Mjedis

Pse makinat pa shofer kanë një problem me emetimet e gazeve serë

Emetimet nga automjetet janë disa nga kontribuuesit më të mëdhenj në ndryshimet klimaterike në të gjithë botën, por a është një zgjidhje efikasiteti automjeteve ekologjike që drejtohen vetë. Pa u munduar shumë veturat që drejtojnë vetveten mund të duket se janë përgjigjja për të gjitha fatkeqësitë tona të ndryshimeve natyrore.
Sistemet e kompjuterizuara janë gjithashtu më të mira se sa homologët e tyre njerëzorë në zgjedhjen e rrugës dhe më efikase në përdorimin e karburantit. Këto makina shpejtojnë kur duhet dhe frenojnë më mirë. Këto praktika eko-miqësore të ecjes në rrugë në mënyrë kolektive kursejnë karburant, i cili në fund të fundit ul emetimet e gazeve serë. E gjitha kjo tingëllon shumë mirë. Mbi të gjitha, makinat, kamionët dhe autobusët aktualisht përbëjnë gati 30% të ndotjes së ngrohjes globale. Automjetet motorike janë gjithashtu një burim kryesor i ndotjes së ajrit në qytetet në të gjithë botën. Është e lehtë të kuptohet pse disa e shohin saktësinë dhe parashikueshmërinë që vjen nga kontrolli i automjeteve, tek algoritmet si një zgjidhje jo vetëm çështjet e sigurisë, por edhe problemet mjedisore me të cilat përballet transporti rrugor. Por të kuptosh këtë realitet do të thotë të kapërcesh sfida të shumta.

Këtu janë dy prej tyre.
Fuqia
Ndoshta në kundërshtim me intuitën, një studim i universitetit të Miçiganit në vitin 2018 zbuloi se zhvendosja drejt autonomisë mund të rrisë (në vend se të zvogëlojë) kërkesat e energjisë së një automjeti. Etja e shtuar për energji vjen pjesërisht nga të gjitha pajisjet shtesë që duhet të drejtojnë makinat. Ndërsa kjo teknologji ndihmon në mbajtjen e pasagjerëve të sigurt, kjo gjithashtu nënkupton peshë të shtuar, e cila rrit sasinë e energjisë së nevojshme për të lëvizur makinën. Shtimi i pajisjeve në pjesën e jashtme të makinës do të thotë gjithashtu që të ndikojë në ajrin në mënyrë më efikase. Një problem i lidhur është kapaciteti llogaritës. Automjetet moderne monitorojnë gjithçka, nga temperatura e vajit në kohën e motorit deri te veprimi i frenimit. Kjo nënkupton zhvendosjen e të dhënave çdo orë. Kjo shifër është gati të rritet në mënyrë dramatike në makinat pa shofer.
Cila është arsyeja?
Të gjithë këta censorë shtesë prodhojnë vëllime shumë më të mëdha të të dhënave, të cilat algoritmet vetë-drejtuese duhet të selektojnë, kombinojnë dhe veprojnë sipas tyre. Dhe ata duhet ta bëjnë atë shpejt dhe saktë. Kjo kërkon fuqi llogaritëse. Prodhuesit kanë dhënë shumë pak informacion se sa pak do të duhet për këto makina llogaritëse. As ata nuk kanë ndarë përfundimisht se si t’i planifikojnë apo t’i adresojnë ato që kanë nevojë. Ndërsa kjo teknologji ndihmon në mbajtjen e pasagjerëve të sigurt, kjo gjithashtu nënkupton peshë të shtuar, e cila rrit sasinë e energjisë së nevojshme për të lëvizur makinën. Një zgjidhje është të veshësh makina me bateri më të mëdha. Por kjo shton peshë, e cila zvogëlon efikasitetin. Kalimi nga një motor me benzinë në një me energji elektrike është një zgjidhje tjetër. Kjo e fundit është shumë më efikase, por disa nga mineralet e papërpunuara nuk janë efikase.

Kostoja
Ashtu si shumë teknologji të tjera të reja, përballueshmëria mund të jetë një nga pengesat më të mëdha që qëndrojnë në rrugën e makinave pa shofer. Këto automjete mund të jenë të mira për planetin por fitimi ndaj konsumatorëve nuk do të jetë i lehtë nëse çmimi nuk është i duhuri. Kërkimet tregojnë se kur bëhet fjalë për shitjet e makinave, kostoja është mbret. Kjo është një arsye e madhe pse automjetet elektrike, pavarësisht se janë më miqësore me mjedisin, mbeten më pak të njohura se sa homologët e tyre me benzinë.
Ende nuk ka një pamje të qartë se sa do t'i kushtojë konsumatorëve një makinë plotësisht pa shofer, por një gjë është e sigurt: ato nuk do të jenë të lira.
Vlerësimet aktuale vendosin koston e teknologjisë pa shofer duke përjashtuar vetë makinën në mes70,000 dollarë deri në 150,000 dollarë. Pa dyshim, çmimet do të ulen. Firma gjermane e inxhinierisë Robert Bosch kohët e fundit njoftoi planet për zhvillimin e teknologjisë pa shofer për një "treg masiv të përballueshëm". Por si do të arrihet kjo mbetet e paqartë. Vetëm censorët pa shofer aktualisht kushtojnë mbi 10,000 dollarë. Kjo shifër sipas ekspertëve të industrisë së automjeteve duhet të bjerë në më pak se 200 dollarë që teknologjia pa shofer të jetë komerciale e qëndrueshme.
Si pasojë, automjetet pa shofer nuk janë gati së paku që të jenë në pronësi individuale. Në vend të kësaj, prisni flota me taksi të automatizuara "robocabs" që lëvizin dhe transportojnë pasagjerë sipas kërkesës. Koncepti “robocab” ka një përfitim tjetër mjedisor: përkatësisht zvogëlimin e numrit të makinave të nevojshme për t'i shërbyer një popullate, e cila në fund të fundit zvogëlon emetimet. Është një ide në të cilën disa kompani janë duke derdhur miliarda. Për shembull, gjiganti i shpërndarjes Uber, ka shpenzuar më shumë se 1 miliard dollarë në zhvillimin e kabinave pa shofer dhe ka testuar teknologjinë në San Francisko dhe Pittsburgh. Testime të ngjashme janë kryer nga Waymo, fillimi i lëvizjes së makinës pa shofer i mbështetur nga Alphabet lindi nga projekti eksperimental i makinës vetë-drejtuese të Google.
Pra, sa do t'ju kushtojë përshëndetja e një “robocab”? Disa studime thonë se thjesht cent për milje shumë më poshtë se kostoja e zotërimit të një makine konvencionale. Me atë çmim, pjesët e mëdha të shoqërisë do të arsyetojnë të braktisin makinat e tyre krejtësisht. Studime të tjera janë më pak optimiste dhe tregojnë që një “robocab” mund të kushtojë të paktën dy herë më shumë sesa të kesh një makinë konvencionale. Një gjë është e sigurt: nëse çmimi nuk është i duhuri, frenimi i emetimeve të gazeve serë nuk do të jetë i lehtë.
Burimi:BBC. Përktheu:Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë