Ekonomi

BB:Pandemia kërcënon me analfabetizëm 72 mln fëmijë dhe 10% të PBB-së globale

Mbylljet e shkollës si pasojë e pandemisë COVID rrezikojnë të shpien  72 milion fëmijë më shumë të moshës shkollore fillore në analfabetizëm, - që do të thotë se ata nuk janë në gjendje të lexojnë dhe kuptojnë një tekst të thjeshtë deri në moshën 10 vjeç.

Këtë e thotë Banka Botërore në raportet e saj të fundit të sapopublikuara. Raportet përshkruajnë gjithashtu një vizion të ri për të mësuarin dhe investimet dhe politikat, përfshirë teknologjinë e arsimit, që vendet mund të zbatojnë sot për të realizuar këtë vizion.

Banka Botërore thotë se pandemia po amplifikon krizën globale të të mësuarit që tashmë ekzistonte dhe ajo mund të rrisë përqindjen e fëmijëve të moshës shkollore fillore në vendet me të ardhura të ulëta dhe të mesme që jetojnë në varfëri të të mësuarit (analfabetizëm) në 63 përqind nga 53 përqind, duke e pozicionuar këtë brez studentësh në anën e rrezikut të humbjes së rreth 10 trilionë dollarëve në të ardhurat e ardhshme gjatë gjithë jetës, një shumë e barabartë me gati 10 përqind të PBB-së globale.

"Pa veprim urgjent, kjo gjeneratë e studentëve kurrë nuk mund të mbërrijë aftësitë e tyre të plota dhe potencialin e fitimeve dhe vendet do të humbasin kapitalin thelbësor njerëzor për të mbështetur rritjen ekonomike afatgjatë", tha Mamta Murthi, Zëvendës President i Bankës Botërore për Zhvillimin Njerëzor. “Të kesh mbi gjysmën e fëmijëve në të gjithë botën në analfabetizëm është e papranueshme, dhe ne nuk mund të vazhdojmë ofrimin e arsimit normalisht.”.

BB evidenton se pandemia COVID-19 ka sjellë dy tronditje masive. Mbyllja e shkollës ka lënë jashtë mjediseve të saj shumicën e studentëve në planet - 1.6 miliardë studentë në prill të vitit 2020, dhe pothuajse 700 milion studentë sot. Ndikimi negativ i tkurrjes së paparë ekonomike globale në të ardhurat e familjeve ka rritur rrezikun e braktisjes së shkollës. Grupet e margjinalizuara do të mbeten mbrapa. Vajzat po përballen me rrezik të rritur të shtatzënisë në moshën e adoleshencës dhe martesës së hershme gjatë pandemisë. Po ashtu edhe fëmijët me aftësi të kufizuara, pakicat etnike, refugjatët dhe popullatat e zhvendosura kanë më pak të ngjarë të kenë materiale të përshtatshme për mësim në distancë dhe të kthehen në shkollë pas krizës.

Duke iu përgjigjur pandemisë, sistemet arsimore janë detyruar të zbatojnë me shpejtësi risitë në të mësuarit në distancë në shkallë të gjerë. Për të arritur sa më shumë fëmijë dhe të rinj që të jetë e mundur, ata kanë përdorur qasje shumë-modale të të mësuarit në distancë që kombinojnë burimet në internet me radio, TV, celular, si dhe materiale të shtypura për më të rrezikuarit. Sidoqoftë, ndarjet e mëdha dixhitale po amplifikojnë pabarazinë e të mësuarit.

  "Një veprim efektiv sot për të zbutur humbjet e mëdha dhe në rritje të të mësuarit, për të rikuperuar dhe rindërtuar më fort, nevojitet më urgjentisht se kurrë për të përshpejtuar përvetësimin e aftësive themelore dhe, gjithnjë e më shumë, aftësitë e shekullit 21 për çdo fëmijë," tha Jaime Saavedra, Global Bank Global Drejtori për Arsimin. “Ekziston një dritare e mundësive për të ndërtuar mësimet në kohën e pandemisë dhe për të rindërtuar një sistem që është i drejtë, ku të gjitha shkollat ​​dhe shtëpitë të kenë kushtet dhe mbështetjen për të mësuar; që është efektiv, ku mësuesit dhe shkollat ​​janë të pajisura për të mbështetur secilën student në nivelin që i nevojitet; dhe kjo është elastike, me shërbime arsimore që menaxhohen mirë dhe sigurojnë vazhdimësi në procesin e të mësuarit midis shkollës dhe shtëpisë dhe komunitetit”.

Banka Botërore sugjeron reforma dhe investime të  pandërorera në arsim duke parashikuar humbje të mëdha arsimore dhe ekonomike nga mbetja mbrapa e nxënësve në të gjithë botën si pasojë e pandemisë.

BB thotë se ajo ka rritur me shpejtësi mbështetjen e saj për 62 vende, duke mbuluar të gjithë ciklin nga fëmijëria e hershme deri në arsimin e lartë. Angazhimet e përgjithshme të reja të Bankës në arsim gjatë vitit të fundit fiskal arritën në 5.2 miliardë dollarë, shifra më e madhe ndonjëherë dhe pret të shtojë një tjetër 6.3 miliardë dollarë amerikanë këtë vit. Banka Botërore po mbështet përdorimin e duhur, me kosto-efektive të EdTech për zgjerimin e aksesit dhe përmirësimin e të mësuarit për të gjithë studentët. Deri më tani, përpjekjet e BB po arrijnë mbi 400 milion studentë dhe 16 milion mësues - rreth një e treta e numrit total të studentëve në botë dhe gati një e katërta e fuqisë punëtore të mësuesve në vendet aktuale klientë të BB-së.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë