Embargoja e Bashkimit Europian ndaj 90% të naftës që importon nga Rusia është dënimi më i ashpër që i është bërë Kremlinit që kur Presidenti Vladimir Putin urdhëroi pushtimin e Ukrainës.
Por një pjesë më e vogël e paketës së fundit të sanksioneve mund të jetë po aq e rëndësishme. Një ndalim për sigurimin e anijeve që transportojnë naftë ruse do ta bënte më të vështirë për Moskën që të dërgojë qindra mijëra fuçi në ditë drejt blerësve të tjerë në Indi dhe Kinë, dhe kjo mund të rrisë çmimet globale të naftës.
“Të synosh anën e sigurimit të gjërave është mënyra më e mirë për të ndalur rrjedhat e naftës së papërpunuar ruse në vend që thjesht t’i ridrejtosh ato,” tha Matt Smith, analist kryesor i naftës në Kpler, një firmë e inteligjencës së tregut.
Bashkimi Europian ka njoftuar se kompanitë e BE-së do të bllokohen nga “sigurimi dhe financimi i transportit” të naftës ruse në vendet e palëve të treta pas një periudhe kalimtare prej gjashtë muajsh.
“Kjo do ta bëjë veçanërisht të vështirë për Rusinë që të vazhdojë eksportimin e naftës së saj të papërpunuar dhe produkteve të naftës në pjesën tjetër të botës pasi operatorët e BE-së janë ofrues të rëndësishëm të shërbimeve të tilla,” tha Komisioni, krahu ekzekutiv i BE-së, në një deklaratë.
Mbretëria e Bashkuar pritet t’i bashkohet përpjekjes së BE-së. Kjo do të shtrëngonte më tej vigun, pasi Lloyd’s i Londrës ka qenë prej shekujsh në qendër të tregut të sigurimeve detare.
Deri më tani, Rusia ka qenë në gjendje të zbusë goditjen nga një rënie e eksporteve në Europë duke tërhequr klientë të tjerë me zbritje të mëdha. Por nëse anijet nuk mund të marrin sigurimin që u nevojitet për dërgesat, kjo do të bëhet shumë më e ashpër në një afat të afërt.
“Kufizimet në sigurimin për anijet ruse janë jashtëzakonisht të rëndësishme dhe një arsye kryesore që ne supozojmë se jo të gjitha fuçitë ruse thjesht mund të ridrejtohen larg nga Europa në gjetkë, veçanërisht në Kinë dhe Indi,” tha Shin Kim, kreu i analizës së furnizimit dhe prodhimit në S&P. Vështrime globale të mallrave. “Ndalimi do të shtojë komplikime politike dhe ekonomike në lëvizjen e naftës ruse.”
Faktori Kinë dhe Indi
Ndalimi i BE-së për naftën bruto ruse të transportuar nga deti po hyn në disa faza. Por klientët europianë tashmë janë tërhequr, duke dashur të shmangin dëmtimin e logjistikës së vështirë dhe reputacionin.
Eksportet në Europën Veriperëndimore ranë nga 1.08 milionë fuçi në ditë në janar në pak më pak se 325.000 fuçi në ditë në maj, sipas të dhënave të Kpler. Presioni nga Perëndimi e detyroi Rusinë të kufizonte prodhimin e saj, për të cilin ministria e ekonomisë e vendit tha në prill mund të bjerë deri në 17% këtë vit.
Por një rritje në eksportet në Azi ndihmoi në kompensimin e një pjese të madhe të atyre humbjeve. Kina dhe India – duke përfituar nga zbritjet e mëdha të çmimeve – importuan rreth 938.700 fuçi në ditë në maj, sipas të dhënave të Kpler. Në janar, importet nga këto dy vende arritën në vetëm 170.800 fuçi në ditë.
“Shpejt përpara tre muaj pas fillimit të luftës, dhe eksportet ruse të papërpunuara janë ende duke vazhduar me shpejtësi,” tha Smith. “Ata thjesht po ridrejtohen dhe po gjejnë shtëpi të reja.”
Ndalimi i BE-së për sigurimin e transportit të naftës së papërpunuar ruse synon drejtpërdrejt këtë problem. Nëse Mbretëria e Bashkuar bashkëpunon, do ta bënte shumë më të vështirë për Indinë që të përballonte zbehjen. E njëjta gjë vlen edhe për Kinën, ku kërkesa për karburant pritet të rritet pasi kufizimet e koronavirusit në qytetet e mëdha janë lehtësuar.
Tregu i sigurimeve përfshin gjithashtu një rrjet risiguruesish që ndihmojnë në grumbullimin e rrezikut. Shumë prej këtyre firmave janë me bazë në Europë.
“Fillimisht, të paktën, unë mendoj se kjo do të ketë një ndikim të madh në treg,” tha Leigh Hansson, një partner në grupin global të zbatimit rregullator në firmën ligjore Reed Smith.
Mbyllja e Rusisë nga tregjet e tjera do të kishte efektin e dëshiruar të shtrëngimit të vidës ndaj Moskës, por mund të rrisë më tej çmimet globale të energjisë, ashtu si Europa dhe Shtetet e Bashkuara përpiqen të zbusin inflacionin në rritje.
“Po, Rusia do të pësojë një humbje të ardhurash, por Europa dhe Shtetet e Bashkuara ka të ngjarë të vuajnë nga një rritje e konsiderueshme e çmimeve botërore të naftës,” shkroi Olivier Blanchard, ish-kryekonomist në Fondin Monetar Ndërkombëtar, javën e kaluar në një artikull për Instituti Peterson për Ekonominë Ndërkombëtare.
Sigurimi si “armë“
Rafinerët dhe importuesit e tjerë nuk janë të vetmit që kujdesen që anijet që transportojnë naftë të kenë sigurim të pranueshëm.
“Anijet e pasiguruara ose të pasiguruara nuk do të lejohen të hyjnë në ndonjë port të madh ose të kalojnë nëpër pika të rëndësishme të mbytjes së anijeve, si Bosfori ose Kanali i Suezit,” shkroi Sergei Vakulenko, një analist energjie me qendër në Gjermani, në një postim në blog për Carnegie Endowment. për paqen ndërkombëtare.
Institucionet financiare mbeten gjithashtu të kujdesshme ndaj sanksioneve, të cilat mund të çojnë në gjoba të mëdha nga rregullatorët.
“Nuk është vetëm një transaksion që përfshin një përpunues dhe një prodhues rus,” tha Richard Bronze, kreu i gjeopolitikës në Energy Aspects, një konsulencë kërkimore me qendër në Londër. “Janë të gjitha këto parti të tjera që duhet të përfshihen.”
Rusia është zotuar të anashkalojë rregullat e reja duke u mbështetur në garancitë shtetërore që në teori mund të përdoren në vend të mbulimit tradicional të sigurimit. Reuters ka raportuar se Kompania Kombëtare e Risigurimeve Ruse e kontrolluar nga shteti është tani risiguruesi kryesor i anijeve ruse.
“Ky problem është i zgjidhshëm,” tha Dmitry Medvedev, nënkryetar i Këshillit të Sigurimit të Rusisë, në kanalin e tij zyrtar Telegram. “Çështja e sigurimit të dërgesave mund të mbyllet përmes garancive shtetërore në kuadrin e marrëveshjeve ndërkombëtare me vendet e treta. Rusia ka qenë gjithmonë një partner i përgjegjshëm dhe i besueshëm dhe do të qëndrojë i tillë edhe përpara.”
Kjo do të thotë që dërgesat ruse nuk do të ndërpriten plotësisht.
“Është shkatërruese, por nuk do të zhdukë të gjitha eksportet ruse”, tha Bronze.
Por jo të gjithë do ta shohin këtë si një zgjidhje adekuate – veçanërisht duke pasur parasysh pyetjet nëse Rusia do të ishte në gjendje të paguante pretendimet nëse do t’i duhej, ndërkohë që i nënshtrohet sanksioneve të ashpra.
“Do të ketë shumë më tepër dyshime,” tha Bronze. “Unë mendoj se kjo ngushton grupin e vendeve që janë të gatshme të blejnë.
Burimi: CNN Business/Përshtati Gazeta Si
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




