Jete & Stil

Perfeksionizmi dhe e keqja që vjen prej tij

Të gjithë duam të jemi perfektë dhe kjo është gjë e mirë pasi ju ndihmon të jepni më të mirën tuaj dhe të arrini qëllimet tuaja por shumë shpejt mund të kthehet në një armik, ndoshta më i keqi që keni. Kur i bëni presion vetes për të bërë gjithçka siç duhet, bëheni shumë autokritikë ndaj gjithçkaje që bëni.

Falë përhapjes masive të rrjeteve sociale dhe standardeve të bukurisë që janë, të pashkruara por ndodhen mes nesh, njerëzit çdo ditë shohin dhe vënë në dukje gjëra që vetë nuk i kanë dhe instinktivisht lind dëshira për ti pasur të gjitha dhe për të qenë perfekt.

“Çdokush mund të jetë një perfeksionist, pavarësisht nga gjinia. Sidoqoftë, për shkak të presioneve të shoqërisë, femrat mund të ndjejnë “detyrimin” më shumë për të qenë perfekte dhe kjo ndjenjë bën që të mundohen më shumë, të mendojnë më shumë për veten e tyre dhe të jenë më afër perfektes.” shpjegon Elena Touroni, një psikologe konsulente dhe bashkëthemeluese e “My Online Therapy”.

Problemi në qendër të gjithë kësaj është se përsosmëria në të vërtetë nuk ekziston. Mund të tingëllojë shumë të thuash, por është e vërteta: nuk ka një person në këtë tokë që jeton një jetë plotësisht “perfekte”, pa marrë parasysh se çfarë mund të portretizojë ushqimi i tyre në mediat sociale.

Duke kaluar kohën tonë duke ndjekur një standard që nuk ekziston mund të sjellë një dëm masiv në shëndetin tonë mendor ku në raste ekstreme dëshira për përsosmëri mund të çojë në “ankth dhe depresion.”

Touroni thotë se është thelbësore të mbani nën kontroll dëshirën për të qenë perfekte nëse doni të mbroni shëndetin dhe mirëqenien mendore.

“Është në rregull të dëshironi të bëni më të mirën tuaj, por të jesh tepër autokritik ndaj vetes dhe punës tënde ka të ngjarë të shkaktojë ndonjë dëm serioz në nivelet e besimit dhe vetëvlerësimit tuaj”, tha Touroni.

Perfeksionizmi krijon një standard të lartë që është e pamundur të arrihet dhe realiteti është se shumica e gjërave nuk janë perfekte dhe përpjekja për t’i bërë ato perfektë do të rezultojë në dëm tonin.

Përsosmëria vjen si dëshirë për të qenë të pranueshëm nga të tjerët dhe të pëlqyeshëm si dhe ushqehet nga nevoja për vërtetim të jashtëm. Kjo mund të jetë e shëndetshme deri në një masë të caktuar. Pra, ne vendosim vetëvlerësimin dhe nivelet e besimit në duart e njerëzve përreth nesh.

Atëherë, si mësohet kjo nevojë për vërtetim të jashtëm? Sipas Touronit, ka të bëjë me mesazhet që na janë dërguar gjatë fëmijërisë.

“Nëse jeni rritur me prindër që kishin një profesion dhe ishin të dashuruar me punën e tyre dhe punën në përgjithësi, ju keni ndjerë gjithmonë një presion për të ecur në hapat e tyre. Gjithashtu mund të jeni rritur nga prindër që ju kanë lavdëruar vetëm ku keni arritur diçka dhe kjo ka bërë që të rriteni me idenë se duhet ti fitoni gjërat dhe të prisni që dikush t’ju lavdërojë.

Si ndikon perfeksionizmi në shëndetin mendor?

“Në zemër të shumicës së perfeksionistëve është një frikë e thellë e mosmiratimit, e të mos qënurit “mjaftueshëm i mirë”,” shpjegon Touroni.

Në këtë mënyrë, përsosmëria mund të përkeqësojë ndjenjat e pasigurisë dhe vetëbesimit, sepse na shtyn të bëjmë gjithçka që të jemi “mjaft të mirë” dhe të jetojmë në përputhje me pritjet e ashpra që i vendosim vetes.

Sipas Touronit, ekzistojnë katër mënyra kryesore se si perfeksionizmi mund të ndikojë në shëndetin tonë mendor:

Vështirësitë në marrëdhënie

Një përqendrim i madh te suksesi dhe arritjet mund të ndikojë në marrëdhëniet. Nëse jeni një perfeksionist, gjithashtu mund ta keni të vështirë të jeni të ‘të pranishëm’ gjë që mund ta bëjë të vështirë krijimin e lidhjeve autentike.

Të ndjeheni ‘bosh’

Një jetë e bazuar vetëm në faktorë të jashtëm ka të ngjarë ta lërë dikë të ndihet bosh ose me një ndjenjë se diçka po mungon.

Ju jep ankth

Kur vazhdimisht po projektojmë në të ardhmen duke menduar se çfarë mund të arrijmë më tej, ka të ngjarë të na mbetet një ndjenjë se kurrë nuk ka kohë të mjaftueshme gjatë ditës.

Punë e tepërt

Nxitja për të pasur sukses është aq e fortë sa do ju bëjë të punoni shumë, më shumë se duhet dhe se trupi juaj jua lejon.

Por, si mund të jeni më pak perfeksionistë?

Perfeksionizmi është një sjellje e ndërlikuar për tu marrë nën kontroll, veçanërisht kur ajo kontrollon jetën tuaj për një kohë të gjatë. Gjithashtu nuk ndihmon kur në kulturën tonë gjithmonë të përsosur, perfeksionizmi është bërë një nga varësitë tona më të pranuara.

Hapi i parë për të qetësuar perfeksionistin tonë të brendshëm është heqja ose shmangia e gjërave që na e shkaktojnë, siç janë rrjetet sociale dhe koha e tepërt që kalojmë duke i përdorur.

Touroni sugjeron gjithashtu që të kërkoni ndihmë profesionale për t’ju ndihmuar të zgjidhni dhe kapërceni mendimet tuaja jo të shëndetshme.

“Terapia është një vend i mirë për të filluar të zbërtheheni dhe sfidoni këto sisteme besimi dhe të kuptoni mënyrat në të cilat perfeksionizmi juaj mund t’ju pengojë”, thotë ajo .

“Shumë prej nesh kanë një zë të brendshëm që priret të jetë mjaft negativ, duke na thënë se nuk jemi të aftë kur kemi bërë një gabim, e kështu me radhë,” tha Becky Spelman, psikologe.

Ne duhet të ushqejmë një zë të brendshëm që na lavdëron kur bëjmë mirë dhe që na lejon të bëjmë gabime dhe të mësojmë prej tyre.

Spelman gjithashtu pajtohet që terapia mund të jetë një mjet i dobishëm në zgjedhjen e modeleve negative të sjelljes.

“Ndonjëherë disa seanca terapie mund t’i ndihmojnë njerëzit të fillojnë të mësojnë se si të kenë një marrëdhënie më pozitive me veten e tyre dhe ka teknika të ndryshme që mund të përfshihen në jetën e përditshme për të ndihmuar në këtë fushë, duke përfshirë meditimin e ndërgjegjësimit dhe përdorimin e pohimeve pozitive.”

Burimi: Stylist. Përktheu: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”



Më Shumë