Muzike

Vendi ku lindin koncertet më të mëdha në botë

Rock Lititz është një kampus i madh ku planifikohen dhe prodhohen ngjarje të mëdha dhe ndodhet në një komunitet Amish të Pensilvanisë
foto e kampusit

Nga Gazeta Si - Pas koncerteve të mëdha dhe spektakolare të artistëve të famshëm si Bruce Springsteen, Beyoncé dhe BTS (një grup djemsh nga Koreja e Jugut) qëndron një organizim i gjatë dhe kompleks, i cili kërkon studimin dhe ndërtimin e strukturave të mëdha dhe teknologjive të sofistikuara, nga ndërtimi i skenës te sistemi audio, nga dritat tek efektet piroteknike. Disa nga koncertet më të mëdha të këtyre viteve janë konceptuar në Rock Lititz, Pensilvani, në verilindje të Shteteve të Bashkuara.

Ekziston një kampus gjigant ku bazohen dhjetëra kompani që merren me çdo aspekt të argëtimit të madh live, dhe që çuditërisht ndodhet në Lancaster County, ku jeton komuniteti kryesor Amish në vend, tradicionalisht i kujdesshëm ndaj teknologjive të reja dhe modernitetit.

Lititz u themelua në 1756 nga një komunitet i Moravianëve, një grup fetar i krishterë me origjinë nga Bohemia që ishte i vetmi që jetoi atje për rreth një shekull. Aktualisht, pak më shumë se 9,400 njerëz jetojnë atje, rreth 1,500 prej të cilëve punojnë në kampusin Rock Lititz, i cili ndodhet nja dy kilometra në veri të qytetit dhe ekziston që nga viti 2014. Pensilvania është një nga zonat ku komuniteti i amerikanëve është më i madhi. Komuniteti Amish janë protestantë dhe flasin një gjuhë të caktuar që rrjedh nga gjermanishtja.

Ndër vlerat e tyre kryesore është një rezistencë e fortë ndaj shumicës së inovacioneve teknologjike: për shembull, ka një refuzim të gjerë të makinave, të cilat ende shpesh zëvendësohen me karroca me kuaj.

Dhe pikërisht në Rock Lititz është përqendruar një pol që përqendron dhe eksperimenton teknologjitë më të avancuara në sektorin e muzikës live. Ai shtrihet në 390 mijë metra katrorë - dhe pret selitë e 40 kompanive që ofrojnë të gjitha shërbimet e lidhura me organizimin e ngjarjeve të mëdha live, nga koncertet e deri tek instalimet në parqet e argëtimit ose në lundrime në bord. Në kampus ka edhe një hotel, dyqane dhe sigurisht tri studio të dedikuara për provat e koncerteve që rikrijojnë kushtet e arenave të mëdha: ajo kryesore mbulon 30 mijë metra katrorë dhe konsiderohet si një nga “dhomat e provave” më të mëdha në botë.

Sot ky kampus është vendi ideal për një artist që duhet të planifikojë një turne të madh. Rock Lititz nuk përhap emrat e artistëve që prodhon koncerte, por dihet se shërbimet e saj në të kaluarën i kanë përdorur ndër të tjera Metallica, Justin Bieber, Taylor Sëift, Elton John dhe Backstreet Boys. Suksesi i saj varet shumë nga funksionimi i tregut të sotëm muzikor, por deri diku edhe nga karakteristikat e komunitetit në të cilin ndodhet.

Historia e Rock Lititz fillon me Gene dhe Roy Clair, dy vëllezër nga zona, të cilët në vitet 1960 kishin filluar të punonin në sistemet e zërit në ngjarje sportive ose në vallëzimet e shkollave në qark.

Në vitin 1966, Clairs bënë një hap cilësor duke u kujdesur për sistemin zanor të një koncerti të këngëtares Dionne Ëarëick në Lancaster aty pranë, dhe në muajt në vijim ata ofruan pajisjet dhe shërbimet e tyre gjatë disa koncerteve të Frankie Valli dhe Four Seasons: Besohet se kompania e tyre, e cila atëherë quhej Clair Brothers Audio Enterprises, ishte kompania e parë profesionale e sistemeve të zërit që dëshmoi një grup në turne.

Drejtorja ekzekutive e Rock Lititz, Andrea Shirk, i tha Philadelphia Inquirer se kampusi është një shembull i përsosur se si një biznes nga poshtë lart mund të tërheqë më shumë njerëz dhe interesa dhe të kthehet në një projekt jashtëzakonisht të suksesshëm. Gjysma e asaj që kompanitë në kampus po bëjnë sot janë koncerte, thotë Shirk, dhe gjysma tjetër është duke studiuar dhe bërë instalime për Disney dhe Universal Studios, por edhe për Olimpiadën dhe Superbowl. Kompanitë Rock Lititz u kujdesën gjithashtu për ambientet për vizitën e Papa Françeskut në Filadelfia dhe për meshën në Madison Square Garden të Nju Jorkut në 2015.

Siç shpjegohet në një artikull nga “The Economist”, Lititz është një mjedis ideal për artistët që duhet të provojnë performancat e tyre përpara turneve të mëdha, sepse ndodhet në një zonë mjaft të izoluar dhe larg shpërqendrimeve. Të gjitha këto aktivitete mundën të zhvillohen edhe falë ekspertizës dhe përvojës së disa kompanive në komunitetin Amish, shumë prej të cilave janë të specializuara në prodhimin e produkteve të personalizuara, shpesh thelbësore për ndërtimin e skenave dhe instrumenteve të ndryshme.

Sipas drejtuesve të korporatës Rock Lititz, shumë nga suksesi i kampusit varet nga fakti se gjatë dy dekadave të fundit, turnetë dhe koncertet e mëdha janë bërë mënyra kryesore për të fituar para në botën e muzikës. Me ardhjen e internetit, filloi rënia e shitjeve të mediave fizike si disqet dhe CD-të.

Për të kompensuar këto humbje, ndërkohë çmimet e biletave të koncerteve janë pothuajse katërfishuar mesatarisht.

Siç tha për “The Economist” Adam Davis, shefi ekzekutiv i Tait Towers, interneti ka ofruar gjithashtu mjetet e përsosura për të nxjerrë në pah ngjarjet e mëdha që lidhen me botën e muzikës, përkatësisht mediat sociale. Prandaj, vitet e fundit, shumica e artistëve më të njohur në mbarë botën kanë filluar të fokusohen në koncerte spektakolare dhe prodhime të mahnitshme për të krijuar “momente që njerëzit do t’i kujtojnë për një jetë”, thotë Davis: ngjarjet që ai beson se e çojnë publikun me dëshirë. shpenzoni disa qindra dollarë vetëm për të qenë atje, edhe nëse vetë muzika mund të mos ju pëlqejë.

Të dy Davis dhe Troy Clair, djali i Gene dhe CEO aktual i Clair Global, vlerësuan se Rock Lititz mori 30 për qind më shumë kërkesa sesa në prag të pandemisë së koronavirusit. Tani, megjithatë, ngadalësimet e mëdha në zinxhirin e furnizimit global po ndikojnë gjithashtu në operacionet e tij.

“Esquire” (revistë amerikane) raportoi se gjatë viteve ka pasur qytete të tjera që janë përpjekur të imitojnë modelin Rock Lititz, për shembull në Delaware, afër Las Vegas ose në Nashville, Tennessee. Ajo që duket shumë më e vështirë për t’u kopjuar, megjithatë, është lloji i mjedisit bashkëpunues që është krijuar midis komuniteteve në zonë dhe sipërmarrësve që kanë hyrë në tregun vendës. Megjithatë, në të ardhmen e afërt, Rock Lititz do të zgjerohet më tej, me një projekt të ri kushtuar botës së muzikës: shteti i Pensilvanisë ka vendosur në fakt të financojë një pjesë të ndërtimit të një qendre prej 10 milionë dollarësh për trajnimin e ngjarjeve live.

Marrë nga Il Post, përshtati në shqip Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë