Treg

Dilema e bizneseve kur njerëzit qëndrojnë përpara rafteve për të blerë

“Mund të përballoj ushqime organike, të synoj qëndrueshmërinë ose ato të tregtisë së lirë?”

Ne të gjithë qëndrojmë shpesh përpara rafteve të marketeve duke bërë këtë pyetje.  Kërcënimet prej ndryshimit të klimës, pabarazia në rritje e kushtet e varfra të punës, dhe presione të tjera tek njerëzit dhe planeti na tregon se nuk mund ti përballojmë.

Por kostoja e shtuar mbi shumë të mira etike dhe të qëndrueshme është e qartë se tregjet tona, sistemet dhe zinxhirët mbështetës nuk janë maksimizuar në favor të konsumatorëve . Zgjedhja e drejtë nuk është shpesh zgjedhja e drejtë.

Në vend të kësaj imagjinoni një botë në të cilën paguan cilësinë e parë për këto produkte që anë të dëmshme për shëndetin e komuniteteve tona, punëtorëve dhe mjedisit.

Një market në gjallëri dhe i qëndrueshëm drejtohet nga incentiva ekonomike dhe financiare, standarte dhe rregullime për të promovuar aksesin universal në një inventar bujar të produkteve të përballueshme dhe të qëndrueshme.

Kjo është tërësisht e përballueshme

Në 2015, një grup që merret me sondazhet, Nielsen, vëzhgoi 30,000 persona në 60 vende përreth botës. Ata kërkonin të dinin çfarë influencon mënyrën se si konasumatorët ndjehen në lidhje me brandet –dhe se si këto ndjenja ndikojnë sjelljen gjatë blerjeve.

Vëzhgimi  zbuloi që dy të tretat e konsumatorëve që u pyetën do të paguanin lumturisht për të mira të qëndrueshme.

Për millennialsat, shifra ishte edhe më e lartë: gati tre në katër persona dëshironin të paguanin mes 10% dhe 25% më shumë për produkte dhe shërbime të qëndrueshme. Një vit më parë (referimi vëzhgimi) vetëm gjysma e të pyeturve kishin demonstruar një sjellje të ngjashme.

Rezultatet tregojnë në mënyrë të qartë  që në tregjet e zhvilluara ku konsumatorët përballen me zgjedhje të shumta dhe ku pasojat e pabarazisë socio-ekonomike janë ekstreme, kërcënimet mjedisore dhe mundësitë e kufizuara për punë të denjë dhe të sigurt janë më të largëta.

Ndodh që ka më shumë qëllime, dhe kërkesë, për tregje inxhinierike dhe promovim të  principeve të qëndrueshme në tregjet  emergjente dhe në zhvillim. Konsumatorët po kërkojnë – dhe zgjedhin – mundësi më të shëndetshme, më të gjelbërta dhe më të përgjegjshme shoqërore. Dhe ata janë të gatshëm të gërmojnë thellë.

Duke pasur parasysh këtë kërkesë në rritje globale, a është i mundur furnizimi me produkte dhe shërbime të qëndrueshme?

Po. Një numër në rritje i bizneseve pranon se ka një avantazh konkurrues këtu. Ndërsa drejtuesit e kuptojnë varfërinë e ndërlidhur të natyrës, qëndrueshmërinë dhe barazinë – të ashtuquajturat sfida të liga dhe të ndërlidhura- dhe si ndikojnë konkurrueshmërinë e biznesit. Multinacionalët e mëdhenj po kërkojnë gjithnjë e më shumë për të mbështetur elasticitetin e tyre.

Këtë vit, revista e investimeve Barron publikoi listën e saj të parë vjetore të 100 kompanive më të qëndrueshme në SHBA. Ajo raportoi se këto kompani gëzonin rritje të ndjeshme të çmimeve të aksioneve prej 29% në 2017, krahasuar me 22% për indeksin S & P 500.

Ky trend nuk është i vërtetë vetëm për SHBA-të. Rezultatet paraprake të raportit të Institutit Global të Qëndrueshmërisë 2018 që analizojnë 400 kompanitë më të mëdha në botë me një kapital të kombinuar të tregut prej më shumë se 25 triliard dollarë, tregon “numri i deklaratave mbi Objektivat e Zhvillimit të Qëndrueshëm (SDGs) ishte më shumë se dyfishuar. Kompanitë janë më të zëshme në në raportet e tyre vjetore për shkak të përfitimeve pozitive të performancës së kompanisë dhe në përgjigje të interesit të palëve të interesuara “.

Bizneset po kuptojnë sa përfitueshmëria dhe vlera potenciale janë në ofertë. Materialiteti dhe vlera e paprekshme që lidhen me integrimin e ndikimit pozitiv mjedisor dhe njerëzor janë drejtuesit strategjikë, të cilët në të njëjtën kohë mund të zvogëlojnë rreziqet e kushtueshme për markën dhe reputacionin. Përveç kësaj, kjo qasje apelon një dëshirë në rritje dhe ambicie midis bizneseve për të krijuar një ekuilibër pozitiv në marrëdhëniet midis rritjes së drejtë dhe zhvillimit: përfaqësimit të punonjësve, konsumatorëve dhe investitorëve dhe ruajtjen e planetit si burim i lëndëve të para.

Praktika e mirë është mision kritik.

Ky trend po përforcohet nga investitorët. Një shembull i rëndësishëm i kohëve të fundit është Larry Fink, shefi ekzekutiv i menaxhimit të aseteve më  të mëdha në botë, Black Rock, i cili u ka bërë thirrje homologëve të tij në botën e biznesit: “Shoqëria gjithnjë e më shumë po kthehet drejt sektorit privat dhe kërkon që kompanitë të reagojnë ndaj sfidave më të gjera shoqërore” ka thënë ai. “Në fakt, pritjet e publikut për kompaninë tuaj nuk kanë qenë kurrë më të mëdha. Shoqëria po kërkon që kompanitë, publike dhe private, t’i shërbejnë një qëllimi shoqëror. Për të lulëzuar me kalimin e kohës, çdo kompani duhet të realizojë jo vetëm performancën financiare, por edhe të tregojë se si ajo jep një kontribut pozitiv në shoqëri. Kompanitë duhet të bëjnë që të përfitojnë të gjithë aktorët e tyre, duke përfshirë aksionerët, punonjësit, klientët dhe komunitetet në të cilat ata veprojnë. “

Inkurajimi i lojtarëve të vërtetë ekonomikë, investitorët dhe qeveritë për të punuar me një qëllim të përbashkët në ndjekjen e një lëvizje globale të tregut të qëndrueshëm është një nga temat kyçe të Samitit të këtij viti për Ndikimin e Zhvillimit të Qëndrueshëm të Zhvillimit Ekonomik Botëror në Nju Jork këtë javë.

*Burimi: World Economic Forum

Përktheu: Sabina Veziaj

 

Më Shumë