Vende dhe Udhetime

Pse Eurovizioni është më shumë se muzikë për Liverpulin

Nga Gazeta Si - Përtej konkursit të këngës “Eurovision 2023”, ka diçka më të madhe për qytetin pritës të këtij viti.

Në një dyqan suveniresh në Liverpul, disa shtesa të reja janë ekspozuar së bashku me mallrat e zakonshme të Beatles dhe futbollit.

Ka një kapele blu-verdhë me “Liverpool” në njërën anë, “Ukrainë” në anën tjetër dhe datën 2023 (e juaja për 19,99 paund).

Ka një flamur që thotë “Konkursi i këngës së Liverpool” dhe datat 9-13 maj 2023. Fjala Eurovizion nuk shfaqet - me sa duket për arsye të markës tregtare, pasi këto janë kujtime jozyrtare.

Rreth 100,000 fansa priten për Eurovizion dhe ngjarje të ngjashme

Por produktet janë gati për vizitorët që pritet të vërshojnë këtu për konkursin vjetor të muzikës kontinentale. Konkursi i këngës iu besua qytetit të Liverpulit, pasi organizatorët vendosën se ishte shumë e rrezikshme të vihej në skenë nga fituesit e vitit 2022, Ukraina, pas pushtimit të Rusisë.

Dhe ndërsa Liverpul premton ta çojë vendin përpara, ai gjithashtu po shfrytëzon fuqinë e Eurovizionit.

Ka shpresa se rreth 100,000 vizitorë dhe ekspozimi ndaj 160 milionë teleshikuesve do të nxisë ekonominë lokale. Qyteti është transformuar nga turizmi gjatë dy dekadave të fundit, por edhe është goditur nga pandemia Covid.

Eurovizion mund të vlejë 25 mln paund për Liverpulin këtë vit dhe 250 mln paund të tjera shtesë nga një rritje e numrit të vizitoreve në 3 vitet e ardhshme, referuar vlerësimeve nga bashkia.

Ndërkohë, kompania “NatWest” ka vlerësuar se vizitorët do të shpenzojnë 40 milionë paund në qytet vetëm gjatë gjithë javës së Eurovizionit.

Logoja e Eurovision 2023 përfshin ngjyrat blu dhe të verdha të flamurit të Ukrainës

“Është një shans i jashtëzakonshëm për ekonominë”, thotë Dr. Michael Jones, një pedagog në industrinë e muzikës në Universitetin e Liverpulit.

“Këshilli i qytetit është i vendosur ta maksimizojë atë, të vendosë flamujt dhe të thotë: ‘Ne jemi kthyer si qytet, ejani në Liverpul’. Dhe nuk mendoj se kjo është aspak cinike. Është një shprehje e vetëbesimit dhe qyteti ka luftuar. Kjo është një mundësi. Mendoj se po e maksimizon atë, në një mënyrë të menduar dhe të ndjeshme”.

Konkursi i vitit të kaluar tërhoqi 55,000 turistë në Torino, pavarësisht se disa masa Covid ishin ende në fuqi. Qyteti italian tha se ata vizitorë gjeneruan 23 milionë euro (20 milion £), me ekspozimin mediatik me vlerë 66 milionë euro shtesë (58 milion £).

Liverpul shpreson se fokusi global i Eurovizionit do ta lejojë atë të ndërtohet mbi një periudhë 15-vjeçare në të cilën ai ka rikrijuar imazhin e tij nga një qytet post-industrial në rënie në destinacion popullor.

Në dekadën para Covid-it, Liverpul pa një rritje prej 87% të turistëve ndërkombëtarë (krahasuar me 37% në përgjithësi për Mbretërinë e Bashkuar).

Muzika ka luajtur një rol të madh në pasurinë e qytetit dhe turizmi nga “The Beatles” vlerësohet të jetë me vlerë 100 milionë paund për qytetin në vitin 2019.

Edhe pse turizmi nga “The Beatles” nuk është i ri, ai ka lulëzuar vitet e fundit, sipas Jon Keats, një drejtor i kompanisë që drejton klubin e famshëm Cavern, si dhe një konventë vjetore të Beatles, e cila filloi në fund të viteve 1970.

“Kur filluam të bënim kongresin e Beatles, mendoj se kishte tri hotele në qytet”, thotë ai.

“Tani, tërheqja globale e Liverpulit reflektohet në audiencë kur Keats performon si këngëtar në ‘Cavern’. ‘Ditën tjetër kisha fansa nga Honolulu në njërën anë dhe Ekuadori në anën tjetër, të lidhur mes Australisë dhe Cleethorpes”.

Turistët dynden për të bërë foto me statujën e Beatles në Liverpul

Në vitin 2009, nuk kishte klientë të mjaftueshëm për të hapur klubin Cavern gjatë gjithë javës. “Pastaj vazhdoi të bëhej gjithnjë e më i ngarkuar, deri në pikën ku tani kemi muzikë live nga ora 11:00 çdo ditë dhe nuk ndalet”, thotë ai. “Pra, ka pasur një ndryshim masiv”.

Kjo Beatlemania e re është e përqendruar në Rrugën Mathew, ku “Cavern” (e ringjallur në 1984) është bashkuar me bare dhe një muze.

“Është një rrugë e zënë”, thotë zoti Keats. “Ka shumë gjëra me temë Beatle, me të drejtë ose gabim. Kjo është një sfidë tjetër për Liverpul - ne duhet të sigurohemi që të mos e kthejmë Liverpulin në një version Disney të Beatles”.

Ndërsa Beatles janë atraksioni kryesor, Liverpul po përpiqet të tërheqë vëmendjen në drejtime të tjera të identitetit të tij muzikor.

Në fund të viteve 1970 dhe ‘80, vende si Eric's - përballë Cavern - prodhonin grupe si Frankie Goes To Hollywood, Echo and the Bunnymen, The Teardrop Explodes të Julian Cope dhe Orchestral Maneuvers in the Dark.

“Eric’s për mua është shumë më i rëndësishëm se ‘Cavern’ për shkak të asaj që erdhi pas saj”, thotë kitaristi i “Frankie Goes To Hollywood”, Brian Nash.

Nash së fundmi ka formuar një supergrup me Peter Hooton dhe Keith Mullin të grupit të viteve 1990 “The Farm”. Në vend që të bëjnë muzikë, ata po udhëheqin turne me guida në skenën e muzikës post-punk dhe alternative të qytetit, si dhe disa trashëgimi të lidhura me Beatles.

“Ka shumë më tepër për Liverpul se kaq”, thotë Nash. “Ajo për të cilën duam të flasim është koha jonë dhe ndryshimet që kanë ndodhur në qytet që atëherë”.

Muzika ishte një pikë e ndritshme në vitet ‘80. Në atë kohë, trazirat, papunësia dhe varfëria bënë që kancelari Sir Geoffrey Howe t’i kërkonte kryeministres Margaret Thatcher të konsideronte braktisjen e qytetit.

Nash thotë se banorët e viteve ‘80 “nuk do ta kishin parashikuar kurrë” se sa larg do të shkonte qyteti që atëherë. “Nëse do të qëndronit këtu në 1984, do ta kishit braktisur ‘Nuk ka shans’”.

Prejardhja më e gjerë muzikore e Eurovizionit do ta bëjë Liverpulin të quhet si një qytet muzikor, jo vetëm si qytet i Beatles.

Arena e Liverpool-it u ndërtua për Kryeqytetin e Kulturës në vitin 2008

Një tjetër moment kyç në rigjenerimin e Liverpulit erdhi kur ai ishte Kryeqyteti Evropian i Kulturës në vitin 2008.

“Unë nuk mendoj se askush do t’ju besonte, kryeqyteti i kulturës, nëse do të thoni se ekonomia e Liverpulit do të drejtohej nga vizitorët”, thotë Claire McColgan, drejtoresha e kulturës e këshillit.

Sot, pothuajse gjysma e tarifave të biznesit të këshillit vijnë nga sektori i ekonomisë së vizitorëve, thotë ajo.

Konkursi i këngës ka një kosto për Liverpulin. Këshilli po shpenzon 2 milion paund për ngjarjen, me 2 milion paund të tjera që vijnë nga Autoriteti i Kombinuar i Rajonit të Liverpool City.

Disa do të pyesin nëse ky është përdorimi më i mirë i parave publike gjatë një krize të kostos së jetesës.

Ngjyrat e Eurovizionit shfaqen në tabela dhe pankarta në të gjithë qytetin

McColgan thotë se shumica në qytet tani e kuptojnë se kultura mund të sjellë kthime të mëdha.

Eurovizioni është “një investim në të ardhmen e qytetit”, vazhdon ajo. “Është investim në vende pune, në njerëz që duan të investojnë këtu, njerëz që duan të vijnë në kolegj këtu. Është pjesë e një tabloje shumë më të madhe. Dhe është një investim i vogël në krahasim me atë që ne do të marrim prej tij. Dhe jo vetëm Liverpul - rajoni më i gjerë dhe gjithashtu Britania e Madhe”.

Eurovizion ka sjellë tashmë 15 milionë paund në qytet, thotë McColgan, ndërsa baret, hotelet dhe dyqanet e suvenireve do ta ndjejnë përfitimin kur të mbërrijnë vizitorët. /BBC/


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë