Histori

10 shtator 1897 – U arrestua personi i parë në botë i dehur në makinë

Në këtë ditë në vitin 1897, një shofer taksie 25-vjeçar në Londër i quajtur George Smith u bë personi i parë i arrestuar ndonjëherë për ngasje në gjendje të dehur pasi përplasi taksinë e tij në një ndërtesë. Smith më vonë u deklarua fajtor dhe u gjobit me 25 paund. Në Shtetet e Bashkuara, ligjet e para kundër drejtimit të një automjeti nën ndikimin e alkoolit hynë në fuqi në Nju Jork në 1910.

Në vitin 1936, Dr. Rolla Harger, një profesoreshë e biokimisë dhe toksikologjisë, patentoi Drunkometer, një pajisje e ngjashme me tullumbace në të cilën njerëzit do të merrnin frymë për të përcaktuar nëse ishin të dehur. Në 1953, Robert Borkenstein, një ish-kapiten i Policisë së Shtetit të Indianës dhe profesor universiteti që kishte bashkëpunuar me Harger në Drunkometer, shpiku Breathalyzer.

Më e lehtë për t’u përdorur dhe më e saktë se Drunkometer, Breathalyzer ishte pajisja e parë praktike dhe testi shkencor në dispozicion të oficerëve të policisë për të përcaktuar nëse dikush kishte pirë shumë. Personi do të frynte në Breathalyzer dhe do të vlerësonte proporcionin e avujve të alkoolit në frymën e nxjerrë, gjë që reflektonte nivelin e alkoolit në gjak.

Përkundër shpikjes së Breathalyzer dhe zhvillimeve të tjera, vetëm në fund të viteve 1970 dhe në fillim të viteve 1980, ndërgjegjësimi i publikut për rreziqet e pirjes dhe drejtimit të makinës u rrit dhe ligjvënësit dhe oficerët e policisë u bënë më të ashpër ndaj shkelësve. Në vitin 1980, një kaliforniane e quajtur, Candy Lightner, themeloi “Nënat Kundër Drejtimit të Dehur”, ose MADD, pasi vajza e saj 13-vjeçare Cari u vra nga një shofer i dehur ndërsa po kthehej në shtëpi nga një aktivitet shkollor.

Shoferi kishte tri dënime të mëparshme për vozitje në gjendje të dehur dhe ishte liruar me kusht nga një arrestim i goditur dhe ikur vetëm dy ditë më parë. Lightner dhe MADD ishin të dobishëm në ndihmën për të ndryshuar qëndrimet në lidhje me vozitjen në gjendje të dehur dhe nxitën për rritjen e dënimeve për vozitje nën ndikimin e alkoolit ose drogës. MADD gjithashtu ndihmoi në rritjen e moshës minimale të pirjes në shumë shtete. Sot, mosha e lejuar e pirjes është 21 vjeç kudo në Shtetet e Bashkuara dhe shoferët e dehur të dënuar përballen me çdo gjë, nga burgu dhe gjobat deri në humbjen e patentës të tyre dhe rritjen e normave të sigurimit të makinës.

Disa shoferë të dehur urdhërohen të kenë pajisje të bllokimit të instaluara në automjetet e tyre. Këto pajisje kërkojnë që një shofer të marrë frymë në një sensor të bashkangjitur në pult; makina nuk do të fillojë nëse përqendrimi i alkoolit në gjak të shoferit është mbi një kufi të caktuar. Me gjithë ndëshkimet e ashpra dhe fushatat e ndërgjegjësimit të publikut, ngasja në gjendje të dehur mbetet një problem serioz në Shtetet e Bashkuara. Në 2005, 16,885 njerëz vdiqën në aksidente të lidhura me alkoolin dhe pothuajse 1.4 milionë njerëz u arrestuan për vozitje nën ndikimin e alkoolit ose drogës.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë