Nga ndalimi i pluhurit dhe papastërtisë që hyn në sy deri te nxitja e refleksit tonë të mbylljes së syve, qerpikët bëjnë më shumë sesa thjesht duken bukur.
Gjë që e bën të vështirë shpjegimin e trendit në mediat sociale të burrave që shkurtojnë, ose edhe i heqin plotësisht qerpikët e tyre në një përpjekje për t’u dukur “më mashkullorë”.
Videot e postuara në TikTok, Instagram dhe X javët e fundit tregojnë burra që përdorin gërshërë për të prerë qerpikët, në berberhane nga Turqia në Zelandën e Re, në një kërkim për qerpikë të shkurtër.
Ndërsa disa berberë shihen duke përdorur gërshërë elektrike që janë më të sakta, të tjerë po i stilojnë lirshëm vetëm me një palë gërshërë parukerie.
“Qerpikët janë jetikë si për përvojën vizuale ashtu edhe për shëndetin e syve”, tha Vickie Lee, kirurge në Imperial College London.
“Përveçse veprojnë si një pengesë për refleksin mbrojtës të mbylljes së syve, qerpikët ndihmojnë në uljen e rrjedhës së ajrit mbi sy… duke ruajtur lagështinë, duke i mbajtur sytë të shëndetshëm dhe të rehatshëm, duke filtruar rrezet e diellit intensive, duke zvogëluar shkëlqimin dhe duke përmirësuar cilësinë vizuale.”
Ndërsa Lee tha se qerpikët ndjekin një cikël natyror rritjeje, duke rënë dhe duke u rritur përsëri me kalimin e kohës, ajo shtoi se ka shumë arsye pse heqja e tyre, sipas metodave të parë në mediat sociale, është një ide e keqe.
“Heqja e papërshtatshme mund të çojë në ndërlikime. Prerja ose shkurtimi i qerpikëve mund të shkaktojë shqetësim dhe acarim”, tha ajo, për të mos përmendur rrezikun e “shkaktimit të lëndimeve të mundshme në sy”.
Rritja e ‘energjisë mashkullore’
Qerpikët e shndritshëm kanë qenë një tregues i feminitetit ose atraktivitetit për shekuj me radhë, të përshkruar në art (duke përfshirë veprat e John Singer Sargeant dhe Pablo Picasso), poezi (Thomas Hood) dhe letërsi (F. Scott Fitzgerald). Dhe mund të ketë edhe një imperativ evolucionar: Hulumtimet shkencore nga viti 2005 zbuluan se gratë me fytyra më tërheqëse gjithashtu zotëronin nivele më të larta të hormonit seksual femëror estrogjen, i cili barazohet me rritjen e pjellorisë dhe fertilitetit, tipare gjenetike që janë tërheqëse, në terma riprodhues.
Por në klimën politike gjithnjë e më mashkullore të sotme, të nxitur nga figura të diskutueshme si Andreë Tate dhe drejtues të teknologjisë si shefi i Meta, Mark Zuckerberg (i cili kohët e fundit shprehu mbështetjen e tij për më shumë “energji mashkullore” në botën e korporatave, duke i thënë prezantuesit Joe Rogan në janar: “Një kulturë që feston agresionin pak më shumë ka meritat e veta”), është e lehtë të kuptohet pse disa burra janë të etur të shtypin çdo gjë në pamjen e tyre që mund të interpretohet si tepër femërore.
Edhe zëvendëspresidenti JD Vance, një mbrojtës i hapur i të drejtës së burrave për “instinkte mashkullore”, ka rënë ndesh me standardet e reja të bukurisë mashkullore kur bëhet fjalë për sytë e tij. Gjatë debatit të tij televiziv zgjedhor në tetor 2024, interneti u mbush me spekulime se Vance kishte përdorur laps për sytë për të arritur pamjen e tij të errët dhe me qerpikë të trashë. Thashethemet u përhapën aq shumë sa ish-kongresmeni republikan i turpëruar George Santos ndërhyri: “Vance NUK përdor laps për sytë”, shkroi ai në X në atë kohë.
“E kam takuar personalisht para se të bëhej senator dhe mund të konfirmoj se ka qerpikë të gjatë dhe ato hedhin një hije. Rrituni njerëz!”
Pas dekadash rënieje, tradicionalizmi gjinor është në rritje midis votuesve republikanë në Shtetet e Bashkuara, sipas të dhënave të fundit të cituara nga The Neë York Times. Në Sondazhin e Kërkimit “Vieës of the Electorate” (të drejtuar nga fondacioni “The Democracy Fund” në bashkëpunim me YouGov), i cili u krye pas rizgjedhjes së Presidentit Donald Trump në nëntor 2024, republikanët mbështetën gjithnjë e më shumë atë që sondazhi e quajti “nocione tradicionale të maskulinitetit”, me më shumë se tre të katërtat e burrave dhe grave republikane që pajtoheshin me pikëpamjen se “çfarë do të thotë të jesh burrë ka ndryshuar dhe nuk mendoj se kjo ka qenë e mirë për shoqërinë”.
I njëjti studim zbuloi se 48% e burrave republikanë ranë dakord që gratë “duhet të kthehen në rolet e tyre tradicionale” në shoqëri, një rritje e konsiderueshme nga maji i vitit 2022, kur shifra ishte 28%. Përqindja e grave republikane që pajtoheshin me deklaratën ndërkohë u rrit nga 23% në 37% gjatë asaj kohe.
Kush dëshiron qerpikë të trashë dhe të gjatë?
Ndërsa këto mendime janë vetëm kaq (ose, të paktën, ka pak prova që këto mendime janë përkthyer në ndryshime të sjelljes në botën reale, gra në “moshë të pjekur” janë të punësuara më shumë se kurrë më parë dhe normat e martesës dhe lindjes së fëmijëve janë në rënie), është një përmbysje e fortë e tendencave të gjysmës së shekullit të kaluar, në të cilën përqindja e të anketuarve në Studimet Kombëtare Zgjedhore Amerikane (ANES) që thonë se “vendi i grave është në shtëpi” ra vazhdimisht, nga pothuajse 30% në vitin 1972 në 6% në vitin 2008, kur studiuesit e anketës ndaluan së bëri pyetjen.
Me gratë që perceptohen dhe trajtohen gjithnjë e më shumë si “më pak se” burrat, ndoshta nuk është çudi që disa burra janë të etur të shmangin perceptimin si “femërore”.
“Sa më konservatore, regresive ose ndoshta më ‘tradicionale’ të bëhet një shoqëri, aq më shumë do të përpiqet të krijojë dy gjini që duken shumë të ndryshme nga njëra-tjetra”, thotë Meredith Jones, profesoreshë e studimeve gjinore në Universitetin Brunel të Londrës.
“Qerpikët janë një binar i fortë”, tha Jones. “Aktualisht ekziston një modë që një gjini të ketë qerpikë që janë jashtëzakonisht të gjatë, të trashë dhe të zinj. Këto shihen si një tregues i feminitetit të lartë dhe… prandaj, e kundërta duhet të jetë ‘e vërtetë’ për gjininë e kundërt.”
“Shembulli i JD Vance që u tall për pamjen e tij të grimit të syve gjatë zgjedhjeve ishte interesant”, shtoi Jones. “Sepse Presidenti Trump padyshim që përdor grim, por grimieri i tij përpiqet ta bëjë atë të duket më i nxirë, më i tonifikuar, më i skalitur… më ‘mashkullor’.”
Ndërkohë, influencuesit dhe personazhet e famshëm duket se po i shmangen qerpikëve të guximshëm në atë që që atëherë është quajtur lëvizja #fullfacenomascara. A mund të jenë duke u larguar edhe gratë nga trendi femëror i qerpikëve të gjatë?
Ndërsa trendi “pa rimel” ka fituar terren, me një numër në rritje njerëzish që shfaqin qerpikët e tyre natyralë si pjesë e një ndryshimi më të gjerë drejt bukurisë minimaliste, rimeli mbetet një nga produktet kozmetike më të përdorura, tha për CNN Clare Hennigan, analiste e bukurisë dhe kujdesit personal.
Por trendet janë, me të vërtetë, ciklike. Dhe për çdo veprim ka një reagim, theksoi Jones, duke shtuar se trendet tregojnë kohën që jetojmë.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.