Treg

Aviacioni europian do të paguajë një faturë 800 mld euroshe për t’u bërë ‘i gjelbërt’

Aviacioni europian përballet me një faturë prej 800 miliardë euro kosto shtesë për të arritur emetimet neto zero të karbonit deri në vitin 2050, sipas vlerësimeve të industrisë që nxjerrin në pah sfidën me të cilën përballet sektori ndërsa dekarbonizohet.

Industria është zotuar të ulë emetimet e karbonit përmes një përzierjeje teknologjish të reja, veçanërisht lëndë djegëse alternative, si dhe kompensime të karbonit dhe menaxhim më efikas të avionëve, motorëve dhe trafikut ajror.

Arritja e shifrës zero do të kishte nevojë për "përpjekje të konsiderueshme shtesë në krahasim me biznesin e zakonshëm" dhe do të kushtonte 820 miliardë euro gjatë një periudhe 32-vjeçare nga 2018 deri në 2050, sipas një raporti të porositur nga organet e industrisë ajrore.

Deri tani, shpenzimi më i madh do të ishte 441 miliardë euro të shpenzuara për lëndë djegëse më të pastra, të cilat nuk bëhen nga lëndët djegëse fosile, por nga lëndët e para si yndyra shtazore, vaji i gatimit ose mbeturinat shtëpiake, thuhet në raport.

Këto "karburante të qëndrueshme të aviacionit" mund të zvogëlojnë emetimet totale nga një fluturim me rreth 70% por janë më të shtrenjta se karburantet e avionëve dhe prodhohen vetëm në sasi jashtëzakonisht të kufizuara.

Raporti nga grupet kërkimore SEO Amsterdam Economics dhe Qendra Mbretërore e Hapësirës Ajrore të Holandës u porosit nga një grup grupesh lobimi të aviacionit duke përfshirë Airlines for Europe (A4E) dhe organizmin e tregtisë së aeroportit ACI Europe.

Ai paralajmëroi se kompanitë e aviacionit, duke përfshirë linjat ajrore dhe aeroportet, nuk do të jenë në gjendje të financojnë vetëm tranzicionin klimatik, pjesërisht për shkak se industria ka luftuar për të qenë vazhdimisht fitimprurëse në të kaluarën.

“Meqenëse fitimet janë historikisht të ulëta për shkak të niveleve të larta të konkurrencës dhe të shoqëruara nga krizat e fundit, kapaciteti absorbues nga sektori, veçanërisht ai i linjave ajrore dhe qendrave europiane pritet të jetë i ulët,” thuhet në raport.

Industria ka bërë thirrje për mbështetje të re nga politikëbërësit europianë.

"Raporti ilustron se Europa do të ketë nevojë për një mjedis të qëndrueshëm dhe të parashikueshëm investimi dhe një kornizë të qëndrueshme politikash për të siguruar që aviacioni evropian të mund të ketë akses në kapitalin e nevojshëm," tha A4E.

Një analizë e veçantë nga S&P Global, një agjenci vlerësimi, këtë muaj zbuloi se aeroplanët "aktualisht nuk kanë alternativë me kosto efektive ndaj karburanteve fosile".

Ai shtoi se rregulloret mjedisore, duke përfshirë taksat e BE-së për emetimet e karbonit, mund të "nxitnin inovacionin", por shtoi se investimi në burimet e energjisë me karbon të ulët dhe pa karbon "është i kushtueshëm dhe si rrjedhim i rrezikshëm, veçanërisht duke pasur parasysh kohën e gjatë të investimit"./FinancialTimes


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë