga menaxhmenti i mesëm, “togerë”, të cilët nga ana e tyre marrin urdhrat e tyre nga bosët kryesorë të drogës në Dubai, Marok apo Turqi.
Këta lojtarë të mëdhenj – ne i quajmë objektiva me vlerë të lartë – ndonjëherë e fillojnë si lojtarë të vegjël dhe ngjite në rangje më pas.
Si Polici Gjyqësore Federale, ne përpiqemi të ndjekim majat e organizatës sa më shumë që të jetë e mundur, por siç e dini, bashkëpunimi me një vend si Dubai është i pamundur.
Përshtati në shqip: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.