Treg

Në prag të Krishtlindjeve, tregtia globale është në rrezik nga kriza e ‘kanaleve binjake’

Thatësira në Panama dhe sulmet e transportit detar pranë Suezit kërcënojnë zinxhirët e furnizimit në sezonin festiv

Nga Gazeta ‘Si’- Ndërprerja e njëkohshme në kanalet e Panamasë dhe të Suezit, dy korridore jetike për tregtinë globale, po kërcënon zinxhirët e furnizimit global në prag të Krishtlindjes. Pronarët e anijeve dhe importuesit kanë paralajmëruar se një thatësirë ​​në Kanalin e Panamasë dhe një sërë sulmesh mbi anijet e ngarkesave 11.500 km larg Kanalit të Suezit rrezikojnë të kufizojnë trafikun përpara sezonit festiv.

"Ka furnizime që thjesht nuk do të jenë në kohë për këtë Krishtlindje," tha Marco Forgione, drejtor i përgjithshëm i Institutit të Eksportit dhe Tregtisë Ndërkombëtare.

Pas muajsh vonese përmes Kanalit të Panamasë, pajisjet elektronike si iPhone "mund të mos jenë lehtësisht të disponueshme" dhe importuesit e tjerë e kanë pasur të vështirë të blejnë dekoret e Krishtlindjeve në kohë, tha Forgione.

Nëse sulmet pranë Suezit që përfshijnë rebelët me bazë në Jemen përkeqësohen, kombinimi i kësaj dhe kufizimeve në Panama do të ishte "katastrofik", tha ai. Më shumë se gjysma e transportit të kontejnerëve sipas vëllimit të planifikuar për të lidhur Azinë dhe Amerikën e Veriut ishte vendosur të kalonte kanalet e Panamasë ose të Suezit gjatë tremujorit të tretë të këtij viti, sipas grupit të analizës tregtare MDS Transmodal.

Thatësira dhe konflikti po kërcënojnë tregtinë globale përmes kanaleve të rëndësishme të transportit detar

Ky tetor ishte më i thati në rajonin e Kanalit të Panamasë që nga të paktën 1950, sipas autoritetit të kanalit, pjesërisht për shkak të fenomenit të motit El Niño që ka ndikuar në temperaturat dhe reshjet globale. Autoritetet kanë reduktuar për herë të parë numrin e kalimeve , të cilat deri në shkurt do të kufizohen në vetëm 18 anije në ditë.

"Kjo thatësirë ​​në Kanalin e Panamasë është një shqetësim serioz," tha Rolf Habben Jansen, shefi ekzekutiv i grupit gjerman Hapag-Lloyd, pronari i pestë më i madh në botë i anijeve me kontejnerë, të cilat transportojnë shumicën e mallrave të prodhuara në botë.

Të paktën 167 anije kaluan kanalin gjatë javës së parë të dhjetorit të këtij viti, krahasuar me 238 vitin e kaluar, sipas grupit të analizës tregtare MarineTraffic. Anijet pa rezervime prisnin mesatarisht 12.2 ditë për të kaluar kanalin me disa të bllokuar për më shumë se dy javë.

 Një tabelë lexon 'Kanal i thatë' në Kanalin e Panamasë

Përballë vonesave në rritje, Hapag-Lloyd dhe kolegët e tij janë detyruar të marrin rrugë më të gjata dhe më të kushtueshme, me grupin gjerman që njoftoi devijimin e të paktën 42 anijeve nga Panamaja në Suez për tregtinë midis Azisë dhe bregut lindor të SHBA. Megjithatë, një valë e papritur e sulmeve ndaj anijeve nga Houthi-t me bazë në Jemen kanë alarmuar industrinë globale, edhe pse Houthi-t kanë thënë se ata synojnë vetëm anijet e lidhura me Izraelin.

"Si e dinë ata se kush është pronari i fundit i anijes?" tha një tregtar anijesh dhe mallrash evropiane. Ata mund të mendonin: 'Ajo anije po shkon në Izrael. Kështu që ne do të sulmojmë atë."

Ai shtoi: “Kanali i Panamasë është mbyllur efektivisht. Nëse e njëjta gjë do të ndodhte me Suezin, si do të eksportohet drithë në mbarë botën? Ky është momenti kur tarifat e transportit fillojnë të rriten.”

Habben Jensen tha se Hapag-Lloyd nuk kishte asnjë anije të lidhur me Izraelin që lundronte nëpër rajonin e prekur. Por ai shtoi: "Ne e shikojmë atë situatë nga afër dhe nëse është e nevojshme, ne nuk do të hezitojmë të devijojmë anijet."

"Nëse kalimi përmes Suezit do të bëhej më i vështirë [gjithashtu], kjo mund të shkaktojë përçarje serioze," tha ai.

Në një shenjë të hershme të ndërprerjes që rrit koston e mallrave, pronarë të shumtë të anijeve kanë aplikuar tarifa shtesë prej qindra dollarësh për kontejner për eksportuesit që dërgojnë mallra përmes Panamasë, pasi kostoja e përdorimit të kanalit në një njoftim të shkurtër u rrit deri në miliona dollarë.

Hapag-Lloyd javën e kaluar gjithashtu njoftoi një "taksë shtesë për rrezikun e luftës" deri në 80 dollarë për të gjitha dërgesat.

Sipas MDS Transmodal, kalimi i rrugëve nga Panamaja në Suez i shton pesë ditë udhëtimeve midis Nju Jorkut dhe Shangait për anijet.

Nëse më shumë pronarë anijesh shmangin Kanalin e Suezit dhe marrin rrugën e gjatë rreth Kepit të Shpresës së Mirë të Afrikës për udhëtime ndërmjet të njëjtave qytete, kjo mund t'i shtojë edhe gjashtë ditë të tjera udhëtimit të tyre. Forgione tha se ndërprerja kishte nxjerrë në pah pyetje më të mëdha në lidhje me qëndrueshmërinë e tregtisë globale dhe sugjeroi që burimet alternative të prodhimit dhe metodat e transportit të tilla si transporti ajror të mallrave duhet të merren parasysh.

“Qeveria dhe biznesi duhet të shikojnë se si duket një zinxhir furnizimi elastik. . . Ka pak që mund të bëhet për këtë Krishtlindje. Por nëse nuk bëhet asgjë, unë mendoj se ka një rrezik të mungesave gjatë vitit të ardhshëm.”

Burimi: Financial Times/Përshtati Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë