Virginia Heffernan - Shpata e Damokleut u ngrit mbi TikTok këtë verë, ndërsa qeveritë perëndimore pyetën nëse aplikacioni kinez i videos ishte një kërcënim për sigurinë kombëtare. Para syve tanë, TikTok u shndërrua në diçka shumë më serioze sesa ... mirë, çfarë ishte në radhë të parë, saktësisht? Një platformë për sinkronizimin e buzëve me Megan Thee Stallion? Një bibliotekë me video që tregon të njëjtin burrë duke i rënë kryq kuzhinës së tij?
Ata që duan ta ndalojnë atë e shohin qartë TikTok si diçka me import të madh gjeopolitik. Megjithëse është bërë të duket si argëtim, skifterët e TikTok na paralajmërojnë, aplikacioni është i mbushur me mikro-spiunë nga Kina (të cilët mund ose mund të mos jenë duke përdorur lëvizjet tona të vallëzimit të gishtave për të forcuar centralizmin demokratik leninist).
TikTok është vërtet i rrezikshëm. Por rreziku më i menjëhershëm që paraqet është për të rriturit e mashtruar, nga joshja e aplikacionit për moshat nën 18 vjeç. Lajmi i mirë, nëse nuk jeni një nga këta të rinj? Ju nuk jeni aq jashtë sa mendoni: me siguri po e përdorni TikTok, sepse klipet e tij të shkurtër sulmojnë nga të gjitha anët në internet. Ashtu si me shumicën e propozimeve për humbjen e të dhënave në internet, ju jeni zhytur thellë brenda TikTok, për të dalë tani.
Kur isha në shkollë të lartë, kryetari i departamentit këmbëngulte që unë të jepja mësim Thomas Pynchon sepse romanet e tij apokaliptikë, absurdistë do tëmbanin në suspansë një suazë të veçantë studentësh, të cilët përndryshe ishin hezitues për të folur rreth letërsisë. TikTok padyshim që funksionon si Pynchon: zhbllokon topa të çuditshëm që mund të frenohen në platformat e tjera.
Ka idhuj të fshehtë të Popit korean, me aftësitë e tyre të jashtëzakonshme mobilizuese: disa i përshëndetën TikTokers e këtij Popi si krahun foshnjor i rezistencës Antifa , pasi pretenduan merita për prishjen e një tubimi të Trump, në qershor. Është Lauren Godwin, një komike me paruke blu, i cili duket si Rosie O’Donnell adoleshente dhe punon në mikro-zhanrit ngjitës “cringe”. Ajo është bërë e njohur se ka thyer një vezë në ballë për një audiencë miliona ndjekësish.
Dhe pastaj ka të mirat: adoleshentë telegjenikë, të gjithë këndonjës,të gjithë vallëzues, të cilët jetojnë dhe prodhojnë përmbajtje me shtëpi të mëdha bashkëpunuese.
Megjithatë, edhe këta TikTokers vetë-tallen me braktisjen, përqeshjen dhe shakatë me rrobat e klounit. Shpesh asgjë nuk ndodh në një TikTok, përveç një bashkëveprimi të shkurtër, pa mend, midis adoleshentëve. Disa nga përmbajtjet mund të jenë rezultate nga “Big Brother”.
Është kjo cilësi, kuptimi që të gjitha këto gjëra do të ishin prerë nga një shfaqje e denjë televizive, që bën çështjen. TikTok është një vend për të margjinalizuarit, të braktisurit, fëmijët e egër. Kjo e bën atë një shkëputje të mirëpritur nga bukuria uniforme e platformave si Instagram.
Ekscentrikët e TikTok më kujtojnë një bust torte të Freddie Mercury krijuar nga një prej garuesve në sezonin e fundit të “The Great British Bake-Off”. Pjekësi i dha përsosmëri mustaqeve të pagabueshme të Mërkurit, por bëri që koka e tij pa qafë të zhytej e pajetë në tortën e verdhë të trupit, duke krijuar një efekt të përshkruar nga një kritik i televizionit si “sikur Freddie Mercury të ishte një Pokemon me gjoks”. Nëse jeni duke kërkuar pabesi, sentimentalen, rozën dhe vetë-promovimin, do të donit Instagramin, shtëpi e gjeneratës së “millenials”. Nëse doni realitetin e Pokemonir me gjoks, hidhni një sy tek adoleshentët e epokës pandemike të TikTok.
Kjo ndjeshmëri ka mundësuar që të lulëzojë një formë e caktuar e çuditshme, formë me besnikëri të ulët të komedisë, shumica e saj e interpretuar nga gratë. Meggie Foster është një humoriste me qendër në Londër, e cila e kaloi izolimin e saj duke u mbështetur në gjurmët e fjalëve nga personazhe të tillë si Piers Morgan, një moderator radiofonik, ose Priti Patel, sekretari i brendshëm i Britanisë. Kur ajo shqiptoi zërin e Boris Johnson, kryeministrit të Britanisë, duke udhëzuar vendin të shkonte në izolim, ishte sa shqetësuese, aq edhe ndriçuese.
Në anën tjetër të Atlantikut, Sarah Cooper, një komike xhamajkano-amerikane komedia fizike e së cilës është njëkohësisht bufonike dhe lëvizje baleti, ndërmori një karaoke të ngjashme, duke sinkronizuar buzët me disa fjalë të improvizuara të Trump. Në videon e saj të parë, “si të mjekësosh” , ajo ventrilokuon rekomandimin e Trump për zbardhuesin intravenoz si një trajtim për covid-19. Megjithëse mekanika e shakasë nuk është e komplikuar, satira e sinkronizimittë buzëve nga Cooper dhe Foster ndihet si diçka që nuk e kemi parë më parë.
Jo shumë kohë pasi TikTok lindi në vitin 2017, “South China Morning Post” paralajmëroi se aplikacioni krijonte “varësi”. Gazeta kishte një argument. Kur e hapa për herë të parë, një mik më i ri më udhëzoi të mos ndiqja llogari, më shumë sesa hashtag-et aty-këtu dhe të lëshoja disa zemra të mençura për tadrejtuar algoritmin tek shijet e mia. Tani shërbehem me të gjitha llojet e satiristeve; cikli i feedback-ut funksionon. Ta trajnosh TikTok për të kuptuar me pak sugjerime është pjesë e argëtimit, megjithëse mbase po trajnoj edhe sigurinë e shtetit kinez, i cili i jep më shumë tronditje të gjithë projektit.
Ekziston edhe emocioni transgresiv i përdorimit të një aplikacioni të dizajnuar për t’i prerë imët hapësirat tona të thyera të vëmendjes, edhe më të imta. Lëvizja nëpër TikTok padyshim që ndihet si diçka që nuk duhet ta bësh - që do të thotë, tani për tani, është një përvojë e mirë e kohës së lirë.
Fantazmat e TikTok mund të jenë një shqetësim i parëndësishëm, ose mund të jenë një kërcënim i ligjshëm për trurin dhe mirëqenien tonë. Me Donald Trump në dalje nga Shtëpia e Bardhë, TikTok mund të shmangë një ndalim. Por fati i tij ende varet në fije. Është e vështirë të thuash nëse do të ishim më të varfër me humbjen e tij.
Shumica e videove në TikTok janë mjete fluturime të gjata nën një minutë. Unë shoh vetëm një pjesë të vogël të videove në sit, numrat e të cilave do të thyejnë çdo makinë llogaritëse në Kinë dhe Perëndim. Megjithëse TikTok aktualisht po përpiqet të godasë postimet që promovojnë teorinë e konspiracionit QAnon, ai pret shumë përmbajtje të tjera që janë malinje dhe propagandistike. Pjesa më e madhe thjesht nuk paguan (dikur gjurmova disa video për përmirësimin e shtëpisë atje dhe vendosa se ato funksionojnë më mirë në YouTube). Megjithatë, kur e gjeni brazdën tuaj (ose më mirë kur algoritmi ju gjen), klipet janë magjepsëse dhe kanë një fuqi të çuditshme kolektive, si një komentar mbi pozat e kalcifikuara të televizionit dhe Facebook-ut.
Konfuzioni në lidhje me argumentin e ndërmarrjes nuk e ka kufizuar tërheqjen e TikTok - rreth 500 milion njerëz përdorin aplikacionin çdo muaj. A është një mendjelehtësi e parëndësishme sesa synthpop-i apo një armë kibernetike e aftë të shkatërrojë perandoritë? Nëse e shihni botën në këto lloj termash të qarta, me siguri nuk do të merrni shumë nga TikTok, i cili kremton ironinë, lojën dhe euforinë e mrekullueshme spontane. Për ata prej nesh që e shohin botën si një tortë të shembur të Freddie Mercury, TikTok e kupton këtë si duhet. / 1843 Magazine,The Economist. Përktheu:Gazeta Si.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.