Një ofertë qesharake pune, që ka qarkulluar së fundmi, kërkonte një “inxhinier për butonin e fikjes emergjente” (killswitch engineer) për OpenAI, krijuesin e ChatGPT. Përshkrimi i punës kërkonte që kandidati i përzgjedhur të qëndronte gjithë ditën pranë serverëve dhe t’i shkëpuste nga rryma “nëse kjo gjë kthehet kundër nesh”. Aftësitë e kërkuara përfshinin edhe “të dijë të hedhë një kovë me ujë mbi serverë. Për çdo rast”.
Pavarësisht frikës së përhapur për humbjen e vendeve të punës si pasojë e rritjes së agjentëve të inteligjencës artificiale (IA), ky nuk është thjesht humor i zi. Teknologjia tashmë po krijon kërkesë për role të reja, për të trajnuar agjentët, për t’i integruar ata në organizata dhe për të siguruar që të sillen siç duhet. Për më tepër, shumë nga këto punë kërkojnë aftësi që janë thelbësisht njerëzore.
Le të fillojmë me etiketuesit e të dhënave. Ata nuk janë më thjesht punëtorë të paguar keq në ekonominë e teknologjisë, që kalojnë orë të tëra duke etiketuar imazhe në mënyrë monotone. Me avancimin e IA-së, ekspertë në fusha si financa, juridiku dhe mjekësia po përfshihen gjithnjë e më shumë për të ndihmuar në trajnimin e modeleve. Mercor, një startup që ka ndërtuar një platformë për të punësuar ekspertë shkencorë për ndërtimin e botëve (shkurt për robot), u vlerësua së fundmi me 10 miliardë dollarë. Brendan Foody, drejtori i saj ekzekutiv, thotë se ata fitojnë mesatarisht 90 dollarë për orë.
Pasi botët trajnohen, nevojiten ekipe të ashtuquajtura inxhinierë të vendosur në terren (forëard-deployed engineers – FDE) për t’i integruar ata në organizata. Palantir, një gjigant i softuerit që e ka perfeksionuar këtë koncept, i përshkruan ata me një dozë heroizmi. “Në fillim ishim vetëm ne. Dy inxhinierë të dërguar në një bazë ushtarake pranë Kandaharit, me urdhra minimalë, por të qartë nga Palo Alto: ‘Shkoni atje dhe fitoni’”, nis një postim tipik në blog nga një ish-FDE i Palantir.
Në praktikë, këta profesionistë janë një përzierje mes zhvilluesit, konsulentit dhe shitësit, të cilët punojnë në vendngjarje për të përshtatur mjetet e IA-së sipas nevojave të klientit dhe për t’i vënë ato në funksion. Numri i FDE-ve po rritet, edhe pse nisur nga një bazë e ulët. Garry Tan, drejtuesi i Y Combinator, një inkubator startup-esh, tha së fundmi se kompanitë e reja të portofolit të tij kishin 63 shpallje pune për FDE, nga vetëm katër vitin e kaluar.
Ndërsa agjentët e IA-së po shtohen, krijuesit e tyre duhet të kuptojnë më mirë fushat ku produktet e tyre ndërveprojnë drejtpërdrejt me njerëzit. Një kompani që ndërton një agjent për shërbimin ndaj klientit, për shembull, duhet të kuptojë pse një klient i irrituar shtyp zeron vetëm për t’i bërtitur një personi të vërtetë.
Himanshu Palsule, drejtor ekzekutiv i Cornerstone OnDemand, një kompani për zhvillimin e aftësive, e përdor Ëaymo-n, një firmë robotaksi në rritje të shpejtë, si shembull se si po evoluon roli i zhvilluesit. Makinat e Ëaymo-s drejtohen vetë nga fillimi deri në fund. Por çfarë ndodh nëse ato prishen dhe bllokojnë pasagjerët brenda? Atëherë lind nevoja për atë që ai e quan “djali ose vajza në qiell”, një operator njerëzor në distancë, i cili duhet të kuptojë jo vetëm teknologjinë, por edhe mënyrën se si të menaxhojë pasagjerë të stresuar. Inxhinierët e softuerit, thotë Palsule, dikur kërkoheshin për aftësitë e tyre në kodim, jo për mënyrën se si silleshin me njerëzit. Kjo ka ndryshuar. Shkrimi i kodit tani mund të bëhet nga një algoritëm. “Personaliteti yt është aty ku qëndron vlera jote.”
Pastaj vjen detyra e vendosjes së rregullave për të siguruar që agjentët e IA-së të mos shkaktojnë kaos. Konsorciumi i Fuqisë Punëtore të IA-së, një grup kërkimor i udhëhequr nga Cisco, prodhues i pajisjeve të rrjetit, shqyrtoi së fundmi 50 profesione IT në vendet e pasura. Roli që po rritet më shpejt madje më shpejt se programuesit e IA-së është ai i specialistëve të rrezikut dhe qeverisjes së IA-së, të cilët zakonisht merren me sigurimin që botët të mos nxjerrin të dhëna sensitive ose të mos paralizojnë operacionet e një kompanie, ndër të tjera.
Përgjegjës për të bashkuar të gjitha këto është drejtori i inteligjencës artificiale (chief AI officer), një pozicion gjithnjë e më i zakonshëm në nivelin drejtues të kompanive. Zakonisht, ata kombinojnë ekspertizë teknike me njohuri të thella të një industrie të caktuar dhe një histori reformimi të proceseve korporative.
Nuk është një punë për zemra të dobëta. Një kompani e madhe tipike përdor deri në 11 modele të IA-së gjeneruese, sipas IBM-së, dhe bombardohen vazhdimisht nga furnitorë që përpiqen të shesin agjentë për çdo funksion të imagjinueshëm. Ata që janë përgjegjës për këtë fushë mund të ndihen tashmë të tunduar të shtrijnë dorën drejt atij butoni të fikjes emergjente.
The Economist/Gazetasi.al
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.




