Art dhe Kulture

Si do të jenë muzetë e së ardhmes?

Muzeologu ndërkombëtar, Maurizio Vanni, na shpjegon se si muzetë do të duhet të ndryshojnë dhe cilat funksione të reja janë të ftuar të kryejnë

Muzetë e së ardhmes? Është e kotë të mendosh shumë për ndryshimin midis asaj që ka qenë dhe asaj që do të jetë: kontekstet e reja sigurisht që do të jenë të ndryshme nga ato të mëparshmet, pothuajse të gjitha të pakthyeshme dhe do të kenë të bëjnë me një qëndrim të ndryshuar të njerëzve.

Të gjitha aktivitetet e prodhimit, duke përfshirë ato që lidhen me kulturën, do të duhet të rishikojnë metodat e tyre të menaxhimit dhe ofertat e tyre në bazë të nevojave të papara të publikut përkatës, i cili, në çdo rast, nuk do të ketë lidhje me objektivat përpara pandemisë. Dëgjimi dhe vëzhgimi do të bëhen procedurat kryesore të “analizave të skenarit” të ri dhe profilizimi i ri do të bazohet në stilin e jetës së njerëzve dhe në “ndarjen e pasqyrave” të reja.

Sfidat e muzeve

Muzetë do të thirren për të rritur funksionet e tyre në lidhje me ndryshimet antropologjike, sociale, emocionale dhe ekonomike të individëve: muzeologjia e re do të lidhet gjithnjë e më shumë me projekte etike dhe të përgjegjshme, me rizbulimin e vlerave kryesore ekzistenciale dhe me ndarjen e së mirës së përbashkët. Oferta e paprekshme do të jetë gjithnjë e më e rëndësishme nëse kombinohet me modele konkrete të rritjes së qëndrueshme dhe sigurimin e një shërbimi publik që do të përfshijë rritjen personale, mirëqenien e njerëzve dhe të mirën e marrëdhënieve midis misioneve kryesore.

E mira relacionale

Për muzeologjinë e re, pasuria relacionale bëhet një objektiv, por në të njëjtën kohë edhe një mjet për të investuar për ta bërë strukturën e muzeut një vend gjithnjë e më të lëngët dhe metamorfik, i aftë të ndryshojë pamjen e tij pa humbur identitetin e tij, etikën, estetikën dhe konceptual, duke u përpjekur të përshtaten me synimet e reja dhe nevojat e reja të njerëzve gjithnjë e më kërkues. Marrëdhëniet do të bëhen aq të rëndësishme sa më ekskluzive dhe të qëndrueshme me kalimin e kohës ato mund të shfaqen: në këtë rast mund të flasim për mirëqenien universale.

Muzeu duhet të përfshijë midis misionit të tij atë që të konsiderohet një platformë e mirëqenies eksperimentale e aftë për të lehtësuar marrëdhëniet ndërpersonale, ndarjen e njohurive estetike, pjesëmarrjen në shtigjet emocionale dhe, në përgjithësi, një mirëqenie të lidhur me cilësinë e mjedisit në një vend, i cili prish jo vetëm barrierat arkitektonike, por edhe ato sociale. Muzeu duhet të hartojë dhe ndërtojë platforma të reja Ëellness duke marrë parasysh karakteristikat e vizitorëve të cilët, megjithatë, shpejt mësohen me përsëritjen e të njëjtave përvoja: ashtu si një risi e perceptuar në një mënyrë konstruktive do të ketë një efekt të menjëhershëm ngazëllyes, e njëjta gjë ngjarja e përsëritur më shumë herë pa ndryshime, së shpejti do të jetë e mërzitshme, e parashikueshme dhe pa tërheqje.

Funksionet e reja të muzeve

Përveç funksioneve tradicionale, muzeologjia e re konsideron ato që mund të përkufizohen si “funksionet e reja të muzeve”, duke filluar pikërisht duke i konsideruar ato si një pikë referimi reale ekzistenciale dhe kulturore për të gjithë njerëzit. Ofertat e personalizuara kulturore dhe shërbimet e brendshme (restorant, kafene, librari, dyqan dhuratash, hapësirë ​​për laboratorë dhe punëtori) do të lejojnë krijimin e një marrëdhënie subjektive me strukturën e muzeut.

Marrëdhëniet me universitetet dhe shkollat ​​e të gjitha llojeve dhe niveleve do të duhet të përmirësohen: sektori i kërkimit dhe inovacionit mund të zhvillohet pikërisht përmes partneriteteve me qendrat teknologjike ose fakultetet universitare me një ngulitje të fortë ndërkombëtare. Oferta arsimore për shkollat ​​gjithashtu do të duhet të planifikohet në dialog të vazhdueshëm me mësuesit, duke hartuar një marrëdhënie të vazhdueshme midis koleksioneve, ekspozitave të përkohshme dhe kurseve të studimit kushtuar kulturës dhe arteve.

Ndër funksionet e reja, nuk mund të mos përfshijmë atë të promovimit të territorit dhe një marrëdhënie aktive dhe ndërvepruese me Administratat Publike dhe me strukturat e tjera që prodhojnë kulturë. Me synimin për një turizëm të ri të ngadaltë dhe të qëndrueshëm, muzeu mund të bëhet destinacion kur siguron një segmentim të audiencave dhe oferta artistike të bëra sipas kërkesës.

Hyrja në një jetë të re të përditshme

Me qëndrueshmëri ekonomike, përgjegjësi sociale, qëndrueshmëri mjedisore dhe shëndet e mirëqenie, institucioni muze po përgatitet të hyjë në jetën e re të përditshme të të gjithëve, për t’u bërë një vend i identitetit për njohuri, orientim, pjesëmarrje eksperienciale, shoqërizim, argëtim dhe ndarje emocionale. Muzeu nuk ka qenë kurrë kaq afër njerëzve.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë