Treg

Kriza e Detit të Kuq po e bën tregun global të naftës gjithnjë e më lokal

Nga Gazeta ‘Si’ - Tregu global i naftës po bëhet gjithnjë e më shumë lokal pasi sulmet e rebelëve Houthi në Detin e Kuq dhe rritja e tarifave të mallrave i bëjnë furnizimet nga afër shtëpisë më tërheqëse.

Një rënie në trafikun e cisternave përmes Kanalit të Suezit po nxit fillimet e një ndarjeje, me një rajon tregtar të përqendruar rreth pellgut të Atlantikut duke përfshirë Detin e Veriut dhe Mesdheun, dhe një tjetër që përfshin Gjirin Persik, Oqeanin Indian dhe Azinë Lindore.

Në të gjithë Evropën, disa rafinerë anashkaluan blerjet e naftës së papërpunuar të Basrahut irakian muajin e kaluar, sipas tregtarëve, ndërsa blerësit nga kontinenti po marrin mallra nga Deti i Veriut dhe Guajana në Azi.

Ngarkimet e naftës së papërpunuar nga SHBA në Azi, ndërkohë, ranë me më shumë se një të tretën muajin e kaluar nga dhjetori, tregojnë të dhënat e gjurmimit të anijeve nga Kpler.

Fragmentimi nuk do të jetë i përhershëm, por tani për tani po e bën më të vështirë për vendet e varura nga importi si India dhe Koreja e Jugut që të diversifikojnë burimet e tyre të furnizimit me naftë. Për rafinerët, ai kufizon fleksibilitetin e tyre për t'iu përgjigjur dinamikave të tregut që ndryshon me shpejtësi dhe përfundimisht mund të humbasë marzhet.

Transitet e cisternave të naftës përmes Kanalit të Suezit u ulën 23% muajin e kaluar krahasuar me nëntorin, tha Kpler në një shënim më 30 janar. Rënia ishte edhe më e theksuar për gazin e lëngshëm të naftës dhe gazin natyror të lëngshëm, të cilët ranë përkatësisht 65% dhe 73%.

Në tregjet e produkteve, flukset e naftës dhe karburantit të avionëve nga India dhe Lindja e Mesme në Evropë, si dhe nafta evropiane dhe nafta që shkojnë në Azi janë prekur më së shumti. Çmimet aziatike të naftës,  një lëndë ushqyese petrokimike, arritën në nivelin më të lartë në pothuajse dy vjet javën e kaluar nga frika se do të bëhej më e vështirë për ta marrë atë nga Evropa.

Standardi global i naftës së papërpunuar Brent është rritur rreth 8% që nga mesi i dhjetorit.

Rrjedhat e naftës nga SHBA janë të frenuara

Më pak naftë amerikane shihet se vjen në Azi pasi trazirat e Detit të Kuq rritin tarifat e mallrave.

"Diversifikimi është ende i mundur, por ai vjen me një çmim më të lartë," tha Giovanni Staunovo, një analist i mallrave në UBS Group AG. "Nëse nuk mund të kalojë te konsumatori përfundimtar, do të binte në margjinat e rafinerive."

Situata në Detin e Kuq nuk pritet të çojë në një rirregullim afatgjatë të rrjedhave të naftës, por është gjithashtu e vështirë të shihet një zgjidhje e konfliktit në një afat të afërt. Në vend të kësaj, ekziston një rrezik i konsiderueshëm për më shumë ndërprerje, veçanërisht pas sulmit të Houthi-t  në një cisternë që transportonte karburant rus në fund të muajit të kaluar. Ky sulm ishte i rëndësishëm pasi grupi militant i mbështetur nga Irani kishte treguar më parë se anijet ruse dhe kineze nuk do të shënjestroheshin.

"Gjeopolitika nuk është e mirë për tregtinë," tha Adi Imsirovic, drejtor i konsulencës Surrey Clean Energy.

Burimi: Bloomberg/ Përshtati: Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë