Analize

‘Një relike’ / Pse një miliarder si Trump udhëton me një avion privat kaq të vjetër

Nëse republikani fiton zgjedhjet e nëntorit, ai do të jetë në gjendje të fluturojë në Air Force One prestigjioz. Ndërkohë, ai vazhdon të udhëtojë me një Boeing 757-200 të viteve 1990, duke shkaktuar konfuzionin e ekspertëve të aviacionit...

Nga Gazeta ‘Si’- Personi i fundit që bëri bujë dhe qindra tituj për përdorimin e një avioni privat ishte Taylor Swift.

Pavarësisht shqetësimit të saj (të supozuar) për ndryshimet klimatike, ylli i popit nuk pati asnjë shqetësim pranverën e kaluar për të nisur një udhëtim privat midis aeroportit të Los Anxhelosit dhe një destinacioni shumë të afërt – që zgjati rreth 40 sekonda – për të mos ngecur në trafik.

Disa ditë më vonë, u zbulua se dy avionët në pronësi të Swift kishin fluturuar më shumë se 178.000 milje në vitin 2023, ekuivalenti i rrethimit të Tokës shtatë herë.

Swift shpesh përshkruhet si gruaja e vetme që do të ishte në gjendje të mundte Donald Trump në zgjedhjet presidenciale në SHBA në nëntor. Këngëtarja nuk është fanse e Trumpit (ish-presidenti thotë se ndjen dashuri të pashpërblyer për të ), por ajo ndan me të një detaj thelbësor: të dy janë pjesë e elitës së rrallë amerikane që zotëron dhe përdor rregullisht të paktën një avion privat – një grup që përfshin midis 10.000 dhe 15.000 njerëz.

Dallimi kryesor është se Swift zakonisht fluturon me Dassault Falcon 7X të ri. Trump, nga ana tjetër, besnik ndaj etikës (relativisht) spartane që iu rrënjos në rininë e tij në lagjen Queens të Nju Jorkut, preferon të fluturojë në një relike.

Boeing 757-200

Bëhet fjalë për një Boeing 757-200, një relike e viteve të lumtura 1990, të cilën manjati e bleu në vitin 2010 me paratë që fitoi nga reality show The Apprentice në NBC.

Në atë kohë, avioni kishte qenë në shërbim që nga viti 1991. Ai ishte rrezikshëm afër fundit të ciklit të jetës së tij të dobishme dhe i përkiste një linje që Boeing kishte ndaluar së prodhuari. Ndryshe nga avionët modernë, ai nuk kishte një sistem të kompjuterizuar të kontrollit të fluturimit, por një sistem të lashtë butonash dhe levash.

Avioni mbeti i ruajtur në një hangar midis 2016 dhe 2020, kur Trump ishte president i Shteteve të Bashkuara dhe fluturoi me një Boeing 747 të rinovuar me vlerë miliarda dollarë, i famshmi Air Force One. Në janar 2021, sapo Trump u largua nga Shtëpia e Bardhë, Boeing 757 i tij (i cili në atë kohë kishte një vlerë tregu më pak se 8 milionë dollarë) u transferua në një punishte në Luiziana, ku iu dha një shtresë e re bojë.

T-ja gjigante në bisht u zëvendësua nga flamuri i SHBA-së dhe avioni mori një emër të ri, Trump Force One  një dëshmi e optimizmit të pakorruptueshëm të Trump dhe aspiratave të vazhdueshme të Shtëpisë së Bardhë.

Trump madje postoi një imazh të aeroplanit me pamje të re në platformën e tij, Truth Social, duke u mburrur se avioni i tij ishte më i mirë se ai i Joe Biden, gjë që nuk ishte e gjitha e qartë. Katër vjet më vonë, Trump është ende i kapur pas avionit që Jeff Wise, një gazetar shkencor dhe ekspert i aviacionit, e përshkruan si “një autobus shkollor të dorës së dytë”.

Wise shpjegoi në New York Magazine se, nëse zgjidhet në nëntor, Trump jo vetëm që do të fitojë “lirinë nga burgu, aftësinë për të burgosur Joe Biden, një pagë prej 400.000 dollarësh dhe fuqi si mbretërore”  ai gjithashtu do të ketë kënaqësinë të zëvendësojë avionin Trump Force One të vjetëruar dhe të pasigurt me Air Force One të vërtetë.

Wise citon një ndërmjetës anonim të avionëve privatë, i cili ishte i ashpër në mendimin e tij për Trump Force One: “Është sikur doje të mburreshit se kishit një jaht masiv, kështu që keni blerë tragetin Staten Island dhe e keni konvertuar atë. Kjo nuk është diçka që njerëzit që i njohin vërtet jahtet do ta konsideronin mbresëlënëse.”

Në artikull, Wise argumenton se vendimi i republikanit për të mbajtur Boeing 757 të vjetëruar vjen në koprraci, verbëri ose lidhje të tepruar nostalgjike, duke vënë në dukje se me një pasuri që Bloomberg e vendos në 6.5 miliardë dollarë, ai mund të blejë “Gulfstream G650 ose Dassault Falcon 8X. Dassault Falcon është ai në pronësi të Taylor Sëift.

Pika tregtare Private Jet Clubsshkon një hap më tej, duke deklaruar pa mëshirë se “Trump fluturon një aeroplan të ndyrë për një miliarder”.

Revista thotë gjithashtu se manjati i pasurive të paluajtshme do të shërbehej më mirë nga Gulfstream G650 më i shpejtë, më modern dhe më i besueshëm, duke argumentuar se Boeing 757 ka “mekanikë të vjetëruar dhe kosto të larta mirëmbajtjeje”.

Ai gjithashtu pretendon se Trump ka një “prirje” për të blerë aeroplanë të vjetër komercialë në gjendje të diskutueshme dhe për t’i rinovuar ata, për t’i bërë ata të duken si avionë luksozë.

Revista e aviacionit vazhdon të kritikojë: pamjen e jashtme me shkëlqim pompoz të avionit të Trump; periudhat e gjata të tij jashtë shërbimit; ngadalësia; mungesa relative e autonomisë; dhe problemet e tij në rritjen e lartësisë (faktorë që e bëjnë atë shumë më të ndjeshëm ndaj turbulencave).

Me çfarë fluturojnë manjatë të tjerë?

Avioni duket edhe më i vjetëruar kur krahasohet me modelet që përdoren nga miliarderë të tjerë. Sipas faqes së internetit Jet Finder , themeluesi i Amazon, Jeff Bezos hoqi qafe Dassault Falcon 900EX të tij, sapo një Gulfstream G650ER u bë i disponueshëm me çmimin modest prej 75 milionë dollarësh – atë që kompania e tij bën në një mëngjes të ngadaltë.

Bill Gates nuk ndjek trendet dhe kërkon produktet më ekskluzive. Avioni i tij privat është një Bombardier Global Express teknologjikisht efikas, i aftë për të udhëtuar 13.000 milje me një lëvizje me shpejtësi prej rreth 1,000 kilometra në orë. 

Elon Musk, më pragmatik dhe më pak teknofil se Gates, ndoqi të njëjtën rrugë si Bezos: duke shkuar nga Falcon 900 në modelin më të fundit Gulfstream. Sipas Jet Finder, ndoshta me një prekje humori, kjo është një zgjedhje koherente për Musk “i cili nuk zotëron gjëra të mëdha dhe i pëlqen të jetojë thjesht”.

Richard Branson , një nga kundërshtarët kryesorë të Musk dhe Bezos në garën e turizmit hapësinor, ka një Dassault Falcon të vjetër, me vlerë pak më shumë se 6 milionë dollarë. Shfajësimi i tij është se ai nuk ka nevojë për të. Branson mund të përdorë çdo aeroplan pajisje nga kompania e tij e aviacionit, Virgin Atlantic Flight Services.

Jet Finder, pavarësisht kritikave nga ekspertë të tjerë të aviacionit, tregon njëfarë respekti ndaj Boeing 757 të Trump. Ai e përfshin aeroplanin në listën e tij më të mirë të 10 avionëve privatë në pronësi të miliarderëve dhe nuk është tepër kritik ndaj avionit, megjithëse thekson se për një kohë të gjatë, ai nuk ka pasur vlerën e 100 milionë dollarëve që ka kushtuar me sa duket.

Jet Finder thekson se muret janë të veshura me ar 24 karat dhe madhësia e tij e madhe do të thotë se mund të mbajë 43 persona, të shpërndarë në mënyrë strategjike në zona të ndryshme ndenjëse, në mënyrë që Trump të mund të ketë ende privatësinë e tij.

Por çelësi i besnikërisë së Trump ndaj Boeing 757 ndoshta qëndron diku tjetër. Siç sugjeron Ëise, angazhimi kokëfortë i republikanit ndaj planit të tij të vjetër gjithnjë e më joefikas mund të jetë për shkak të arsyeve ideologjike.

Ish-presidenti ka një interes të zjarrtë për historinë e aviacionit dhe i pëlqen të ndihet i lidhur me të. Nuk është rastësi që një nga idhujt e tij është aviatori pionier, Charles Lindbergh, njeriu që bëri fluturimin e parë pa ndalesë përtej Atlantikut, nga Nju Jorku në Paris, me një monoplan me një vend në maj 1927.

Lindbergh është gjithashtu politikani populist, nativist dhe izolues që patentoi sloganin “Amerika e para”.

Trump, ndërsa fluturon në të gjithë vendin ‘me një autobus shkollor me krahë’, ndoshta ndihet si rimishërimi i Lindbergh. Nëse po, duket se ai do të shkëmbejë me kënaqësi Boeing 757 për katër vjet të tjera në Air Force One.

Burimi: EL PAIS/Përshtati Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë