Jete & Stil

Çfarë na shtyn të bëjmë bamirësi?

Keni menduar ndonjëherë pse disa bamirësi mund t'ju bëjnë të hapni portofolin tuaj ndërsa të tjerët jo? Shkenca ka disa përgjigje. Ka një arsye pse pushimet e dimrit quhen "Sezoni i Dhënies". Në fakt, studimet tregojnë se gati një e treta e të gjitha dhurimeve bëhen në dhjetor. Me mijëra bamirësi dhe shkaqe që garojnë për bujarinë e njerëzve, nuk është për t'u habitur që kërkimi i parave ka evoluar në një formë arti, aq shumë, saqë nganjëherë vendimi ynë për të dhënë nuk ka lidhje me vetë organizatën, por përkundrazi, si prezantohet mesazhi.
Më poshtë janë pesë arsye që mund tju shtyjnë të dhuroni, sipas Jen Kim, një psikologe në Universitetin e Uashingtonit.

Shihni bukurinë - Edhe pse njerëzit e dinë se duhet të dhurojnë për qëllime ekonimike, studiuesit në Universitetin e Uashingtonit në një seri studimesh, mijëra pjesëmarrësve u treguan fotot e marrësve të vërtetë të bamirësisë dhe u kërkuan të zgjedhin se kujt do të donin të dhuronin. Rezultatet treguan se njerëzit e bukur (dhe kafshët) kishin më shumë gjasa që të merrnin dhurata bamirësie. Për shembull, gjirafat dhe zebrat (konsiderohen shumë të bukura) fituan më shumë para në krahasim me pinguinët ose orangutanët (jo aq të bukur), edhe pse këta të fundit janë më të rrezikuar dhe kanë nevojë për ndihmë.

"Efekti i kalimtarit" - Ju me siguri keni dëgjuar për "efektin e kalimtarit" që është ideja se njerëzit kanë më pak të ngjarë të ndihmojnë dikë nëse ka njerëz të tjerë të pranishëm. Shembulli më i famshëm i këtij fenomeni është vrasja e dhunshme e Kitty Genovese, e cila në 1964, u sulmua dhe u godit me thikë nga një burrë jashtë ndërtesës së saj të banesës në Nju Jork. Asnjë nga disa dhjetëra fqinjët që dëgjuan britmat e saj dhe lutjet për ndihmë nuk thirri policinë, duke supozuar se një tjetër do ta bënte.
Një studim i vitit 2013 në Universitetin e Kolumbisë konfirmon se efekti i kalimtarit vlen edhe për dhënien. Për studimin, pjesëmarrësit u ndanë në beqarë, grupe të vogla që nuk ishin në gjendje të komunikonin me njëri-tjetrin dhe grupe të vogla që mund të komunikonin lirisht me njëri-tjetrin dhe u dhanë para që ata ose mund t'i mbanin ose t'i dhuronin. Beqarët dhuruan gati dy herë më shumë para në krahasim me grupet e tjera. Pasja e aftësisë për të komunikuar me njëri-tjetrin ndikoi shumë në "ndryshueshmërinë dhe sasinë e parave të dhëna", sipas Karthik Panchanathan, një nga studiuesit. Megjithëse, efekti kishte tendencë të ishte negativ: grupet që ishin në gjendje të komunikonin me njëri-tjetrin dhuruan më pak.

Kur hiqni dorë nga diçka që ju pëlqen - Imagjinoni që dy organizata bamirësie ju kërkojnë 200 lekë. Njëri thotë, "janë vetëm 200 lekë, aq sa bën një akullore." ndërsa tjetri ju thotë "janë vetëm 200 lekë, aq sa bën një pastë dhëmbësh."
Në cilin moment janë gjasat që të jepni më shumë?
Nëse keni thënë të parën, atëherë nuk jeni vetëm. Një studim i vitit 2015 në Shoqatën Amerikane të Tregut zhvilloi këtë provë në emër të Unicef dhe zbuloi se njerëzit kishin më shumë gjasa të jepnin kur krahasonin dhurimin e tyre me blerjen e diçka që pëlqenin(për shembull, akullore) kundrejt një sendi praktik (siç është një pastë dhëmbësh) . Autorët zbuluan se zgjedhja e akullores i bënte njerëzit të ndiheshin egoistë, kështu që në mënyrë që të kompensoheshin dhe të ndiheshin më mirë me veten e tyre, ata vendosën të dhuronin në vend se të blinin akulloren.

Shkronjat kanë rëndësi - Për vite me radhë, shkronjat në kompjuter zgjidhen ose Arial ose Times New Roman, por një studim i ri në Universitetin Shtetëror të Ohajos sugjeron që zgjedhja e shkronjave ka rëndësi kur kërkoni ndihmë. Domethënë zgjidhni shkronja që përputhen me tonin e mesazhit tuaj. Për shembull, studiuesit zbuluan se kërkesat e dhurimit ishin më efektive kur shkruheshin me me shkrim dore. Mesazhet që fokusoheshin në fuqinë ose efikasitetin e një organizate kishin më shumë impakt kur u përdorën gërma të ngjashme me biznesin (ose padyshim të krijuar nga kompjuteri). Pjesëmarrësit jo vetëm që dhanë më shumë kur shkronja përputhej me tonin, por ata gjithashtu kishin më shumë besim ndaj organizatës.
Burimi: Psychology Today. Përktheu: Gazeta "Si"


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë