Treg

A do të jetë kjo një tjetër verë kaosi në linjat ajrore dhe aeroportet europiane?

Shumë njerëz këtë verë shpresojnë të lënë radhët dhe grumbujt e bagazheve pas në vitin 2022.

Shefi i një prej linjave ajrore dhe kompanive më të mëdha të pushimeve në Mbretërinë e Bashkuar, Jet2, e ka quajtur kaosin e udhëtimeve verore të vitit 2022 si "të pafalshëm".

Me shumë pasagjerë që udhëtonin për herë të parë që nga heqja e kufizimeve të COVID, Steve Heapy tha "shumë kompani u dhanë klientëve një përvojë të tmerrshme. Nëse bëjnë përsëri të njëjtin gabim, ata thjesht duhet të ulin kokën nga turpi”.

Pra, a i kanë korrigjuar aeroportet dhe linjat ajrore gabimet e vitit të kaluar apo do të dominojnë radhët, vonesat dhe anulimet edhe në verën e 2023-shit që tashmë është shumë pranë?

Pse 2022 ishte një vit kaotik për udhëtimet?

Pas përfundimit të kufizimeve të udhëtimit, evropianët rifilluan pushimet dhe u ribashkuan me miqtë dhe familjen. Por industria e aviacionit nuk ishte gati për kërcimin e madh të numrit të udhëtarëve. Ajo la aeroportet dhe linjat ajrore të mbingarkuara.

Gjysma e të gjitha fluturimeve në Evropë u vonuan verën e kaluar dhe gati 2.000 anuloheshin çdo ditë, sipas organit evropian të menaxhimit të trafikut ajror Eurocontrol.

Disa aeroporte dhe linja ajrore u përballën më mirë se të tjerët , por për shumë pasagjerë, udhëtimi nëpër Evropë nuk ishte një përvojë pozitive.

Udhëtarët presin në radhë të gjata për të kontrolluar dhe për të hipur në fluturime në aeroportin Schiphol të Amsterdamit, Holandë, e martë, 21 qershor 2022. 

Shkaku kryesor i kaosit ishte mungesa e stafit. Punëtorët e aviacionit u liruan nga puna gjatë pandemisë dhe nuk ishin zëvendësuar. Radhët krijoheshin në sigurinë e aeroportit, check-in dhe kontrollin e pasaportave ndërsa bagazhet grumbulloheshin dhe askush nuk ishte aty që te merrej me gjithë këto.

Industria thotë se është e përgatitur për këtë verë, por numri i udhëtarëve është vendosur të rritet edhe një herë.

Si do të jenë udhëtimet ajrore në vitin 2023?

Ndërsa disa aeroporte, si ai i Mançesterit, kanë thënë se kanë rekrutuar mjaft staf për të përmbushur kërkesat, grevat mund të zëvendësojnë mungesat e stafit si shqetësimi më i madh i kësaj vere.

Një organ i menaxhimit të trafikut, Eurocontrol, shton disa shqetësime të tjera në listë, “Afrimi me nivelet e trafikut para pandemisë nuk do të jetë i lehtë në sfondin e çështjeve të zinxhirit të furnizimit, veprimeve të mundshme industriale, padisponueshmërisë së hapësirës ajrore, pengesave të sektorit, rritjes së kërkesës dhe ndryshimeve të sistemit.”

Ata thonë se viti 2023 është vendosur të jetë një vit “shumë sfidues” dhe do të kërkojë shumë përpjekje për të përmbushur kërkesën dhe për të mbajtur vonesat.

Shefi i Ryanair, Michael O'Leary vlerëson se edhe kjo verë do të karakterizohet me vonesa dhe anulime.

Shefi Ekzekutiv i Ryanair, Michael O'Leary. 

Aeroportet po përpiqen të luftojnë çështjet e mungesës së personelit me masa si kufizimet e pasagjerëve. Këto kufizime shpresojnë të zvogëlojnë rrezikun e radhëve të gjata në sigurinë dhe kontrollin e pasaportave.

Aeroporti Schiphol në Amsterdam bëri bujë vitin e kaluar për të gjitha arsyet e gabuara me radhët e gjata me orë të tëra dhe fluturimet e anuluara. Ai vendosi një numër të limituar për pasagjerët në një përpjekje për të lehtësuar kaosin.

Ai e zgjati këtë kufi deri në prill dhe maj. Kufiri synon gjithashtu të reduktojë numrin e fluturimeve brenda dhe jashtë aeroportit për të reduktuar emetimet e karbonit.

Aeroporti Heathroë u ka kërkuar gjithashtu kompanive ajrore që të ndalojnë shtimin e fluturimeve shtesë në oraret e tyre gjatë sezonit të pikut për të shmangur kaosin këtë verë. Ai pa më shumë rritje se çdo aeroport tjetër në botë pas rihpajes së udhëtimeve.

A do të jenë problem grevat e udhëtimeve në vitin 2023?

Sulmet Franceze të Kontrollit të Trafikut Ajror (ATC) e kanë bërë tashmë të ndërlikuar fluturimin në gjysmën e parë të këtij viti. Që nga shkurti ka pasur greva të vazhdueshme, dhe në prill më shumë se 10 milionë pasagjerë u përballën me vonesa ose anulime për shkak të grevave.

Grevat në Francë kanë një ndikim kaq të madh, sepse vendndodhja e saj në Evropën Qendrore do të thotë që shumë fluturime kalojnë në Francë drejt destinacioneve të tjera. Këto 'mbi fluturime' preken gjithashtu kur kontrollorët francezë të trafikut ajror hyjnë në grevë.

O'Leary i Ryanair paralajmëroi se largimet e mëtejshme rrezikojnë "të mbyllin të gjithë aeroportin" nëse mosmarrëveshja aktuale mbi pensionet vazhdon gjatë verës.

Udhëtarët që shikojnë informacionin e nisjes në Terminalin 2 të aeroportit Roissy-Charles de Gaulle, Paris, mes një greve të kontrollorëve të trafikut ajror. 

Dhe këto nuk janë të vetmet greva që po zhvillohen. Në të gjithë Evropën, stafi i aeroportit dhe i linjave ajrore janë të bllokuar në mosmarrëveshje mbi pagën dhe kushtet e punës pasi kostoja e jetesës po shkakton kriza.

Udhëtimi me tren evropian: Alternativa më e lirë dhe pa stres për fluturimin

Ndërsa udhëtimi ajror ka qenë në rënie të lirë që nga heqja e kufizimeve të COVID, udhëtimi me tren në distanca të gjata po bëhet gjithnjë e më i mirë.

Linjat e reja nisen në Evropë pothuajse çdo javë, me këtë trend që do të vazhdojë në 2024 dhe 2025.

Tani është e mundur të bëni udhëtime si nga Londra në Stamboll dhe Amsterdam në Venecia tërësisht me tren, duke parë destinacionet kryesore evropiane gjatë rrugës. 

Përveç kursimit të parave, udhëtimi me tren mund t'ju kursejë edhe kohë pasi zakonisht duhet të arrini në stacion vetëm një orë para nisjes, madje edhe për linjat ndërkombëtare.

Është gjithashtu një përvojë më pak stresuese pasi nuk duhet të shqetësoheni për rregullat strikte që linjat ajrore kanë për peshën dhe madhësinë e bagazheve.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë