Analize

Është koha që TikTok të ndërpresë lidhjet me Kinën

Nga Gazeta ‘Si’ - Videot fiksuese të Tiktok-ut i mbajnë përdoruesit e tij zgjuar deri në mbrëmje vonë. Por lidhjet e aplikacionit me Kinën po bëjnë që edhe politikanët të humbasin gjumin. Më 13 mars Dhoma e Përfaqësuesve e Amerikës do të votojë një projekt-ligj që do të detyronte pronarin kinez të TikTok, ByteDance, t'ia shesë aplikacionin një pronari të një kombësie tjetër, ose përndryshe do të përballet me një ndalim në Amerikë, tregu më i madh i TikTok.

Vende të tjera, nga Britania dhe Franca në Australi, kanë filluar të vendosin disa kufizime të tyre. Aplikacioni më i shkarkuar në botë së shpejti mund të fillojë të zhduket nga ekranet. Për të qëndruar në to, TikTok duhet të ndërpresë lidhjet e tij me Kinën.

Disa frikra rreth TikTok-ut janë të tepërta. Vërtetë, firma mbledh shumë të dhëna për përdoruesit e saj. Por nuk ka asnjë provë që kërkon më shumë sesa pretendon (ose në të vërtetë më shumë se rivalët si Facebook). Nëse spiunët kinezë duan të mësojnë për amerikanët, ligjet e dobëta të vendit për mbrojtjen e të dhënave i lejojnë ata të blejnë një informacion të tillë nga palët e treta. Ndalimi i aplikacioneve kineze që mbledhin të dhëna personale do të nënkuptonte ndalimin e shumë më tepër prej tyre, duke ndërprerë konsumatorët perëndimorë nga disa prej shërbimeve digjitale më dinamike në botë.

TikTok ka injektuar gjithashtu një pamje të mirëpritur të konkurrencës në një treg tjetër të përqendruar të mediave sociale. Gjashtë nga dhjetë aplikacionet më të shkarkuara në botë vitin e kaluar janë bërë nga Meta, pronari i Facebook. TikTok, i cili i mposhti të gjithë në vendin e parë, ka sjellë një valë inovacioni dhe përçarjeje. Konsumatorët janë më mirë për të.

Megjithatë, ka një arsye pse qeveritë kanë të drejtë të shqetësohen - dhe pse goditja e re e Amerikës është e justifikuar. TikTok ka evoluar nga një aplikacion muzikor-video që sinkronizon buzët në një platformë të gjerë mediatike me më shumë se 150 milion përdorues vetëm në Amerikë. Një e treta e të rriturve amerikanë të moshës nën 30 vjeç e konsiderojnë TikTok një burim jo vetëm argëtimi, por edhe lajmesh. Prandaj është një shqetësim i vërtetë që TikTok ka lidhje me Kinën, qeveria e së cilës e sheh median si një mjet propagande dhe që është në konflikt të thellë ideologjik me Perëndimin.

Shumica e vendeve tashmë kanë ligje që kufizojnë pronësinë e huaj të mediave të vjetra, si televizioni dhe shtypi. Një ofertë e familjes në pushtet të Abu Dhabit për gazetën Telegraph është nën vëzhgim të ngushtë në Britani. Një kompani kineze nuk do të lejohej të blinte CNN. Megjithatë, TikTok po bëhet me shpejtësi më me ndikim.

Është koha që qeveritë të zbatojnë të njëjtën logjikë për mediat e reja, siç bëjnë me të vjetrat. Sido që të jetë, platformat e reja kërkojnë vigjilencë më të madhe, pasi prodhimi i tyre është kaq i errët. Linja editoriale e një gazete mund të shihet bardh e zi; në të kundërt, çdo përdorues i TikTok merr një burim të ndryshëm dhe kompania nuk ofron mjete adekuate për kërkuesit për të shqyrtuar prodhimin e tij në total. Edhe nëse studimet sugjerojnë paragjykime – disa pretendojnë për një anim në mbulimin e Gazës nga TikTok, për shembull – është e pamundur për të huajt të dinë nëse algoritmi i TikTok po u përgjigjet preferencave të përdoruesve ose ndaj dikujt në Pekin që vendos gishtin e madh në peshore.

TikTok pranon se dikur bllokoi videot për tema si masakra e Sheshit Tiananmen, por këmbëngul se gjërat janë ndryshe tani. Ai ka bërë përpjekje të shumta dhe të shtrenjta për të mbajtur të dhënat e përdoruesve amerikanë veçmas nga të tjerët dhe ka hapur kodin e tij për inspektim. Por ai e ka dëmtuar veten gjithashtu. Ai argumenton se shitja e operacioneve të tij amerikane do të ishte jopraktike, pasi ato janë aq të lidhura ngushtë me pjesën tjetër të biznesit - duke hedhur kështu dyshime mbi pretendimet e saj për ndarje të rreptë nga Pekini.

Ai është përpjekur të mbledhë përdoruesit për kauzën, duke i thirrur disa me një mesazh për të kontaktuar anëtarët e tyre të Kongresit. Kjo vetëm sa ka theksuar potencialin e saj si forcë politike; disa përfaqësues të lëkundur thuhet se janë kthyer kundër TikTok pasi centralet e tyre u bllokuan nga telefonuesit. Një pikë skandalesh, siç është pranimi i ByteDance se punonjësit e saj përgjuan zakonet e gazetarëve amerikanë në TikTok, vështirë se ka ndihmuar.

Rezultati më i mirë është ai në të cilin TikTok mbijeton. Është një burim konkurrence dhe inovacioni, si dhe argëtimi. Projektligji përpara Kongresit lejon që ByteDance të shitet, në vend që thjesht të mbyllet. Nëse nuk dëshiron ta bëjë këtë - ose, më shumë gjasa, nëse Kina nuk e lejon atë - ByteDance mund ta nxjerrë TikTok si një kompani publike në Amerikë ose në një vend të tretë. Amerikanët dhe të tjerët janë më mirë me TikTok në ekranet e tyre.

Por është koha që të njëjtat standarde të zbatohen për mediat e reja si të vjetrat. Kjo kërkon ndarjen e një platforme aq të madhe dhe me ndikim sa TikTok nga ndikimi i një vendi aq manipulues dhe ideologjik si Kina.


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë