Jete & Stil

Mirë se vini në epokën e zyrës së mbikëqyrur

Shefat kanë mbajtur gjithmonë shënime për punëtorët e tyre. Në fund të fundit, një pjesë e punës së çdo menaxheri është të sigurohet që punëtorët e meritojnë vendin e punës dhe padyshim të mos vjedhin.

Vendet e punës janë monitoruar prej kohësh, nga inspektorët, kamerat CCTV dhe së fundmi nga të gjitha llojet e sensorëve. Sidoqoftë, në vitet e fundit, dhe veçanërisht kur pandemia ka zhvendosur punën nga zyra në dhomën e ndenjes si fushëveprimi ashtu edhe shkalla e mbikëqyrjes së korporatës është rritur.

Një studim i Komisionit Evropian zbuloi se kërkesa globale për softuer spiunues të punonjësve u dyfishua midis prillit 2019 dhe prillit 2020. Brenda javëve të bllokimeve duke filluar nga marsi 2020, kërkesat e kërkimit për mjetet e monitorimit u rritën më shumë se 18 herë. Prodhuesit e softuerëve të mbikëqyrjes raportuan rritje të mëdha në shitje. Në Time Doctor, e cila regjistron video të ekraneve të përdoruesve ose bën periodikisht foto për t'u siguruar që ata janë në kompjuterin e tyre, shitjet u trefishuan papritur në prill 2020 krahasuar me një vit më parë. Ato në DeskTime, e cila gjurmon kohën e kaluar në detyra, u katërfishuan gjatë kësaj periudhe. Një sondazh i më shumë se 1000 firmave në Amerikë në vitin 2021 zbuloi se 60% e tyre përdornin softuer monitorimi të një lloji. 17% e tjerë po e konsideronin atë.

Firmat kanë shumë arsye të vlefshme për të monitoruar punëtorët e tyre. Siguria është një: gjurmimi i vendndodhjes së stafit në një ndërtesë mund t'i ndihmojë punëdhënësit t'i lokalizojnë ata në rast urgjence. Një tjetër është mbajtja e parave dhe e të dhënave të sigurta. Për t'u siguruar që punonjësit e tyre nuk po ndajnë informacione të ndjeshme, banka të tilla si JPMorgan Chase jo vetëm që kalojnë përmes telefonatave, regjistrimeve të bisedave dhe emaileve, por gjithashtu gjurmojnë sa kohë është stafi në ndërtesë dhe sa orë kanë punuar. Në vitin 2021, Credit Suisse filloi të kërkonte akses në pajisjet personale të përdorura për punë.

Fillesat po ofrojnë një vlerësim gjithnjë e më të sofistikuar të kërcënimit. Njëra, Awareness Technologies, ofron softuer të quajtur Veriato, i cili u jep punëtorëve një vlerësim rreziku për të përcaktuar rrezikun e tyre të sigurisë ndaj një punëdhënësi, si për shembull të qenit përgjegjës për rrjedhjet e të dhënave ose vjedhjet e pronës intelektuale. Një tjetër, Deepscore, madje pretendon se mjetet e tij të kontrollit të fytyrës dhe zërit janë në gjendje të përcaktojnë se sa i besueshëm është një punonjës.

Një arsye tjetër e madhe që kompanitë të mbikëqyrin punëtorët është të vlerësojnë dhe rrisin produktivitetin. Punëdhënësit mund të ndjekin çdo goditje të tastierës ose lëvizjes së mausit, të aksesojnë kamerat e internetit dhe mikrofonat, të skanojnë emailet për thashetheme ose të marrin pamje nga ekranet e pajisjeve, shpesh pa paralajmëruar punonjësit - shpesh, si me produkte të tilla si FlexiSPY, duke mos lënë më të mençur punëtorët e mbikqyrur. Disa veçori monitorimi janë madje të disponueshme në softuerët e përdorur gjerësisht si Google Ëorkspace, Microsoft Teams ose Slack.

Shumë nga produktet e mbikëqyrjes mundësohen nga inteligjenca artificiale (AI), e cila ka bërë përparime në vitet e fundit. Enaible pretendon se algoritmet e tij të inteligjencës artificiale mund të matin se sa shpejt punonjësit kryejnë detyra të ndryshme si një mënyrë për të hequr qafe dembelët. Vitin e kaluar Fujitsu, një grup teknologjik japonez, zbuloi softuerin e AI i cili premton të masë përqendrimin e punonjësve bazuar në shprehjet e tyre të fytyrës. RemoteDesk paralajmëron menaxherët nëse punëtorët hanë ose pinë në punë.

Të mbledhura me përgjegjësi, të dhëna të tilla mund të rrisin performancën e përgjithshme të firmave, ndërkohë që përfitojnë individët. Mbikëqyrja më e madhe e kalendarëve të punëtorëve mund të ndihmojë në parandalimin e djegies. Teknologjia gjithashtu mund të fuqizojë disa punonjës përballë paragjykimeve ose diskriminimit. Prindërit dhe personeli tjetër me përgjegjësi përkujdesjeje mund të tregojnë se janë po aq produktivë sa kolegët e tyre në zyrë. Punonjësit priren të tolerojnë kontrollet e çantave dhe kamerat CCTV, të cilat konsiderohen si mënyra legjitime për të përmirësuar sigurinë. Po kështu, shumë madje pranojnë që thirrjet e punës dhe emailet e tyre janë lojë e ndershme.

Buzëqeshni, ju jeni në kamera

Kritikët e mbikëqyrjes megjithatë kanë frikë se kompanive nuk mund t'u besohet ky lloj informacioni. Në vitin 2020, Barclays, një nga bankat më të mëdha të Britanisë, u detyrua të heqë softuerin që gjurmonte kohën që punonjësit kalonin në tavolinat e tyre, duke nxitur ata që shpenzonin shumë gjatë në pushime, pasi u përballën me një reagim të ashpër nga stafi. Në të njëjtin vit, Microsoft u vu nën vëzhgim për një veçori që e përdori për të vlerësuar produktivitetin e punëtorëve duke përdorur masa, duke përfshirë sa shpesh stafi merrte pjesë në takime me video ose dërgonte email. Microsoft kërkoi falje për këtë veçori dhe bëri ndryshime për të shmangur identifikimin e individëve. Në letër, qëllimi ishte të sigurohej një pasqyrë e detajuar se si funksionojnë organizatat. Në praktikë, ajo vuri punonjësit kundër njëri-tjetrit.

Kjo tregon për një problem tjetër: shumë produkte të mbikëqyrjes që synojnë rritjen e produktivitetit nuk janë testuar mirë. Disa rrezikojnë të jenë kundërproduktive. Hulumtimet e kanë shoqëruar monitorimin me rënie të besimit dhe nivele më të larta të stresit, asnjëra prej të cilave nuk është padyshim e favorshme për performancë të lartë.

Me hyrjen në fuqi të ligjeve si Nju Jorku, shumë punonjës janë gati të mësojnë se pikëpamjet e punëdhënësve të tyre për përshtatshmërinë e produkteve të tilla mund të jenë mjaft të ndryshme nga ato të tyre. Punëdhënësit, nga ana e tyre, mund të kenë nevojë të zbusin entuziazmin e tyre për të përgjuar stafin. Shumica e kompanive ndoshta do të arrijnë në një kompromis të arsyeshëm. Ata që nuk e kuptojnë mund të shohin se shumë njohuri është një gjë e rrezikshme.

Burimi: The Economist/ Përshtati: Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë