Jete & Stil

Ushqimet që rrisin rrezikun për kancer

Me mijëra kërkime janë bërë deri më tani për parandalimin e kancerit,  këtë plagë të kohës sonë moderne.

Ka raporte pafund mbi disa ushqime që cilat ne i kemi prezent thuajse çdo ditë në tryezën tonë dhe për të cilat shumica e shkencëtarëve bien dakord që rrisin rrezikun për t’u prekur nga sëmundjet tumorale.

Domatet e konservuara

Domatet e freskëta organike ndihmojnë trupin t’u bëjë ballë infeksioneve dhe në fakt luftojnë indirekt kancerin, por domatet e konservuara janë kancerogjene. Kanaçet e ambalazhimit përmbajnë Bisphenol A (BPA), i cili konsiderohet si një substancë e dëmshme për shëndetin. Një arsye tjetër që ky ushqim nuk është aq i shëndetshëm sa mendojmë, është se domatet janë të mbuluara shumë me pesticide. Meqenëse lëkura e domateve është e hollë dhe absorbuese, ajo tani është e përfshirë në listën e ushqimeve “Dirty Dozen”. Ndaj, është më mirë të konsumoni domate të freskëta dhe të rritura në mënyrë organike.

Pijet me gaz

Pijet me gaz nuk kane vlera ushqyese, përmbajnë sasi te mëdha fosfati, sasi te mëdha të sheqerit të bardhë dhe kimikateve. Ato shkarkojnë lëngjet nga trupi dhe mund të shkaktojnë shtim në peshë, duke promovuar obezitetin. Pijet e gazuara shpesh përmbajnë aroma, ngjyrues dhe ëmbëlsues artificialë, të gjitha këto substanca që shkaktojnë kancer.

Peshku i rezervatit

Peshku është shumë i ushqyeshëm, sidomos salmoni, pasi përmba shumë Omega-3. Acidet yndyrore esenciale të Omega-3 që gjenden tek peshqit  mbrojnë organizmin, por peshqit që rriten në rezervuare nuk kanë përmbajtje aq të lartë të Omega 3.  Kjo pasi peshku i kultivuar ushqehet me dietë joorganike. Gjithashtu, ato janë të kontaminuara me antibiotikë, pesticide, kimikate dhe substanca të tjera që shkaktojnë kancer. Peshku i egër është ende zgjidhja më e mirë.

Mishrat e përpunuar

Mishrat e përpunuar përfshijnë proshutën, salsiçen dhe të gjitha produktet e mishit që janë të përpunuar. Ajo që duhet të dimë se ky lloj mishi është përpunuar për të ndryshuar shijen e tyre ose për të zgjatur jetëgjatësinë. Kohët e fundit, Agjencia Ndërkombëtare për Kërkimin e Kancerit (IARC) e Organizatës Botërore të Shëndetësisë (OBSH) njoftoi se konsumi i mishit të përpunuar është “kancerogjen ndaj njerëzve”. Njëzet e dy ekspertë nga 10 vende shqyrtuan më shumë se 800 studime për të arritur përfundimet e tyre. Ata ranë dakord se të hash çdo ditë 50 gram mish të përpunuar, rrisni seriozisht rrezikun e kancerit të zorrës së trashë.

Kokoshkat

Ndonëse kokoshkat janë një ushqim i shijshëm që na shoqëron në çdo sallë kinemaje, duhet të dini që ato nuk janë të shëndetshme. Kokoshkat dëmtojnë mëlçinë, sistemin imunitar. Qeset e kokoshkave përmbajnë perfluoro, që shkakton kancer të fshikëzës, veshkave dhe prostatës. Kokoshkat mund të jenë një ushqim i shëndetshëm nëse i përgatisni vetë.

Patatinat

Patetinat janë shumë të shijshme, por duhet të dimë se ato zakonisht përmbajnë aroma artificiale dhe ngjyrues të ndryshëm. Patatinat janë ndër ushqimet më të kripura që konsumojmë dhe niveli i lartë i kripës shkakton presion të lartë gjaku. Gjithashtu patatet e skuqura përmbajnë shumë yndyrë, e cila  ndihmon për të shtuar peshë. Patatinat përgatiten në temperatura shumë të larta, gjë që krijon akrilamide, kimikate që shkaktojnë kancer. Sipas  Shoqatës Amerikane Kundër Kancerit dhe Autoritetit Evropian të Sigurisë Ushqimore, akrilamidi është një kancerogjen. Dëshmitë nga studimet mbi kafshët tregojnë se akrilamidi mund të dëmtojë ADN-në dhe të shkaktojë lloje të caktuara të kancerit.

Pijet alkoolike

Pijet alkoolike sëbashku me duhanin mund të çojnë në një sërë problemesh me shëndetin. Konsumimi i tepërt i alkoolit mund të shkaktojë kancer të mëlçisë, kancer të gjirit, kancer të zorrës së trashë. Agjencia Ndërkombëtare për Kërkimet Kundër Kancerit ka klasifikuar acetaldehidin e formuar nga i pirja e alkoolit, si shkak i kancerit.

Embëlsirat artificiale

Ëmbëlsirat artificiale zakonisht përdoren për të minimizuar obezitetin ose për të ndihmuar në rregullimin e sheqerit në gjak. Megjithatë, studimet tregojnë se ëmbëlsirat artificiale nuk ndihmojnë me të vërtetë humbjen e peshës por në të vërtetë promovojnë shtimin e peshës. Një hulumtim tjetër tregon se këto ëmbëlsira  përkeqësojnë ndjeshmërinë e insulinës në një shkallë më të lartë se sheqeri.

Mielli i bardhë

Të gjithë e dinë se mielli i bardhë nuk është i mirë për shëndetin. Mielli i bardhë është shkaktari kryesor i mbipeshës. Mielli i bardhë i përpunuar ka një indeks të lartë glicemik që ngre nivelin e sheqerit në gjak. Qelizat e kancerit ushqehen kryesisht në sheqernat në gjak. Prandaj shmangni karbohidratet e rafinuara si mielli i bardhë dhe sheqeri i bardhë, pasi ato mund të inkurajojnë rritjen e kancerit.

Sheqeri

Konsumi i tepërt i sheqerit mund të shtypë sistemin imunitar, të prishë balancën minerale të trupit, të shkaktojë hiperaktivitet, ankth, lodhje, shtim në peshë, depresion dhe artrit. Edhe pse glukoza kërkohet nga truri ynë dhe çdo qelizë për funksionimin normal, hulumtuesit thonë se sheqeri ushqen kancerin. Sidomos ato produkte shumë të rafinuara janë të dëmshme për  shëndetin.

Turshitë

Turishtë dëmtojnë stomakun dhe sistemin tretës. Ato përmbajnë nitrate dhe nitrite. Nitratet dhe nitritet mund të konvertohen në kancer që shkaktojnë nitrozamina në trup, të cilat dëmtojnë qelizat e ADN-së. Studimet kanë treguar se njerëzit që përfshijnë turshitë në vaktet e tyre ushqimore janë më të rrezikuar ndaj kancerit të stomakut.

Frutat dhe perimet e papastruara

Frutat dhe perimet duhen pastruar mirë pasi të blihen në treg, kjo për shkak se ato janë të mbuluara me pesticide që dëmtojnë shëndetin. Hulumtimet kanë zbuluar një lidhje të mundshme të pesticideve me kancerin e e lëkurës, prostatës, si edhe kancerin e mushkërive.

Këshilla

Konsumi i ushqimeve të shëndetshme, natyrale dhe organike, të rritura pa pesticide, sjell përfitim të madh për trupin dhe shëndetin tonë.

Megjithëse ushqimi i mirë është shumë i rëndësishëm, nuk duhet të harrojmë kurrë se disa faktorë të tjerë mund të kontribuojnë në disa sëmundje. Faktorët mjedisorë, psikologjikë, socialë dhe emocionalë janë gjithashtu shumë të rëndësishëm. Në fund, por jo më pak e rëndësishmja, është jetësore që ne të mbajmë veten fizikisht dhe psikologjikisht në formë edhe përmes stërvitjes.


Copyright © Gazeta “Si”



Më Shumë