Financa Personale

Dhuratat zhgënjyese ose ‘paefektshmëria’ e Krishtlindjeve

A mos duhet të harroni dhuratat dhe të jepni para?

Është stina për të qenë të gëzuar - dhe për t’u shtirur si të kënaqur me dhuratat zhgënjyese të Krishtlindjeve. 

Një i rritur mesatar evropian, përshembull britanik, shpenzoi rreth 667 dollarë për dhurata në vitin 2021, sipas një sondazhi. Megjithëse shumë i shohin Krishtlindjet si një kohë bujarie dhe gëzimi, të tjerët i shohin si humbje.

Një numër tjetër edhe më i vogël studion joefikasitetin e tyre.

Në vitin 1993 Joel Waldfogel i Universitetit të Minesotës identifikoi një "humbje të peshës së vdekur" kur studioi ndryshimin midis kostos së dhuratave sezonale dhe sa i vlerësonin marrësit e tyre pasi kishin llogaritur shkëmbimet dhe kishin lënë mënjanë vlerën sentimentale.

Sot ai thotë se mesatarisht paratë e gatshme të shpenzuara për një person tjetër japin rreth 85% të përfitimit të parave që ata shpenzojnë për veten e tyre. Megjithëse dhënia e dhuratave mund t'i bëjë disa njerëz të lumtur, është "një mënyrë e keqe për të shpërndarë burime", thotë ai.

Ka mënyra për të reduktuar humbjet e Krishtlindjeve. 

Njëra është përdorimi i kartave të dhuratave, të cilat u japin marrësve disa zgjedhje. Por britanikët duket se nuk i pëlqejnë shumë. Një sondazh nga Ipsos, zbuloi se 43% e amerikanëve, 40% e francezëve dhe vetëm 29% e britanikëve po planifikonin t'i jepnin këto karta për Krishtlindjet 2022.

Ndërsa tregtia elektronike është zgjeruar, po ashtu ka edhe mënyra për t'i dërguar gjërat prapa. Por kthimet janë një dhimbje koke për shitësit. Mesatarisht kushton midis 5 dhe 10 paund për të vendosur një produkt përsëri në rafte, falë transportit, inspektimit dhe ripaketimit të kërkuar. 

Gjithnjë e më shumë, shitësit me pakicë po i ngarkojnë blerësit që të kthejnë mallrat. Të dhënat e ZigZag sugjerojnë se numri i kthimeve me pagesë është dyfishuar që nga viti i kaluar, ndërsa numri i kthimeve falas ka rënë. Kjo, megjithatë, mund të nënkuptojë se më shumë konsumatorë janë të mbërthyer me dhurata të padëshiruara.

Një tjetër joefikasitet i Krishtlindjeve për shitësit me pakicë është fakti se ato vijnë vetëm një herë në vit. Gary Grant i The Entertainer, i cili shet lodra, bën shaka se do t'i pëlqente nëse shitjet festive do të shpërndaheshin gjatë gjithë vitit në vend që të grumbulloheshin në tremujorin e fundit.

Ai thotë se ka mungesë të personelit gjatë sezonit të festave, kur e zgjeron fuqinë punëtore me 50%, dhe më pas ka mbistaf për pjesën tjetër të vitit. Kompanitë e transportit detar, operatorët e magazinave dhe qendrat e klasifikimit duhet gjithashtu të organizohen për të përmbushur kërkesën maksimale; që mund të nënkuptojë kapacitet të papërdorur në periudha më të qeta të vitit. 

Me kalimin e kohës, duket se konsumatorët po i shpërndajnë shpenzimet e tyre pak më pak gjatë gjithë vitit. Në vitin 1986, 25% e shpenzimeve të vitit për veshje ishin në nëntor dhe dhjetor. Në vitin 2019 pesha ishte 22%. Sezonaliteti në shpenzimet e shitjes me pakicë, ku përfshihen edhe restorantet, po bie gjithashtu.

Punësimi sezonal si pjesë e totalit ndërmjet tetorit dhe dhjetorit ka qenë në rënie që nga viti 1997, sipas Zyrës për Statistikat Kombëtare. Një studim nga Waldfogel zbuloi se që nga viti 2000 rritja në ekonominë amerikane është shoqëruar me një rritje më të vogël sezonale në shitjet me pakicë të dhjetorit.

Ndërsa disa ëndërrojnë Krishtlindjet e bardha, të tjerë mund të dëshirojnë për shkëmbime të detyrueshme parash, apo edhe një mekanizëm për të shpërndarë rastësisht festimet në mënyrë të barabartë në muajt e vitit. 

Shumë do të humbisnin nëse një sistem i tillë do të miratohej. Aq të tjerë do gëzoheshin nëse dhuratat që do shkëmbeheshin do ishin të duhurat. 

Burimi: The Economist; Përshtati Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë