Vende dhe Udhetime

Një aeroport që u njoh në Luftën e Ftohtë dhe Covid. A i ka ardhur sërish koha?

Përballë sfondit të ngrirë nga bora e maleve Chugach të Alaskës, që i shërben një qyteti prej vetëm 300,000 banorësh, ndodhet ai që mund të jetë thjesht aeroporti me vendndodhjen më të favorshme në botë sot.

Ndërsa një vështrim në një hartë standarde 2D të Tokës mund t'ju tregojë se Alaska është një vend i largët, në fakt shteti i SHBA-së është në krye të botës.

Aeroporti Ndërkombëtar Ted Stevens Anchorage është një qendër ngarkesash modeste, në distancë të barabartë midis Nju Jorkut dhe Tokios dhe, siç deklaron uebfaqja e tij, vetëm 9.5 orë kohë fluturimi nga 90% e botës së industrializuar.

Tani që më shumë se 30 vende e kanë ndaluar Rusinë nga hapësirat e tyre ajrore, me Rusinë duke u përgjigjur në të njëjtën mënyrë, dhe hapësira ajrore e Ukrainës dhe Bjellorusisë gjithashtu të mbyllura, Anchorage mund të jetë i rëndësishëm strategjikisht.

Mund të thuhet madje se thuajse për këto lloj ngjarjesh është ndërtuar ky aeroport.

Përfunduar në vitin 1951, Aeroporti Anchorage ishte për 40 vjet një ndalesë për fluturimet e pasagjerëve që udhëtonin nga Europa në Azinë Lindore, kur Lufta e Ftohtë bëri që fluturimet mbi Bashkimin Sovjetik të kufizoheshin.

Kur marrëdhëniet ndërkombëtare u shkrinë në vitet 1990, linjat ajrore më në fund mund të merrnin rrugët më të drejtpërdrejta, ekonomike mbi hapësirën e madhe ruse, duke i lejuar ato të reduktojnë kohën e fluturimit dhe të ulin çmimet.

Kështu Anchorage u vendos në rolin e tij aktual si një qendër kryesore për trafikun e mallrave dhe një aeroport modest i fluturimeve sezonale të pasagjerëve.

Më pas, ndërsa pandemia e koronavirusit u përhap në fillim të vitit 2020, Anchorage doli përsëri në qendër të vëmendjes globale kur luajti një rol kyç në transportin ndërkombëtar të mallrave mjekësore. Ai madje u bë, për një kohë të shkurtër, aeroporti më i ngarkuar në botë.

Ndërsa trafiku global i pasagjerëve ishte ulur me më shumë se 90%, "ne po shihnim një kërkesë të shtuar për kapacitetin e ngarkesave", tha në prill 2020 menaxheri i aeroportit Jim Szczesniak, "Dhe kjo është kryesisht për shkak se shumë nga furnizimet për luftën kundër Covid në Amerikën e Veriut prodhohen në Azi".

“Avionët fluturojnë lart mbi majë të globit për të shkurtuar distancën", shpjegoi ai. "Avantazhi i Anchorage është se aeroplanët mund të fluturojnë të mbushur me ngarkesë, por vetëm gjysmë të mbushur me karburant. Ata fluturojnë në Anchorage, më pas mbushin karburant dhe më pas shkojnë për në destinacionin e tyre".

Në vitin 2020, ai gjithashtu priti avionin më të rëndë të ndërtuar ndonjëherë, avioni i ngarkesave Antonov An-225 Mriya, i shkatërruar së fundmi në Ukrainë.

Por në vitin 2022, menaxheri i funksionimit të divizioneve të aeroportit Trudy Ëassel i tha CNN në fillim të marsit, 115 trupa në ditë janë bërë "norma e re". Kjo barazohet me rreth 300 dhoma hoteli.

Anchorage është shtëpia e qendrave për UPS (United Parcel Service) dhe FedEx dhe një zinxhiR furnizimi do të thotë se aeroporti po sheh vëllime rekord të ngarkesave ajrore për të dytin vit radhazi.

Rreth një në dhjetë punë në Anchorage janë të lidhura me aeroportin.

Me hapësirën ajrore ruse tashmë jashtë kufijve, Ëassel i tha CNN se aeroporti është gati të përshtatet nëse transportuesit duhet të përdorin aeroportin për shkak të situatës aktuale, "Ne jemi të vetëdijshëm për atë që po ndodh në botë dhe ne jemi duke qëndruar pranë.

"Ne po punojmë së brendshmi për t'u siguruar që nga ana operative kemi infrastrukturën për të trajtuar kur dhe nëse marrim kërkesa që transportuesit të kalojnë përmes Anchorage".

Kjo përfshin përgatitjen për çfarëdo nevoje operacionale të linjave ajrore që mund të duhen.

"Për shembull, a do t'i duhet një linjë ajrore thjesht një ndalesë teknike, që do të thotë se ata thjesht do të marrin karburant, ndoshta do të ndryshojnë ekuipazhet dhe më pas do të nisen?" thotë Ëassel. "Transportuesit tanë tokësorë mund të kthejnë një aeroplan në rreth një orë e 40 minuta në varësi të nevojave të linjës ajrore. Apo do të vijnë këto linja ajrore përmes Anchorage dhe do të kenë nevojë për shërbime shtesë? Nuk e dimë ende".

Askush nuk e di se sa do të vazhdojë situata aktuale, por në javët dhe muajt në vijim, linjat ajrore do të punojnë shumë për të përcaktuar linjat dhe oraret e tyre të reja.

Kjo nuk është vetëm një çështje e faktorëve ekonomikë, por do të përfshijë gjithashtu betejën për lojëra elektronike në aeroport, pasi bota e aviacionit e hartuar me kujdes të shtigjeve dhe orareve të fluturimit është në rrëmujë.

Pavarësisht se ndalesat nuk janë më një domosdoshmëri teknike, vendndodhja strategjike e Anchorage do të jetë ende një faktor tërheqës.

Përpara se peizazhi gjeopolitik të ndryshonte në mënyrë kaq dramatike, një linjë e re ajrore me distanca të gjata, Northern Pacific Airëays, tashmë po planifikonte të niste një shërbim ndërkombëtar midis SHBA-së dhe Azisë përmes Anchorage si bazë, megjithëse kjo është ende subjekt i miratimit të qeverisë.

Për momentin, Petchenik sugjeron që të vazhdojmë të shikojmë qiellin.

"Nuk janë domosdoshmërisht aeroportet që janë më të ngarkuar, por hapësira ajrore", thotë ai. "Shumë nga trafiku që normalisht do të kalonte përmes Rusisë po lëviz në jug, kështu që po shihni trafik të shtuar mbi Turqinë, Rumaninë dhe vende në Europën Lindore".

Parashikimi i tij është se në të ardhmen e afërt, rrugët lart përmes Norvegjisë, pastaj poshtë përmes Kanadasë dhe Alaskës, "mund të jenë më interesantet".

Burimi: CNN. Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë