Treg

Pas heqjes së motorëve të avionëve për inspektim, linjat ajrore po vonojnë dhe anulojnë fluturimet

Linjat ajrore në SHBA dhe Evropë po nxitojnë të gjejnë pjesë këmbimi dhe motorë në mënyrë që të shmangin anulimet e fluturimeve.

Njoftimi i prodhuesit të motorëve Pratt & Whitney në korrik se më shumë se një mijë motorë duhet të hiqen nga aeroplanët Airbus dhe të inspektohen, ka detyruar një numër linjash ajrore – duke përfshirë Spirit Airlines, JetBlue Airways dhe Hawaiian Airlines në SHBA, dhe Wizz Air në Evropë – të ndryshojnë oraret e fluturimeve.

Wizz po shqyrton heqjen e përkohshme të disa fluturimeve ose rrugëve dhe kishte paralajmëruar se problemet e motorit po ushtrojnë presion mbi operacionet e mirëmbajtjes.

Spirit u tha investitorëve këtë muaj se me më pak avionë për të fluturuar "ne ka të ngjarë të kemi më shumë staf nga se nevojitet" në tremujorin e katërt dhe në fillim të 2024.

Shefja operative e JetBlue, Joanna Geraghty, u tha investitorëve këtë muaj se kompania po kërkonte të jepte me qira motorë për të minimizuar pasojat e heqjes së "një grushti" motorësh nga avionët muajin e ardhshëm.

“Ne po përpiqemi të marrim të gjitha masat e vetë-ndihmës që janë në dispozicion,” tha ajo. "Por siç e dini, furnizimi është mjaft i kufizuar."

P&W dha njoftimin pasi zbuloi se ndotja në metalin e përdorur për prodhimin e pjesëve të caktuara të motorit mund të shkaktojë çarje. Kompania mëmë RTX tha se rreth 1200 nga 3000 motorët turbofan me ingranazhe të kompanisë do të duhej të inspektoheshin më herët se sa ishte planifikuar.

Rreth 200 nga këto inspektime do të kryhen deri në mes të shtatorit. Motori GTF, i cili u prezantua në vitin 2016, është një nga dy që mund të përdoret në avionin me trup të ngushtë Airbus A320neo, avioni më i shitur në botë. Tërheqjet kërcënojnë fluksin e parave të lira të RTX, tha analisti i Melius Research, Rob Spingarn, por "ndoshta më keq është dëmtimi i reputacionit të Pratt si një ofrues i motorëve të mëdhenj komercialë të besueshëm".

RTX ka premtuar të kompensojë linjat ajrore.

Shefi ekzekutiv Greg Hayes tha në një telefonatë të të ardhurave muajin e kaluar se tërheqja nuk ishte "një kërcënim ekzistencial" as për RTX dhe as për P&W, por ai pranoi se "do të jetë e shtrenjtë".

Furnizimi i motorëve të avionëve ka qenë i ngushtë për më shumë se një vit pasi prodhuesit e mëdhenj Boeing dhe Airbus kanë luftuar për të përmbushur kërkesën për avionë të rinj. Çështjet aktuale të prodhimit të P&W i shtohen çështjeve të vazhdueshme të qëndrueshmërisë që kanë penguar motorin e saj GTF.

Më shumë se 57 linja ajrore kanë aeroplanët e tyre me motor GTF të parkuar, sipas konsulencës IBA. Analiza nga ofruesi i të dhënave Cirium zbuloi se rreth 11 për qind e flotës A320 me GTF të dorëzuar deri më tani është e parkuar, krahasuar me pak më shumë se 2 për qind për avionët e fuqizuar nga motorët rivalë Leap të prodhuar nga CFM International.

Pothuajse një e treta e këtyre avionëve të parkuar i përkasin transportuesit indian Go First, operacionet e së cilës mbeten të pezulluara në pritje të procedurave të falimentimit.

Tërheqja e motorit P&W është "thjesht një tjetër çështje e padëshiruar që i lë linjat ajrore potencialisht me mungesë kapaciteti," tha Rob Morris, kreu i biznesit të konsulencës së Cirium-it Ascend.

Wizz ka ulur objektivin nga 30 në 25 për qind nga viti në vit për shkak të tërheqjes. Shefi ekzekutiv József Váradi tha se kjo kishte shtuar "zvarritjen" e problemeve të zinxhirit të furnizimit.

Në të njëjtën kohë, linjat ajrore po zgjerojnë marrëveshjet e qirasë në përgjigje të kërkesës në rritje të udhëtimeve dhe kërkesa për avionë të vjetër po tejkalon ofertën.

Aengus Kelly, shefi ekzekutiv në qiradhënësin më të madh në botë, AerCap, tha se rreth 40 për qind e shitjeve të avionëve të përdorur në tremujorin e dytë shkuan për linjat ajrore, nga 20 për qind para pandemisë.

Motorët janë gjithashtu të kërkuar, duke përfaqësuar deri në 40 për qind të shitjeve të aseteve të AerCap në tremujorin e dytë.

Lufthansa bleu katër avionë A350 me trup të gjerë në maj që Latam Airlines i shkarkoi gjatë një procesi falimentimi, ndërsa Finnair i dha me qira dy A330 Qantas të Australisë pasi mbyllja e hapësirës ajrore ruse kufizoi operacionet e saj në distanca të gjata.

 "Linjat ajrore duhet të sigurojnë se kanë akses në avionë për të qenë në gjendje të ruajnë integritetin e orarit dhe kanali i qirasë është opsioni më i mirë aktualisht," tha Helane Becker, analistja e TD Cowen.

 Paul Geaney, zyrtari kryesor tregtar i qiradhënësit Avolon, tha se "çekuilibri themelor i ofertës dhe kërkesës" i aviacionit do të zgjasë për disa vite.

Burimi: Financial Times/Përshtati Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë