Vende dhe Udhetime

Ishulli që ndalon automjetet private

Ishulli i bicikletave

Ka më shumë biçikleta sesa makina në La Digue, Ishulli 10 km katror që po bën gjithçka që mundet për të shpëtuar veten dhe një specie të rrallë shpendësh nga turizmi i tepërt.

La Digue është padyshim një nga më të njohurit nga 115 ishujt në Seychelles. Ai tërheq mijëra turistë çdo vit në Anse Source d'Argent, i quajtur shpesh plazhi më i fotografuar në botë për shkak të gurëve të tij që të kujtojnë kohët parahistorike, një sfond ideal për filmat dhe reklamat e Hollivudit.

Në një shkallë më të vogël, vëzhguesit e shpendëve nga të gjitha anët vijnë për të dëshmuar shikimin e rrallë të zogut Seychelles Black Paradise Flycatcher, një specie e rrezikuar endemike e Seychelles.

Por ndoshta mrekullia më pak e njohur e ishullit është mungesa e makinave dhe mënyra sesi banorët kanë arritur të kufizojnë trafikun për të mbrojtur bukurinë e pacenuar të territorit të tyre prej 10 km katrorë.

Shpesh quhet plazhi më i fotografuar në botë për shkak të gurëve të tij mbresëlënës.

Me një popullsi prej vetëm rreth 3,000 banorësh, Digueois krenohen që përdorin biçikletën si formën e tyre kryesore të transportit, ndryshe nga ishujt më të mëdhenj fqinjë të Mahé dhe Praslin, të cilët kanë parë më shumë rritje urbane. Për vendasit, një makinë është e panevojshme dhe lëvizja me biçikleta ka qenë gjithmonë një mënyrë jetese.

"Që në moshë të vogël, vëllai im përpiqej të na mësonte si të ngasim biçikletën", tha Florie Marie, një banore e La Digue." Megjithatë, motra ime, ajo jeton në Mahé ende nuk di të ngasë biçikletë".

Turistët gjithashtu marrin pjesë në traditën lokale, duke marrë me qira biçikleta për të eksploruar ishullin. "La Digue dihet se është një ishull biçikletash. Ka klientë që duan të udhëtojnë me makinë në plazh, por shumica duan biçikleta", tha Travis Mills, i cili zotëron një kompani me qira biçikletash në La Digue.

Numri aktual i automjeteve të ishullit është 60, një rritje e konsiderueshme nga 10 që kishte në vitet '80 kur vetëm familjet e pasura mund të përballonin të zotëronin makina. Aty, asnjë makinë nuk lejohet nëse nuk ofrojnë një shërbim publik. Megjithatë, rritja e turizmit dhe mjeteve të nevojshme që vijnë për atë punë ka vënë këmbanat e alarmit, veçanërisht te vendasit.

"Me më shumë automjete në La Digue, ai aspekt i qetësisë, relaksimit nuk do të jetë më aty. Dhe kjo do të ketë patjetër një ndikim të madh në vetë La Digue, turizmin e tij, mjedisin dhe ekosistemin e tij", tha Patrick Andre, sekretari i Transportit i Seychelles.

Ekspertët paralajmërojnë se zhvillimi i mëtejshëm mund të ndikojë në habitatin natyror të specieve të rrezikuara në ishull.

"Ne kemi parë rritjen e numrit të ndërtimeve ose zhvillimit në ishullin La Digue, dhe ky ka qenë një shqetësim i madh në lidhje me popullsinë e disa specieve”, tha Josianna Rose, roje parku në Parkun kombëtar Veuve.

"Njerëzit nga La Digue po ndërtojnë shumë, ata po presin pemë për ndërtim".

Që nga viti 2008, njerëzit kanë transportuar disa dhjetëra specie në ishujt fqinjë përmes një programi mbarështimi që do të siguronte që ato specie shpendësh të ketë habitate shtesë të përshtatshme.

La Digue tani ka vendosur një moratorium për ndërtimin e objekteve të reja turistike deri në vitin 2023, në një përpjekje për të ruajtur burimet natyrore lokale. "Nëse vërtet duam që La Digue të mbetet një nga perlat e Seychelles, ne duhet të jemi në gjendje të fillojmë të kontrollojmë, monitorojmë zhvillimin në ishull", tha Sherin Francis, Shef Ekzekutiv i Bordit të Turizmit.

Në mënyrë të ngjashme, ndalimi i pronësisë së automjeteve private, si dhe diskutimet për heqjen graduale të të gjitha automjeteve të varura nga karburanti dhe zgjerimin e formave më tradicionale të transportit (ka mbetur vetëm një operator i karrocave në ishull), janë bërë pjesë e qëllimit për t'u kthyer. La Digue në eko-kryeqytetin e Seychelles.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë