Treg

Nafta e Rusisë më në fund ‘po rënkon’ nga sanksionet

Nga Gazeta ‘Si’- Makina ruse e eksportit të naftës që financon luftën e Kremlinit në Ukrainë, më në fund po ngec.

Rafinerët indiane të naftës – klientët e dytë më të mëdhenj të Moskës pas Kinës që nga pushtimi i vitit 2022 – nuk do të pranojnë më cisterna në pronësi të Sovcomflot PJSC, kompania më e madhe ruse e transportit detar, për shkak të rrezikut të paraqitur nga sanksionet. 

Që nga fillimi i tetorit, SHBA ka rritur sanksionet ndaj flotës më të gjerë të cisternave që lëvizin naftën bruto ruse. Dhjetra nga ata që janë shënjestruar kanë rënë që nga ajo kohë dhe më shumë fuçi me naftë ruse po lundrojnë kot në oqeane se në çdo kohë që nga viti 2017, sipas firmës analitike Kpler. 

Të marra së bashku, këto lëvizje kanë potencialin për të ngushtuar gradualisht të ardhurat ruse nga nafta, një qëllim kyç i politikës së SHBA-së dhe aleatëve të saj, ndërsa ata kërkojnë të pengojnë agresionin ushtarak nga Presidenti Vladimir Putin. 

Qasja e Grupit të Shtatë ndaj sanksioneve ndaj Rusisë është karakterizuar nga refuzimi i saj për të shkaktuar ndonjë dhimbje në ekonomitë e veta në formën e çmimeve më të larta të naftës. Uashingtoni doli me të ashtuquajturën politikë të kufirit të çmimeve pikërisht për të zbutur sanksionet që po gatuheshin në Bruksel. Dhe që nga fillimi i luftës dy vjet më parë, Rusia ka vazhduar të eksportojë sasi të mëdha nafte.

Ndërsa nuk ka pritshmëri për shkurtime drastike të furnizimit në këtë fazë, pyetja është se sa larg do të shkojnë rregullatorët perëndimorë në shtrëngimin e vidave ndërkohë që çmimet e naftës shkojnë drejt 90 dollarëve për fuçi dhe Presidenti Joe Biden fillon një fushatë rraskapitëse zgjedhore me inflacion të dhimbshëm.

Sovcomflot i drejtuar nga shteti transportoi rreth një të pestën e të gjitha dërgesave të papërpunuara të Rusisë në Indi vitin e kaluar

“Është një shtrëngim në rritje i flukseve të eksporteve ruse, veçanërisht në Indi,” tha Richard Bronze, kreu i gjeopolitikës në konsulentin Energy Aspects Ltd. “Ne jemi në fazën ku fërkimi i lidhur me sanksionet po bëhet shumë i dukshëm.”

Që nga tetori, SHBA ka caktuar 40 cisterna individuale ruse të naftës. Katër nga ato të shënjestruara së fundmi po vazhdojnë të bëjnë dërgesa, por asnjë anije e sanksionuar nuk ka mbledhur një ngarkesë që kur u emërua nga Thesari i SHBA-së, tregojnë të dhënat e gjurmimit të cisternave të përpiluara nga Bloomberg.

Tani, një mjedis gjithnjë e më i ashpër tregtar i ka dhënë një goditje të fuqishme simbolike Kremlinit pasi India – një aleate e fortë tregtare gjatë gjithë luftës – i shmanget flotës së saj. Në të njëjtën kohë, Ukraina ka filluar të hedhë në erë rafineritë ruse të naftës.

“Ne padyshim që po shohim presion të shtuar të sanksioneve të SHBA-së si mbi naftën ruse ashtu edhe mbi eksportet,” tha Greg Brew, një analist në Eurasia Group në Nju Jork. “Kjo vjen në një kohë kur SHBA po përpiqet të dërgojë më shumë ndihmë në Ukrainë, kur pasuritë e Ukrainës në fushën e betejës kanë filluar të bien dhe kur Rusia duket se po fiton epërsinë.”

Sovcomflot i drejtuar nga shteti transportoi rreth një të pestën e të gjitha dërgesave të papërpunuara të Rusisë në Indi vitin e kaluar. Shifra dukej se ishte në rënie edhe para lajmit se rafineritë e vendit nuk do t’i pranonin më anijet. 

“Ne presim dhe mirëpresim që blerësit globalë të naftës do të jenë shumë më pak të gatshëm të merren me Sovcomflot sesa në të kaluarën,” tha një zëdhënës i Thesarit të SHBA, duke shtuar se masat nuk duhet të kenë ndikim në tregun e naftës sepse Rusia do të mbajë një nxitje për të shitur naftë. ”

Tani ajo flotë do të duhet të gjejë punë diku tjetër – dhe ka shenja se po lufton. Të paktën shtatë prej anijeve janë ndalur në Detin e Zi dhe janë zhdukur nga sistemet e monitorimit digjital, tregon gjurmimi i cisternave nga Bloomberg. Sovcomflot pranoi këtë javë se sanksionet kishin dëmtuar operacionet e saj.

“Synimi i Sovcomflot përfaqëson një shtrëngim të konsiderueshëm të sanksioneve të SHBA-së kundër Rusisë”, tha Janis Kluge, bashkëpunëtor i lartë për Evropën Lindore dhe Euroazinë në Institutin Gjerman për Çështjet Ndërkombëtare dhe të Sigurisë në Berlin. “Kjo nuk do të zgjidhë problemin e anashkalimit, por do të rrisë kostot e transportit dhe uljet e çmimeve për naftën ruse.”

Megjithatë, Rusia mund të përdorë ende një të ashtuquajtur “flotë hije” anijesh të grumbulluara menjëherë pas pushtimit të vitit 2022 – shpesh anije më të vjetra pa sigurim të duhur dhe me pronësi të paqartë – për të kryer dërgesat e saj. Sipas disa vlerësimeve, janë rreth 600 transportues të tillë në veprim, së bashku me cisternat greke që vazhdojnë t’i shërbejnë tregtisë nën kufirin e çmimit të G-7.

Kostot e dorëzimit të naftës ruse janë të mëdha. Sipas të dhënave nga Argus Media, dërgimi i një ngarkese të Detit Baltik në Kinë kushton rreth 14.50 dollarë për fuçi. Më shumë se gjysma e kësaj shume i atribuohet sanksioneve.

Burimi: Bloomberg/Përshtati Gaazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë