Ekonomi

KE: Transparenca e financave e kënaqshme. Kujdes me pjesëmarrjen e publikut dhe administratat

Sipas Raportit të KE-së për Shqipërinë, transparenca e menaxhimit të financave publike mbetet e kënaqshme, por pjesëmarrja e publikut në të ngelet për përmirësim.

Raporti i monitorimit të MFP për vitin 2020 është në pritje të miratimit dhe publikimit. Gjatë periudhës raportuese, programi buxhetor afatmesëm 2021-2023 është përgatitur dhe miratuar, duke përdorur sistemin e informacionit të sapo zhvilluar të menaxhimit financiar shqiptar. Buxheti i vitit 2021 dhe ekzekutimi i buxhetit të vitit 2020 ishin në përputhje me rishikimin Ligji Organik i Buxhetit. Draft strategjia e të ardhurave afatmesme është në pritje të finalizimit, thuhet në raport.

Strategjia e zgjeruar e MFP për 2019-2022 ishte rishikuar për të adresuar ndikimin e pandemisë dhe për t'u kthyer gradualisht, në një periudhë afatmesme, në rruga origjinale e reformës. Strategjia e rishikuar u miratua dhe u botua në Mars 2021.

Pas konsultimeve publike, në nëntor doli strategjia e parë e prokurimit publik, PPP, 2020- 2023 dhe në dhjetor, një ligj i ri i prokurimit publik u miratua. Të gjitha borxhet tani regjistrohen në një llogari të caktuar thesari dhe raportet e prapambetura përpunohen drejtpërdrejtë nga sistemi. Institucioni suprem i auditimit shqiptar dhe komisioni i prokurimit publik sapo kanë emëruar personat kryesues.

“Transparenca buxhetore mbetet e kënaqshme me publikimin e të gjitha dokumenteve kryesore buxhetore, siç është buxheti vjetor, buxheti i qytetarëve dhe një listë e investimeve publike, përfshirë partneritetet publiko-private (PPP), në kuadër të programit buxhetor afatmesëm.”

Me kohën më të mirë të raportimit cilësohet ekzekutimi i buxhetit në veçanti raportimin e detyrimeve të prapambetura. Transparenca në të gjithë qeverinë vazhdon të shfaqet nivele të ndryshme.

Pjesëmarrja e publikut në buxhet duhet të forcohet më tej me sugjerimin e KE-së.

Në raport kritikohet dhe mënyra e funksionimit të punësimit në  shërbimet publike dhe menaxhimi i burimeve njerëzore dhe të kenë përparësi rekrutimin, promovimin dhe shkarkimin, bazuar në meritokraci duke trajtuar fragmentimin e kuadrit legjislativ dhe duke aplikuar standarde uniforme në të gjithë administratën publike.

Vendet e lira të punës të planifikuara gjatë vitit 2020 janë mbushur plotësisht nga vetëm 95% e tyre në vitin 2019. Megjithatë, ministritë e linjës duhet të raportojnë më shumë me saktësi dhe në kohë për çdo vend të lirë të punës në Departamentin e Administratës Publike, për përfshirjen e tyre në planet e përgjithshme vjetore të rekrutimit, cakton raporti.

Në të gjithë administratën, përshkrimet e punës mbeten të jenë plotësisht të harmonizuara në përputhje me kategoritë e përcaktuara në ligjin e shërbimit civil. Ad-hoc procedurat e përzgjedhjes vazhdojnë të përdoren për punësimin e të rinjve në administratën publike.

Zbatimi i ligjit për shërbimin civil kërkon më shumë përpjekje, veçanërisht në atë nivel vendor. Në vitin 2020, numri i shkarkimeve të nëpunësve civilë u ul në 635 nga 896 në vitin 2019, por shumica vazhdojnë të justifikohen me ristrukturimin e institucioneve ose riklasifikimin e personelit si të mos qenurit më pjesë e shërbimit civil. Në periudhën raportuese, vendimet që konfirmojnë shkarkimin e nëpunësve civilë si të paligjshëm kanë ardhur në ulje.  

Sistemi i informacionit për menaxhimin e burimeve njerëzore vazhdon të mbushet, por jo për të mbuluar të gjithë sektorin publik akoma dhe mbetet për t'u zgjeruar në nivelin lokal.

Qeveria po vendos masa për një mekanizëm koordinues për monitorimin dhe vlerësimin e menaxhimit të burimeve njerëzore midis nivelit qendror dhe atij lokal. Komisioni për Mbikëqyrjen e Shërbimit Civil monitoron zbatimin e gjendjes civile në nivel qendror dhe lokal, por ka nevojë për më shumë staf dhe burime financiare që të përmbushen më mirë përgjegjësitë e tij mbikëqyrëse.

Sistemi i shpërblimit bazohet në një sistem të klasifikimit të punës që kërkon reforma të mëtejshme. Mungesa e një politike pagash bazuar në kritere të qarta për shtesat e pagave rrit dëmin që i bëhet drejtësisë. Automatizimi i listës së pagave sistemi përmes menaxhimit të burimeve njerëzore dhe

Ofrimi i shërbimeve për qytetarët dhe bizneset

Në vitin 2020, numri i dyqaneve dhe shërbimeve elektronike u rrit edhe nëse ishte në nivele të ndryshme të automatizimit dhe informacioni për qytetarët mbi shërbimet publike u bë më i arritshëm. Hapja e subjekteve që ofrojnë shërbime administrative në nivel lokal janë tashmë në 59 nga 61 komuna. Standardet minimale kombëtare për shërbimet nuk janë krijuar ende. Një politikë e përgjithshme duhet të përpunohet për të udhëhequr zgjerimin dhe integrimin e shërbimeve on-line dhe face-to-face. Të dhënat e qytetarëve duhet të mbrohen, duke ndjekur standardet më të larta.

Paqartësia ligjore për qytetarët dhe bizneset vazhdon, pasi ka pasur vonesa në harmonizimin ligjet sektoriale dhe aktet nënligjore në Kodin Civil, thekson raporti.

Përshtati: Gazeta “SI”

Albania-Report-2021.pdf


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë