Makina

Revolucioni i automjeteve elektrike nuk po ndodh aq shpejt

Një në 70 nga 1.2 miliardë makina në botë është elektrike. Duhet të jetë një në gjashtë.

Pas dy vitesh kufizimesh për Covid-19 që penguan udhëtimin, bota është përsëri në lëvizje. Por lehtësimi mbart një kosto mjedisore. Transporti i njerëzve dhe mallrave shkakton një të pestën e emetimeve globale të karbonit. Shumë vende kanë hartuar harta trafiku për të zëvendësuar automjetet që digjen me lëndë djegëse fosile me ato me bateri për të ndihmuar në shmangien më të keqe të ngrohjes globale.

Falë baterive më të mira dhe rrjeteve të përmirësuara të karikimit, automjetet elektrike (ev) po dalin nga fabrikat më shpejt sesa mund të thuash "bateri litium-jon". Shitjet globale të makinave elektrike u dyfishuan vitin e kaluar në 6.6 milionë, rreth një në 12 makina të reja të shitura, sipas një raporti të fundit nga Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë (iea), një parashikues global. Rreth 30% ishin hibride plug-in që përdorin gjithashtu benzinë, por mund të jenë dy herë më efikase se makinat që kanë vetëm motorë me djegie të brendshme. Pothuajse të gjitha të tjerat ishin me bateri, të cilat janë përsëri dy herë më efikase. Një pjesë e vogël, rreth 15,000, mbështeteshin në qelizat e karburantit me hidrogjen, një teknologji në zhvillim që përdor hidrogjenin për të siguruar energji elektrike.

Disa vende po bëjnë revolucion shpejt. Gati nëntë në dhjetë makina të shitura në Norvegji vitin e kaluar ishin elektrike, falë taksave të larta për makinat me motor me djegie të brendshme dhe infrastrukturës së mirë të karikimit. Në pesë vitet e fundit, numri i Ev-ve të shitura në Europë është rritur me një normë mesatare vjetore prej 61%, duke e bërë atë rajonin me tranzicionin më të shpejtë në botë. Shitjet në Kinë po përshpejtohen gjithashtu: vitin e kaluar evs përbënin 16% të shitjeve totale të makinave; tregu kinez është aq i madh saqë këto arritën në gjysmën e shitjeve globale. Por Amerika, tregu i dytë më i madh i makinave në botë pas Kinës, ka mbetur prapa. Më pak se 5% e makinave të shitura atje vitin e kaluar ishin elektrike; gjysma e tyre janë bërë nga Tesla.

Nëse qeveritë do të përmbushin qëllimet e tyre klimatike, shitjet e Evs do të duhet të përshpejtohen me shpejtësi. Me normat aktuale Iea pret që midis 22% dhe 35% e shitjeve të makinave në vitin 2030 të jenë elektrike. Në rastin më të mirë, deri në atë moment vetëm 14% e makinave në rrugët e botës do të jenë evs. Bloombergnef pret që evs të përfaqësojë gati një të katërtën e shitjeve të makinave deri në vitin 2025. Por për të përmbushur objektivin global të emetimeve neto të karbonit zero deri në vitin 2050, evs do të duhet të rrisë pjesën e tyre të makinave të reja në 60% deri në vitin 2030 sipas iea.

Ky objektiv nuk ka gjasa të arrihet. Shitjet e evs u rritën me 120% në vitin 2021, por ndërprerjet globale të zinxhirit të furnizimit ka të ngjarë të ngadalësojnë atë normë rritjeje. Mungesa e mineraleve të përdorura për bateritë do t'i përkeqësojë gjërat. Rusia e sanksionuar rëndë, për shembull, prodhon një të pestën e nikelit të cilësisë së lartë të përdorur në disa bateri ev. Dhe megjithëse rrjeti i karikimit për evs po zgjerohet me shpejtësi, në shumë vende nuk do të jetë as i gjerë dhe as i zgjuar mjaftueshëm për të menaxhuar ngarkesën shtesë në rrjet deri në vitin 2030 për të ngarkuar 250 milion evs që kërkohen për të qenë në rrugën e duhur për emetimet neto zero deri në vitin 2050. Rruga drejt adoptimit të plotë të evs ka shumë pengesa përpara.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë