Treg

Kafeja juaj e përditshme do të shtrenjtohet

Pjekësit e kafesë kanë një problem. Kostoja e kokrrave të kafesë që ata importojnë është rritur këtë vit, duke i lënë pjekësit të shqetësohen nëse klientët e tyre, nga dyqanet ushqimore deri tek kafenetë e tek njerëzit që kërkojnë latte-t e tyre të përditshme, do të tolerojnë çmime më të larta.

Moti ekstrem ka dëmtuar prodhimet në Brazil, eksportuesin më të madh të kafesë në botë.

Vështirësia e anijeve për të eksportuar nga Kolumbia gjatë pandemisë dhe për shkak të situatave politike, rriti kostot e kafesë së pa bluar deri më 43% për vitin 2021.

Nuk është ende një problem për Starbucks ose Nestlé, gjigantët e kafesë që blejnë furnizimet e tyre shumë më parë dhe nuk do të duhet të merren me ndryshimet e çmimeve për një vit ose më shumë. Por disa pjekësve dhe shpërndarësve më të vegjël tashmë u është dashur të rrisin çmimet, dhe të tjerët presin që gjatë gjithë kohës të shqetësuar për tjetërsimin e konsumatorëve.

"Këto rritje po më nervozojnë sepse një nga parimet kryesore me të cilat veprojmë është të jesh në gjendje të bësh kafe të specializuar dhe t'i bësh çmimet të përballueshme,"-tha Quincy Henry, një bashkëpronare e Campfire Coffee,  cila u hap në mars 2020 kur filloi pandemia. "Më bëri të mendoj se si do të mbijetojmë."

Pas kësaj rritjeje është një rritje e çmimit të farave që do t'u dorëzohen pjekësve muaj më vonë. Tregtarët i quajnë këto "të ardhme kafeje" dhe ato shërbejnë si bazë për blerësit në të gjithë botën. Një kile fara arabike në tregun e së ardhmes, zakonisht 1.20 dollarë në 1.40 dollarë, u rrit mbi 2 dollarë në fund të korrikut, më e larta që nga viti 2014. Të Premten, çmimi i të ardhmes së kafesë ishte rreth 1.83 dollarë për paund.

Çmimet u rritën mbi 1.40 dollarë në fund të prillit, pasi java e protestave politike tronditi Kolumbinë, eksportuesin e tretë më të madh të kafesë në botë. Vendi eksportoi 345.000 qese, 60 kilogramë kafe në maj, vetëm një e treta e dërgesës së tij të zakonshme mujore, sipas të dhënave nga Federata Kombëtare jofitimprurëse e Kafesë në Kolumbisë.

Eksportet e Kolumbisë janë përmirësuar që atëherë, por ato nga prodhuesit e tjerë të mëdhenj, si Vietnami, janë ngadalësuar nga kufizimet e transportit pasi ekonomia globale po përpiqet të rihapet pas një viti bllokime. Mungesa e kontejnerëve të anijeve ka kufizuar eksportet, thonë analistët, dhe ka çuar në një rritje të mprehtë të kostos së transportit.

Çmimi i së ardhmes së kafesë

Jeff Taylor, një bashkëpronar i Bird Rock Coffee Roasters në San Diego, tha se limitimet e transportit kishin vonuar blerjen e tij të zakonshme të fareve arabike të specializuara nga El Salvador me gati një muaj e gjysmë. Kështu që atij i është dashur të blejë sasi më të vogla kafeje në Shtetet e Bashkuara si një zgjidhje e përkohshme. Zoti Taylor nuk i ka rritur ende çmimet, por ai pret që ai mund ta bëjë deri në fund të vitit.

Pyetja e madhe është se çfarë do të ndodhë me furnizimin nga Brazili. Vendi, i cili eksporton çdo vit mesatarisht 34 milionë qese me kokrra kafeje, është goditur nga një sërë goditjesh klimatike, thatësira dhe rënie e temperaturave.

Temperaturat muajin e kaluar ranë nën 2 gradë celsius, rreth gjysma e asaj që është normale dhe lloji i të ftohtit që mund të dëmtojë apo edhe të vrasë pemët e kafesë.

"Një ngricë e fortë e ftohtë normalisht djeg gjethet dhe degët e pemës së kafesë, gjë që zvogëlon cilësinë dhe sasinë e prodhimit të kokrrave të kafesë," tha Kevon Rhiney, asistent profesor në departamentin e gjeografisë të Universitetit Rutgers, ku ai specializohet në industrinë e kafesë.

Korriku është gjithashtu fillimi i sezonit të zjarrit në Brazil. Pas thatësirës së këtij viti, më e keqja në gati një shekull në disa pjesë të vendit, mund të jetë shkatërruese.

Nëse dëmi është shumë i keq, kultivuesit mund të kenë nevojë të "godasin" pemët e tyre, ose t'i presin ato në bazë, që do të thotë se do të kalojnë tre vjet para korrjes së ardhshme, tha z. Rhiney. Nëse ata kanë nevojë vetëm për krasitjen e degëve, korrja mund të vonohet një vit.

Kjo hipotezë bie nëse rritësi mund të përballojë të paguajë dikë për të krasitur ose prerë pemët. Të mos bësh asgjë do të thotë të rrezikosh të korrat vazhdimisht të dobëta që mund të valëzojnë në tregun global.

Salomón Shamosh, shefi ekzekutiv i Boicot Café në Mexico City, blen kafen e tij ekskluzivisht nga Meksika, por tha se çmimet atje po rriteshin për shkak të problemeve në Brazil.

"Ka kaq shumë kërkesa për kafe në Shtetet e Bashkuara dhe Europë, shpërndarësit meksikanë po rrisin çmimet e tyre,"-tha zoti Shamosh.

"Ne duhet të paguajmë për të,"-shtoi ai, sepse nëse nuk e bëjmë atëherë produkti nuk qëndron në Meksikë."

Kostoja e kokrrave të kafesë nga shtetet meksikane të Veracruz, Oaxaca dhe Chiapas është rritur midis 10 dhe 15 përqind në tre muajt e fundit. Zoti Shamosh tha se Boicot Café mund të ketë nevojë të rrisë çmimin e pijeve të tij të ftohta, të cilat fillojnë me 49 pesos, ose rreth 2.50 dollarë, deri në janar.

Deri në fund të sezonit të korrjes të këtij viti, muajin tjetër, prodhuesit në Brazil do të vendosin se çfarë të bëjnë, dhe ajo që ndodh më pas mund të përcaktojë nëse edhe prodhuesit më të mëdhenj janë në gjendje të mbajnë rritjen e çmimeve.

"Deri në shtator ne do të dimë se si dëmi mund të ndikojë në të korrat e vitit të ardhshëm," tha Kona Haque, kreu i kërkimit në ED&F Man, një tregtar i mallrave bujqësorë.

Nëse çmimet mbeten të larta edhe Starbucks dhe Nestlé do të duhet të marrin në konsideratë rritjen e çmimeve, megjithëse ata ka të ngjarë të rezistojnë ta bëjnë këtë.

"Pjekësit do të mendojnë dy herë nëse ata kalojnë atë kosto tek konsumatorët dhe nuk ndikojnë në konsum",-tha zonja Haque.

"Nëse ata mendojnë se njerëzit janë të shqetësuar për inflacionin, hipotekat ose çfarë do të ndodhë me punët e ardhshme, atëherë ata nuk do të bëjnë."

Burimi: New York Times/Përshtati:Gazeta "SI"


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë