Biznes

Si çamçakëzi humbi popullaritetin ndër breza. Covid e shkatërroi këtë biznes

Për dekada të tëra, çamçakëzi ishte një simbol i rebelimit, sinonim i zemërimit rinor, duke i dhënë përtypësit një atmosferë guximi dhe tërheqjeje seksuale. Yjet e rokut u përtypën në skenë. Personazhet në filmat adoleshentë përtypen: gjimnazistët në "The Breakfast Club" (1985) hodhën çamçakëz me kundërshtim; në "Grease" (1978) Frenchy fryn balona të mëdhenj rozë (thuhet se kasti përtypi 100.000 copë çamçakëz në set).

Tani flluska ka plasur. Çamçakëzi ka pasur një pandemi të keqe: me gojë të mbuluar me maska, datat e vonuara dhe shtrëngimin e klubit, shitjet e çamçakëzit ranë me 14% në të gjithë botën në vitin 2020 gjatë vitit të kaluar. Megjithatë shitjet kishin qenë në rënie edhe para se të godiste Covid. Pse çamçakëzi është hequr?

Përtypja për hir të përtypjes ka një histori të gjatë. Grekët e lashtë përzienin leh. Për shekuj me radhë Mayanët dhe Aztekët përtypnin chicle, një rrëshirë nga pema sapodilla meksikane që mbërriti në Nju Jork në shekullin e 19 -të. Ishin amerikanët ata që gjetën një mënyrë për të shitur gjërat ngjitëse. Sipërmarrësit vendas të çamçakëzit filluan të shtojnë shije të ndryshme, duke përdorur chicle si bazë. Në vitet 1950 prodhuesit ndërruan copën me gome sintetike dhe plastike, të cilat ishin më të lira. Ata gjithashtu prezantuan çamçakëzat pa sheqer.

Një copë çamçakëzi e nxjerrë nga Britney Spears u shit në ankand në eBay.

 

Por suksesi i vërtetë i çamçakëzit ishte kur përtypja u bë një sfidë për autoritetin. E gjitha u bë një stigmë. Përtypja ishte një mënyrë delikate për të luftuar dhe përballuar sfidat.

 

Nga vitet 1940 yjet e Hollivudit po bënin çamçakëz në të gjithë botën. Të rinjtë në Britaninë e kohës së luftës kopjuan përtypjen e gjërave amerikane, duke shpresuar që të imitonin qëndrimin e tyre tronditës dhe të shkujdesur. Kultura pop, përfshirë yjet në ekran të viteve 1970, e konsolidoi atë imazh. Të famshmit përtypën me krenari. Në vitin 2004, një copë çamçakëzi e nxjerrë nga Britney Spears doli në ankand në eBay për 14.000 dollarë.

 

Gjërat u ngjitën pas mijëvjeçarit. Megjithëse xixa të bardha ende mbuluan trotuare (përveç Singaporit, i cili e nxori jashtë ligjit çamçakëzin në 1992), shitjet filluan të binin një dekadë më parë dhe kanë vazhduar në rënie. Disa smartphone mendojnë se janë përgjegjës: njerëzit kishin diçka tjetër për t'i tërhequr vëmendjen në arkë në supermarket (shumë njerëz blejnë çamçakëz me impuls). Një rritje në blerjet në internet ishte gjithashtu një faktor. Të tjerët fajësuan rritjen e aromave alternative të frymëmarrjes, të tilla si mente.

Paraqitjet kulturore të çamçakëzit u bënë edhe më pak të spikatura: kultura plehëruese, jokinike pop e viteve 1990, e mishëruar nga përtypësit rebelë, i dha rrugën një tendence për ushqim të shëndetshëm dhe ushqime organike. Në një epokë kur veganizmi ishte në rritje, çamçakëzi dukej anakronik dhe retro. Përtypja e plastikës ose plasja e saj në të gjithë fytyrën tuaj, thjesht nuk u pëlqen të rinjve që kontrollojnë etiketat e produkteve për përbërës artificialë.

 

"Big Gum" tani përballet me konkurrencën nga alternativat e reja miqësore me mjedisin, pa plastikë të vendosura në përtypësit e zhgënjyer. Një numër i markave të reja, përfshirë Simply Gum, True Gum dhe Nuud Gum, të filluara nga mijëvjeçarët kthehen në rrënjët e përtypjes: përbërësi kryesor në këto produkte të reja është chicle. Deri më tani, markat e biodegradueshme po shesin mirë: ata patjetër u kanë dhënë konsumatorëve diçka për të përtypur.

 

Burimi:The Economist/Përshtati: Gazeta "SI"


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë