Ne rrjet

Si dezinformimi është bërë kërcënimi i vetëm më i madh për integritetin zgjedhor

Vendet që përfaqësojnë gati gjysmën e popullsisë së botës do të mbajnë zgjedhje në vitin 2024. Por ndërsa më shumë votues i drejtohen qendrave të votimit si kurrë më parë, ata që janë përgjegjës për menaxhimin e këtyre zgjedhjeve përballen gjithashtu me sfida si kurrë më parë, shumë prej tyre të nxitur nga teknologjia dhe dezinformimi.

Zyrtarët zgjedhorë kanë pasur gjithmonë një punë të vështirë, pasi organizojnë zgjedhje komplekse logjistike në mjedise politike shumë të ngarkuara. Historikisht, më të mirët prej tyre e kanë përballuar këtë sfidë duke iu përmbajtur rreptësisht ligjit zgjedhor, duke i trajtuar të gjithë kandidatët në mënyrë të drejtë dhe të barabartë. Por kjo qasje, edhe pse ende e nevojshme, nuk është më e mjaftueshme.

Zgjedhjet tani organizohen mes një deti keqinformimi dhe dezinformimi, duke e bërë më të vështirë për votuesit të dinë se çfarë është e vërtetë. Ndërkohë, liderët dhe kandidatët autoritarë sulmojnë në mënyrë rutinore administratorët e zgjedhjeve para se të ndodhin zgjedhjet, duke i quajtur të korruptuar dhe të paaftë. Dhe ky kombinim minon besimin që votuesit kanë tek organet zgjedhore, zgjedhjet që ata organizojnë, rezultatet e atyre zgjedhjeve dhe, në fund të fundit, qeveritë që marrin detyrën.

Dezinformimi tani është bërë kërcënimi i vetëm më i madh për integritetin zgjedhor në shumë vende të botës, që do të thotë se ajo që autoritetet zgjedhore e kanë parë tradicionalisht si detyrimin e tyre më të madh – organizimi i zgjedhjeve teknikisht të lira dhe të ndershme – nuk mjafton më.

Përkundrazi, përgjegjësia më e rëndësishme për organet e menaxhimit të zgjedhjeve sot është ndërtimi dhe ruajtja e besimit të votuesve në integritetin e procesit zgjedhor. Dhe kjo kërkon komunikim proaktiv dhe të drejtpërdrejtë me votuesit në baza të vazhdueshme.

Megjithatë, autoritetet zgjedhore nuk mund ta bëjnë këtë punë të vetme. Zyrtarët e zgjedhur, partitë politike, kandidatët, mediat dhe shoqëria civile kanë të gjithë role të rëndësishme për të luajtur – po ashtu edhe kompanitë e teknologjisë.

Platformat online të kompanive të mëdha të teknologjisë shpesh përdoren nga aktorë keqdashës për të përhapur gënjeshtra. Fatmirësisht, disa nga këto kompani i kanë marrë seriozisht përgjegjësitë e tyre në këtë fushë, duke formuar ekipe zgjedhore dhe duke ndërmarrë vullnetarisht angazhime për të kufizuar përdorimin e përmbajtjeve të lidhura me zgjedhjet e prodhuara nga AI.

Megjithatë, deri më sot, këto masa për të zbutur ndikimin e teknologjisë në zgjedhje janë fokusuar përgjithësisht në demokracitë perëndimore. Ndërsa në shumë vende të botës, nuk ka ende një kanal efektiv komunikimi midis autoriteteve zgjedhore dhe kompanive të mëdha të teknologjisë, dhe asnjë mjet efektiv që zyrtarët zgjedhorë mund të marrin kundër përhapjes së shfrenuar të dezinformatave në lidhje me sjelljen aktuale zgjedhore. Dhe me zgjedhjet e këtij viti që zhvillohen në demokraci si të forta ashtu edhe të dobëta, duke përfshirë shumë në jugun global, fushëveprimi i këtyre masave duhet të zgjerohet, duke i lidhur përfundimisht këto dy botë.

Në këtë drejtim, Fondacioni Ndërkombëtar për Sistemet Zgjedhore solli së fundmi zyrtarët e zgjedhjeve me përfaqësues të kompanive të mëdha të teknologjisë dhe shoqërisë civile, në mënyrë që ata të mund të fillojnë ndërtimin e këtyre urave. Pjesëmarrësit përfshinin Google, Meta, Microsoft, Fondacioni Rockefeller, Snap dhe TikTok, si dhe zyrtarë aktualë dhe ish-zgjedhor nga Bosnja dhe Hercegovina, Mauritius, Meksika, Filipinet dhe Suedia. Dhe së bashku, ne zhvilluam një grup Udhëzuesish Vullnetar të Integritetit Zgjedhor për Kompanitë e Teknologjisë.

Ndërsa ka pasur shumë angazhime dhe politika në lidhje me teknologjinë dhe demokracinë, këto janë udhëzimet e para që do të hartohen nga praktikuesit e zgjedhjeve dhe kompanitë e teknologjisë të ulur së bashku. Dhe ndërsa ato nuk do të zgjidhin të gjitha problemet që lidhen me zgjedhjet dhe dezinformimin - ato, për shembull, nuk do të zbatohen nga të gjitha kompanitë në të gjitha vendet që kanë një zgjedhje të ardhshme - udhëzimet do të japin kontribute të vlefshme drejt adresimit të problemeve.

Së pari, këto masa do të fillojnë të ndërtojnë komunikim të drejtpërdrejtë midis administratorëve profesionistë të zgjedhjeve në të gjithë botën dhe ekipeve të teknologjisë që punojnë në zgjedhje në vende ku një marrëdhënie e tillë nuk ekziston aktualisht.

Së dyti, ato do të ofrojnë gjithashtu një bazë mbi të cilën mund të ndiqet bashkëpunimi i mëtejshëm për të punuar së bashku mbi dezinformimin në lidhje me administrimin zgjedhor.

Duke u mbështetur në këto udhëzime, kompanitë e teknologjisë do të kenë akses të drejtpërdrejtë në burime autoritative të informacionit mbi zgjedhjet e ardhshme - si për shembull se si të regjistroheni për të votuar, ku dhe kur të votoni, dhe cilët janë kandidatët dhe partitë në një zgjedhje të caktuar - të cilat më pas mund të të jenë të disponueshme për përdoruesit e tyre.

Dhe kur platformat online përdoren për të përhapur dezinformata, zyrtarët zgjedhorë do të jenë në gjendje të komunikojnë drejtpërdrejt me kompanitë e teknologjisë.

Teknologjia, në fakt, mund t'i shërbejë demokracisë. Dhe nëse sektori i teknologjisë bashkëpunon me administratorët e zgjedhjeve, ata mund të ndihmojnë më mirë në mbrojtjen e integritetit të zgjedhjeve dhe ripërtëritjen e besimit të publikut në proceset zgjedhore – ndaj çelësi është vetëm bashkëpunimi.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë