Financa Personale

Recesioni tregon forcën e përhershme të pasanikëve

Nga Rana Foroohar* - Ne mund të jemi drejt një recesioni botëror, por ka një grup njerëzish që nuk ndalojnë së shpenzuari – pasanikët. Shitjes me pakicë kanë rënë dhe tregu i aksioneve po ashtu, por shpenzimet në të mirat luksoze janë rritur, ndërkohë që të pasurit nxorën kafshët e tyre shpirtërore.  

Të dhënat nga Bain & Company hedhin poshtë shumë nga njohuritë tona konvencionale rreth shpenzimeve luksoze dhe të pasurve në përgjithësi.

Si fillim, bumi i vitit të kaluar në tregun 1.38 trilionë euro u nxit pothuajse tërësisht nga Gen Z dhe Y, të cilët dominuan tregun e mallrave personale (duke përfshirë veshjet luksoze, çantat, bizhuteritë, etj.). “Shpenzimet e Gen Z dhe madje edhe gjeneratës më të re Alpha do të rriten tre herë më shpejt se gjeneratat e tjera deri në vitin 2030,”- sipas Bain.

Duke ngatërruar më tej supozimet tona, ky bum luksoz nuk u ushqye nga Kina, e cila ishte ende në izolim për pjesën më të madhe të vitit të kaluar, por nga SHBA, e cila udhëhoqi tregun. Dhe brenda Amerikës, ishte Nju Jorku që dyfishoi statusin e tij si kryeqyteti luksoz i botës. Pavarësisht gjithë atyre parave të Ëall Street dhe Silicon Valley që lëvizin në vende të tilla si Miami ose LA ose Austin, Big Apple është ende vendi ku njerëzit shkojnë për të paguar para të mëdha për gjëra të tilla si bizhuteritë, orët, çantat dhe turizmi luksoz. (Nuk duhet të shikoni më larg se hapja e Aman Neë York-ut të ri, ku çmimet e dhomave mund të arrijnë 15.000 dollarë në natë).

Më duhet të them, se nuk e prisja këtë. Mendova se edhe individët e pasur mund të ishin disi të ndjeshëm ndaj rënies së madhe të çmimeve të aktiveve, duke qenë se këta janë zakonisht njerëz, paratë e të cilëve vijnë kryesisht nga asetet dhe jo nga të ardhurat. Ndoshta ata do të shpenzonin, por jo në një mënyrë të tillë.

Por ekspertët e luksit thonë se në dekadat e shkuara është krijuar aq shumë pasuri sa që një rënie e tregut nuk i ndikon.

"Në rregull, tregu është në rënie ndoshta, çeqet që do shpenzoj në një muaj të caktuar do të jenë për 80.000 dollarë në vend të 100.000 dollarëve," - thotë Milton Pedraza, i cili analizon industrinë e mallrave dhe shërbimeve premium. Por shumë familje nuk kanë lëvizur asgjë, thotë ai. "Ka ende shumë pasuri aty."

Dhe njerëzit e pasur kanë më shumë kohë për të shpenzuar paratë e tyre, pasi ata tani jetojnë afërsisht një dekadë më shumë se homologët e tyre me të ardhura të ulëta, falë kujdesit shëndetësor, dietës, ushqimit dhe pushimit më të mirë.

Pedraza beson se nocioni i të pasurve si punëtor është një mit. Për ta, thotë ai, “është një sprint jo një maratonë. Ndoshta ata po punojnë shumë për të mbyllur një marrëveshje dhe më pas shkojnë në një pushim të gjatë.” Ai vlerëson se individët që ai interviston punojnë rregullisht rreth gjashtë orë në ditë, "kështu që ata janë më pak të stresuar".

Jo vetëm që të pasurit jetojnë më gjatë, por ka më shumë se sa ka qenë më parë, për shkak të rritjes së vazhdueshme të një klase zotëruese të aseteve në vendet në zhvillim. Dhe pas një gjysmë shekulli ka gjithashtu më shumë pasuri brenda brezit, vëren partnerja e Bain, Claudia D'Arpizio. “Tani keni pesë breza” të konsumatorëve luksozë që blejnë marka si Vuitton, Hermès ose Chanel, me të cilat janë rritur fjalë për fjalë.

Janë markat si këto që kanë bërë më të mirën kohët e fundit. Ata e kanë arritur këtë duke mbetur jashtëzakonisht të pasura në vend që të përpiqen të tërheqin pjesën më të madhe, por ekonomikisht më të cenueshme të tregut, 80 për qind më të ulët të konsumatorëve. "Ata kanë synuar një mentalitet, në vend të një demografie," thotë Pedraza. Dhe mendësia është ""Gjyshe (ose stërgjyshe), a mund ta huazoj atë çantën Kelly?

"Kjo lidhet me një arsye tjetër pas bumit të luksit - rritja e një tregu dytësor. Furnizuesit e cilësisë së mirë janë të kudondodhur në qytetet ku klientët jetojnë dhe vendet ku ata pushojnë. Por ka edhe rishitës të tregut masiv në internet, si p.sh. RealReal, të cilat ofrojnë një vend për profesionistët që punojnë për të rishitur artikujt e përdorur të veshjeve të shtrenjta ose bizhuterive.

Një nga ndryshimet më interesante midis bumit të luksit pas Covid-it dhe tregut pas 2008-ës është se, këtë herë, duket se nuk ka asnjë shqetësim për konsumin e dukshëm. Ndoshta kjo është një hangover nga epoka e Trumpit "lakmia është e mirë". Ose ndoshta pasqyron reagime të ndryshme të politikave ndaj krizave përkatëse. Pas krizës globale financiare, qeveritë shpëtuan kompanitë. Pas pandemisë, konsumatorët amerikanë morën 2 trilion dollarë stimul. Ata kanë shpenzuar qartë.

A do të zgjasë kjo? Unë dyshoj se ndërsa inflacioni (i cili gjithashtu zgjeroi tregun e luksit në 2022 duke rritur çmimet) fillon të kafshojë, do të shihni që 80% e konsumatorëve të luksit të bien. Ata mund të jenë të gatshëm të blejnë një byzylyk Chanel ose një shall Hermès një herë në vit, por gjithashtu mbajnë borxhe, të cilat po bëhen më të kushtueshme.

Sa për më të pasurit në botë, paratë e tyre - dhe mënyra e tyre e jetesës - me të vërtetë duket se pasqyron një epokë të re të praruar. Nuk mund të mos pyes veten se kur dhe si do të përfundojë gjithçka.

Rana Foroohar*, gazetare ekonomie e Financial Times dhe CNN

Burimi: Financial Times


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë