Mode

Moda po zë vend edhe në metaverse

Gjatë një udhëtimi apo disa minutave të lira, cilin aplikacion hapni më shumë? Për shumë njerëz janë Instagram, Twitter, TikTok apo aplikacione lojrash. Por për gjithnjë e më shumë adoleshentë, tashmë trend është një platformë metaverse për të kontrolluar avatarin e tyre.

Avatari mund të ngjajë me atë se si duk personi në botën reale. Ose, njerëzit mund të pretendojnë të jenë dikush apo diçka krejt ndryshe.

"Avatari im është ai që dua të jem atë ditë", thotë Monica Louise, e cila njihet gjithashtu si Monica Quin në aplikacionin jashtëzakonisht të popullarizuar të mediave sociale metaverse, Zepeto.

“Në botën reale, nuk është e lehtë për ne t'i presim flokët dhe më pas t'i rritim ato, por në botën dixhitale, ne mund ta bëjmë këtë me vetëm një klik”.

Pra, çfarë është saktësisht një metaverse? Është një botë alternative në internet, pak realitet virtual dhe pak realitet i shtuar. Dhe është shpallur si gjëja tjetër e madhe në teknologji. Zepeto platforma më e madhe metaverse, me pothuajse çerek miliardë përdorues, u lançua vetëm tre vjet më parë.

Rreth 70% e përdoruesve janë femra, disa janë adoleshente, gjë që është e pazakontë, pasi shumica e platformave rivale metaverse si Roblox dominohen nga lojtarë që priren të jenë meshkuj.

“Shumë prej përdoruesve tanë nuk e kanë përdorur ende Instagramin dhe një numër më i madh i përdoruesve tanë nuk kanë përdorur as Facebook-un”, thotë Rudy Lee, shefi i Zepeto. “Ne jemi rrjeti i parë social me të cilin po angazhohen”.

Dhe 90% e tyre ndodhen jashtë Koresë së Jugut, vendit të origjinës.

Ashtu si 28-vjeçarja Monica, e cila jeton në Kanada, ose 19-vjeçarja Hannah që jeton në Amerikë.

Të dyja iu bashkuan Zepeto-s në vitin 2018. Për Monikën, asaj i pëlqente të shihte një version elektronik të saj, ndërsa Hannah e gjeti atë rastësisht, duke lëvizur nëpër dyqanin e aplikacioneve dhe ishte kurioze.

Ikja në një realitet alternativ

"Unë kurrë nuk kam qenë një fanse e madhe e mediave sociale. Ka shumë presion dhe nuk kam pasur përvojën më të këndshme, por në Zepeto nuk duhet të tregosh fytyrën dhe nuk ka asnjë detyrim”.

Për Monikën, avatari i saj Zepeto tani i jep asaj një pagë mbresëlënëse me gjashtë shifra.

Monica është ajo që njihet si një influencuese virtuale, duke dizajnuar sende dixhitale si fustane dhe bluza që blejnë avatarë të tjerë. Moda luan një rol të madh në këtë platformë, ku krijuesit kanë shitur mbi 1.6 miliardë artikuj të modës virtuale deri më sot.

Ato shiten duke përdorur një monedhë në lojë të quajtur "zems" dhe artikujt e Monikës variojnë me çmim nga një deri në pesë zems secili. Për çdo shitje me vlerë 5,000 zem, një krijues merr 106 dollarë (80 £). Përdoruesit e Zepeto paguajnë për këto zems duke përdorur para të vërteta.

"Çdo ditë, ne kemi njerëz që dizajnojnë dhe publikojnë dhjetëra mijëra artikuj të rinj", thotë Lee. "Unë mendoj se ne jemi tregu më i madh virtual i modës në botë".

Markat e mëdha të modës luksoze si Gucci, Dior dhe Ralph Lauren si dhe shumë marka të tjera po planifikojnë gjithashtu të lëshojnë produktet e tyre virtuale në platformë.

“Ka veshje që nuk kam mundësi t’i vesh në jetën reale, por në botën dixhitale mund t’i blej të gjitha”, thotë Monica. "Unë mendoj se ky është një faktor i madh pse jam tërhequr vërtet në këtë".

Për të frymëzuar gjeneratën e ardhshme të stilistëve si ajo, Zepeto ka shpallur një bursë me shkollën e modës Instituto Marangoni Miami (IMM). Muajin e kaluar, ajo u kërkoi aplikantëve të krijonin një koleksion për platformën.

Por shkon përtej modës. Ju mund të filloni një karrierë po aq lehtë si një argëtues ose arkitekt në metaverse.

Në këtë hapësirë, Hannah është një hartografe, ajo ndërton harta në Zepeto, që do të thotë se krijon "një mjedis virtual për avatarin tuaj dhe avatarët e tjerë për të eksploruar".

“Është pak si një realitet alternativ”, thotë ajo.

“Krijoj kryesisht gjëra që ekzistojnë në botën reale, duke marrë frymëzim nga arkitektura reale, por shumë njerëz bëjnë edhe elemente fantazie”.

"Ne po bashkëpunojmë edhe me studio muzikore për të bërë këngë virtuale”, thotë Lee.

Ai thotë se po punojnë me kolegje, shkolla të mesme dhe institucione arsimore në internet për të siguruar që shumë më tepër njerëz të kenë akses në mjetet që mund t'i përdorin në metaverse për të krijuar përmbajtjen e tyre dhe për të krijuar një karrierë të vërtetë jashtë saj.

Jeta pas vdekjes?

Në të ardhmen, edhe njerëzit e vdekur mund të kthehen në jetë në metaverse.

"Ndërsa teknologjia përparon, të gjithë ata që kanë vdekur, nënat, baballarët, anëtarët e familjes gjithashtu mund të risillen në jetë virtualisht", thotë Stanley Kim, shefi ekzekutiv i Kompanisë Vive Studios. Vive e bëri lajmin vitin e kaluar kur kompania krijoi një avatar për të ndihmuar një nënë të dëshpëruar për vdekjen e vajzës së saj.

"Në tre deri në pesë vitet e ardhshme, njerëzit virtualë do të krijohen në mënyrë perfekte me 3D dhe do të animohen nga AI. Ju gjithashtu mund të përsërisni zërin e tyre nëse keni 8 orë regjistrim", thotë ai.

Por me çdo kompani që hyn në veprim, nga Meta, e njohur më parë si Facebook te Microsoft, duke investuar në metaverse, a do të përfundojmë me metaverse të shumta të ndryshme?

"Është pak si kur kishim internetin për herë të parë", thotë Kim.

"Kishte kaq shumë kompani, por përfundimisht disa prej tyre fituan konkurrencën për të dominuar industrinë. Kjo është ajo që do të ndodhë me metaverse".

Me kaq shumë kompani private, Seuli në Korenë e Jugut është bërë qyteti i parë i madh global që ka hyrë në aksion, duke investuar 35 milionë dollarë në metaversin e vet.

"Në vend që të duhet të vijë këtu, në bashkinë e qytetit, një nëpunës publik i AI do të ndihmojë banorët në metaverse me pyetje dhe do të zgjidhë problemet e botës reale", thotë ChangKeun Lee nga Qeveria e Seulit.

"Ne mund të mbajmë festivale pa u shqetësuar për Covid-19. Njerëzit madje mund të udhëtojnë në hapësirë, ose të kthehen në histori në dinastinë Chosun".

Për shumicën e njerëzve, e gjithë kjo jetë virtuale duket ende pak e largët. Metaverse është bërë vetëm kohët e fundit një temë më e folur dhe si me çdo teknologji të re, kontrolli dhe rregulloret duhet të ndiqen, ndërsa rreziqet dhe shqetësimet për privatësinë rriten.

Dhe ka pyetje etike për t'u marrë parasysh. Për shembull, po nëse një avatar kryen një krim, si vjedhja e aseteve virtuale në metaverse?

Burimi: BBC. Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë