Ne rrjet

A krijoi pandemia një valë të “kompanive zombie”?

Diçka e pazakontë ka ndodhur me falimentimet e korporatave gjatë vitit të kaluar, shkruan Money Week.

Bloomberg vlerëson se duke parë të dhënat që nga 1993, shkalla e falimentimit të korporatave nuk ka qenë kurrë më e ulët sesa tani, si në Mbretërinë e Bashkuar ashtu edhe në SHBA dhe Europë.

Siç theksuan shkrimtarët në Bankën për Zgjidhjet Ndërkombëtare (BIS) në një letër të fundit, kjo nuk është aspak ajo që presim të shohim pas një recesioni. Bazuar në kulmin e papunësisë dhe rënien e PBB-së, historia sugjeronte që ne duhet të kishim parë një rritje të ndjeshme të ndërmarrjeve që po bien. Në vend të kësaj "një" hendek i falimentimit "është hapur midis masave të falimentimeve të pritura dhe të realizuara.

Pra, çfarë po ndodh?

 Një faktor, thotë BIS, është thjesht fakti që Covid-19 goditi sektorë specifikë - kryesisht biznese me konsumatorë - shumë më vështirë se të tjerët. Sektorë të tjerë po rimëkëmbeshin me shpejtësi nga gjysma e dytë e vitit të kaluar. Por një faktor shumë më i rëndësishëm është "kredia e lehtësuar nga mbështetja monetare dhe fiskale".

Kjo ka “mbyllur hendekun e rrjedhës së parasë për shumë firma”, duke u mundësuar atyre që të mbulojnë humbjet e tyre. Rreziku tani, thotë BIS, është se një rikuperim më i ngadaltë se sa shpresohet i kthen këto kompani në "zombie".

Një problem i dukshëm është se kjo mund të rezultojë në një valë falimentimesh, e cila mund të shkaktojë probleme diku tjetër në sistemin financiar (veçanërisht përmes sektorit të pronës komerciale, gjendja e  të cilit është kritike për sektorin bankar).

Kjo formë e "shtypjes financiare" parandalon një kolaps afatshkurtër. Por ai e kthen një problem të aftësisë paguese specifike të ndërmarrjes në një problem të produktivitetit në mbarë ekonominë. Fuqia e shkatërrimit krijues, një libër i fundit nga ekonomistët Philippe Aghion, Celine Antonin dhe Simon Bunel , argumenton se "inovacioni i vazhdueshëm është forca lëvizëse e kapitalizmit dhe katalizatori i rritjes afatgjatë".

Një aspekt kryesor i kësaj është që kompanitë e dobëta lejohen të shkatërrohen, duke çliruar burime për kompanitë të cilat do t'i përdorin ato në mënyrë më efektive.

Çfarë quhet një kompani “zombie”?

E thënë thjesht, një kompani zombie është ajo që fiton para të mjaftueshme për të vazhduar punën dhe për të paguar interesin e borxheve të saj, por jo aq sa të zgjerohet, investojë ose të paguajë borxhet e saj. Me fjalë të tjera, nuk është as e gjallë, as e vdekur - është thjesht e varur nga kënaqja e vazhdueshme e huadhënësve të saj dhe shumë e prekshme nga tronditja më e vogël e biznesit.

BIS ka përcaktuar një numër kriteresh për të identifikuar një kompani zombie.

Duhet të jetë e arsyeshme, e pjekur - firmat e reja shpesh bëjnë humbje, por kjo sepse ato janë në fazën e "investimit dhe ndërtimit" të zhvillimit.

BIS përcakton si zombie një kompani që është të paktën dhjetë vjet e vjetër dhe e cila ka një raport mbulimi interesi prej më pak se një për të paktën tre vjet me radhë (me fjalë të tjera, fitimet e saj nuk kanë mbuluar as pagesat e interesit për borxhet e saj).

Një studim i vitit 2018 nga BIS zbuloi se duke përdorur këto kritere, përqindja e firmave zombie ishte rritur nga vetëm 2% në fund të viteve 1980, në 12% deri në 2016. Faktori më i madh që nxiti këtë rritje ishte rrëshqitja afatgjatë e normave të interesit në dekadat e fundit.

Nga njëra anë, rënia e normave të interesit u mundëson kompanive që luftojnë të rifinancojnë me norma më të ulëta interesi, duke i lejuar ato të riorganizohen për pak më gjatë.

Nga ana tjetër, normat e ulëta inkurajojnë një "arritje të rendimentit" nga investitorët e dëshpëruar për çdo lloj kthimi të parave të tyre. Si rezultat, ata bëhen më të gatshëm të japin hua me gjithnjë e më pak mbrojtje edhe për firmat me shumë rrezik, në mënyrë që të korrin norma pak më të larta sesa mund të merrnin duke investuar diku tjetër.

Burimi: Money Week/Përshtati Gazeta SI


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë