Biznes

Mënyrat e çuditshme se si kompanitë po përballen me inflacionin

Inflacioni po rikthehet dhe njëherë. Për të po flasin të gjithë drejtuesit, ndërkohë që po përballen me luftën, problemet me furnizimin dhe pakësimin e punonjësve në kompanitë e tyre.

Në vendet e pasura, çmimet e prodhimit po rriten me ritmin e tyre më të shpejtë në 40 vjet. Kjo tingëllon keq. Thierry Piéton, financieri kryesor i Renault, tha se prodhuesi francez i makinave fillimisht parashikoi se kostot e lëndëve të para do të dyfishoheshin këtë vit. Tani mendon se do të trefishohen.

Elon Musk thotë se furnizuesit e Tesla po kërkojnë 20-30% rritje të pjesëve për makinat elektrike në krahasim me këtë kohë të vitit të kaluar. Të tjerë flasin për pesëfish rritje të kostove të dërgimit të kontejnerëve midis Europës dhe Azisë, mungesën e shoferëve të kamionëve në Amerikë dhe një mungesë të gjithçkaje, nga shurupi i misrit deri te kokrrat e kafesë dhe litiumi.

Në mes të një vorbulle të tillë, rreziqet e gabimit të inflacionit janë të dukshme. Ju vetëm duhet të shikoni Netflix, që po përpiqet të rrisë çmimet në mes të një lufte brutale të shtrenjtë transmetimi. Pas vitesh rritjesh të papërfillshme, ata kanë arritur të rrisin çmimet pa i larguar konsumatorët e tyre. Sa gjatë mund të vazhdojnë ta bëjnë këtë është një nga pyetjet më të mëdha në biznes sot.

Në disa raste, siç shprehet Mark Schneider, shefi i Nestlé, kompania më e madhe e ushqimit në botë, publiku e kupton se "diçka duhet të japë". Në fund të fundit, lufta është në TV dhe pandemia është ende e freskët në mendjet e njerëzve. Inflacioni është më pak i huaj nga dita në ditë.

Në raste të tjera, çmimi bëhet më i fshehtë: ofrimi i produkteve premium atyre që janë ende në gjendje të shpërndahen, ose ulja e kostove për ata për përballimin e tyre është shqetësimi kryesor. Shumë nga firmat më të mëdha i bëjnë të dyja.

Avantazhi i menjëhershëm shkon tek ata që kanë markat më të forta dhe aksionet e tregut. Kjo u jep atyre më shumë fleksibilitet për të rritur çmimet. Coca-Cola, “në pothuajse gjysmën e tregut botëror të pijeve të gazuara prej 180 miliardë dollarësh, përdori rritjen e çmimeve për të marrë fitime të forta, të cilat një analist e përshkroi si një “klasë master në çmime”.

Nestlé, e cila mezi i ka rritur çmimet prej vitesh, i rriti ato me 5.2% nga viti në vit në tremujorin e parë, rritja e saj më e madhe që nga viti 2008. Musk tha se rritjet e çmimeve të Teslas ishin mjaft të larta për të mbuluar shumën e plotë të rritjes së kostos që ai pret këtë vit.

Megjithatë automjetet vazhdojnë të shiten.

Firma të tilla përfitojnë nga një faktor tjetër që lidhet me produktin e markës: premiumizimi ose aftësia e tyre për të rritur koston e produkteve tashmë të shtrenjta. Trendi duket se po rritet me shpejtësi.

Zotëruesit e kafshëve shtëpiake janë më bujarët. Divizioni i kujdesit për kafshët shtëpiake i Nestlé-s Purina, "me produkte të njohura si "Fancy Feast", arriti rritjen më të madhe të çmimeve në të gjitha kategoritë gjatë tremujorit.

Prindërit janë shumë më të përulur; ata janë shumë më pak të gatshëm të paguajnë një çmim të lartë për formulën e foshnjës – megjithëse Kimberly-Clark, një tjetër kompani e mallrave të konsumit, ka shpresa të mëdha për premiumizimin e pelenave në Kinë.

në vendet e pasura janë gjithashtu më të aftë të përballojnë rritjen e çmimeve sesa ata në vendet më të varfra. Firmat si Coca-Cola ofrojnë produkte premium të paketuara më të mira në Amerikë dhe Europë, dhe më të ndërgjegjshme për tregjet në zhvillim.

Kaq shumë për të pasurit. Po për ata që nuk kanë? Nëse firmat nuk mund t'i rrisin çmimet, mos t'i tkurrin produktet që shesin. Kjo taktikë, e pagëzuar në Britani në vitin 2013 si tkurrje, daton shumë më tej. Hershey's, një pastiçeri amerikane, kujton me krenari se në vitet 1950 ajo iu përgjigj luhatjeve të çmimeve të kokrrave të kakaos.

Askush nuk pranon tkurrjen e inflacionit këto ditë. Por ata po e riemërojnë atë në mënyra që janë të lezetshme, të kursyera dhe në disa raste edhe të virtytshme mjedisore.

Drejtuesit e Renault-it e përshkruajnë Dacia, një filial që prodhon makinat e saj më të lira, si një "markë me çmim të përditshëm" , disi si sapuni , është në trend. Ai po zvogëlon numrin e pjesëve të ndryshme në modelet e tij; kjo do të thotë më shumë levë nga furnitorët pasi blihen më pak pjesë, por në vëllime më të mëdha.

Po kështu, ka shumë biseda mes prodhuesve të ushqimeve për reduktimin e madhësive të ambalazheve të produkteve të lira, jo vetëm për të ulur kostot, por për të kursyer në "argëtim".

Coca-Cola po shet pije nga filxhani në Indi. Në Amerikën Latine po zgjeron përdorimin e shisheve të rimbushshme. Në jug-perëndim të Amerikës, ajo po piloton një skemë për përdorimin e shisheve prej qelqi të kthyeshme. Burimi: The Economist, Pështati: Gazeta "Si"


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë