Në shtator, në qytetin e Nju Jorkut, ujërat e stuhisë shpërthyen në stacionet e metrosë dhe i shndërruan rrugët në lumenj. Në të gjithë verilindjen e Amerikës, përmbytjet e papritura të shkaktuara nga shiu ekstrem vranë shumë njerëz. Në korrik skena të ngjashme kishte në Zhengzhou, një qytet në Kinë, ku rreth 300 njerëz vdiqën nga një përmbytje. Përmbytjet e shkaktuara nga stuhitë kanë qenë prej kohësh një rrezik për qytetet afër nivelit të detit si Miami apo Amsterdami. Por, duke rritur sasinë e ujit që mbajnë retë dhe duke ndryshuar modelet e reshjeve, një atmosferë ngrohëse do të thotë gjithashtu se stuhitë po derdhin më shumë ujë në qytete. Si mund të përballohet kjo?
Mjediset urbane nuk janë të përshtatshme për reshjet ekstreme sepse betoni ndalon rrjedhjen e ujit. Prandaj, një nga gjërat më të mira që qytetet mund të bëjnë është të bëhen më të përshtatshme. Deri në vitin 2030 Kina dëshiron të mbulojë 30 qytete me karakteristika të ngjashme me sfungjerin, të cilat premtojnë të thithin ose të ripërdorin 80% të reshjeve, me një kosto të vlerësuar prej 1 trilion dollarë. Këto përfshijnë “trotuaret e depërtueshme”, të cilat lejojnë ujin të lëvizë nëpër to dhe “çatitë e gjelbra”, të cilat përdorin bimë dhe tokë për të mbledhur dhe filtruar ujin e shiut. Zgjidhjet që nuk përfshijnë teknologjinë ndihmojnë gjithashtu. Mbjellja e pemëve dhe shkurreve përgjatë rrugëve mund të reduktojë rrjedhjen. Një studim në British Columbia zbuloi se pemët urbane mund të kapin afërsisht gjysmën e reshjeve. Qytetet gjithashtu mund të ndalojnë rrjedhjen e ujit aty ku nuk duhet. Në Roterdam, qyteti i dytë më i madh në Holandë, këndet e lojërave, objektet sportive dhe parqet janë ndërtuar për të krijuar hapësirë për ujin.
Shumë nga problemet më të këqija ndodhin nën nivelin e rrugës. Kanalizimet shpesh përpiqen të përballojnë, duke e kthyer përmbajtjen e tyre përsëri në shtëpi, rrugë. Londra po ndërton një “super kanalizim” të ri që do të përfundojë deri në vitin 2025, pjesërisht për të shmangur këtë. Chicago e Madhe, e cila në thelb është e ndërtuar mbi një moçal, që nga mesi i viteve 1970 ka ndërtuar “Tunelin e thellë”, i projektuar për të devijuar ujërat e zeza dhe ujërat e stuhisë në rezervuarë. Por, pavarësisht se pjesa më e madhe e sistemit është funksional, ai vazhdon të jetë i mbingarkuar gjatë stuhive ekstreme, duke e detyruar qytetin të hedhë rrjedhjet në liqenin Miçigan. Përmbytjet e shpejta gjithashtu mund të bëjnë kërdi me sistemet e transportit nëntokësor. Në korrik, të paktën 14 njerëz vdiqën në Zhengzhou pasi rritja e ujit bllokoi udhëtarët në tunele. Tragjedi të tilla mund të shmangen.
Në shumë raste, zyrtarët dhe banorët nuk arrijnë të trajtojnë rreziqet e përmbytjeve me gravitetin që meritojnë. Për shembull, Sistemi Europian i Ndërgjegjësimit për Përmbytjet, një sistem paralajmërimi i hershëm i zhvilluar nga Komisioni Europian, u dërgoi paralajmërime specifike zyrtarëve gjermanë katër ditë përpara se të fillonte një shi i dhunshëm në korrik. Pavarësisht kësaj, shumë banorë në rajonet më të prekura u kapën në befasi dhe më shumë se 180 njerëz vdiqën në Gjermani. Dhe në Zhengzhou, një parashikim i shirave të dendur nga meteorologët më 19 korrik u injorua kryesisht nga autoritetet e qytetit dhe 10 milionë banorët e tij u paralajmëruan shumë vonë. Ditë më vonë, më shumë se 300,000 banorë të Ningbo, një tjetër qytet kinez, u zhvendosën pas paralajmërimeve të para për një tajfun. Pavarësisht përmbytjeve të shumta, nuk u raportua asnjë vdekje. Ashtu si shumë pasoja të ndryshimeve klimatike, reshjet më të mëdha dhe më të papritura janë diçka me të cilën qytetet duhet të përshtaten. Por ndonjëherë është aq e rëndë sa e vetmja gjë që duhet bërë është të largohen njerëzit nga rruga.
Burimi: The Economist. Përshtati: Gazeta “Si”
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.
.png)



