Ekspozite

“Tiziano: Dashuria, Dëshira, Vdekja”, një sensualitet intensiv

Një ekspozita mbledh për herë të parë në mbi katër shekuj serinë e plotë të pikturave mitologjike “Poemat”.

Një apel për të gjitha shqisat përmes pikturës: kjo është ambicia e Tizianos për të krijuar serinë e pikturave mitologjike që ai i quajti “Poemat”, sepse ata donin të ishin për sytë, ashtu siç është poezia për zemrën, shpirtin dhe mendjen.

“Tiziano: Dashuria, Dëshira, Vdekja”, një ekspozitë në Galerinë Kombëtare të Londrës tani mbledh për herë të parë në mbi katër shekuj serinë e plotë të “Poemave”, gjashtë kryevepra që mbahen zakonisht në pesë muze të ndryshëm në Boston, Londër, Edinburgh dhe Madrid.

Në 1551 Princi Philip i Spanjës, që më vonë u bë Mbreti Philip II, i kërkoi piktorit më të famshëm në Europë të krijonte një seri pikturash në mitet klasike të frymëzuara nga Metamorfozat e Ovidit, duke i dhënë atij një zbukurim karte në zgjedhjen e subjekteve.

Tiziano krijoi mundësinë t’i tregojë këto histori tundimesh, dashurie, faji, turpi, pendimi dhe ndëshkimi në një mënyrë origjinale. Interpretimi i tij për këto skena dramatike është teatral dhe sensual, duke vendosur perëndi dhe perëndeshat me vendosmëri njerëzore në një kontekst të peizazheve të ëndërruara dhe të magjepsura.

Sensualitet intensiv

Ato janë piktura të një sensualiteti intensiv, të cilat zbulojnë dashurinë e dukshme të Tizianos për trupin femëror dhe eksplorimin e tij të dëshirës erotike. Furça e tij përkëdhel nudot dhe nënvizon butësinë e mishit, si dhe pasurinë e pëlhurave, pasqyrimet e ujit dhe shkëlqimin e qiellit.

Dashuri dhe dëshirë për fillin e përbashkët

Tema e zakonshme e gjashtë pikturave është dashuria dhe dëshira. Në pikturën e parë, “Danae”, të vitit 1551-‘53, Danae është lakuriq dhe e mbështjellë në shtrat ndërsa Jupiteri e viziton atë, në formën e shiut të artë: Tiziano ilustron momentin e konceptimit të Perseus.

Në të dytin, “Venus dhe Adonis” (1553-‘4), perëndeshë, e zhveshur dhe e parë nga pas, përpiqet të lakmojë Adonisin që po shkon për të gjuajtur me qenët e tij.

Në të tretin, “Perseus dhe Andromeda” (1554-‘6), Tiziano kap momentin në të cilin heroi Perseus është gati të vrasë përbindëshin dhe të lirojë Andromedën, lakuriq dhe i lidhur me zinxhir në një shkëmb.

Piktura e katërt dhe e pestë, të pikturuara së bashku midis 1556 dhe 1559, kanë temën e përbashkët të Dianës dhe nimfave të saj. Në “Diana and Actaeon” (1556-‘9) gjuetari i ri surprizon perëndeshën dhe nimfat e saj të zhveshura afër një pranvere dhe ndëshkohet: i shndërruar në dre, ai do të gllabërohet nga qentë e tij. “Diana dhe Callisto” tregon momentin në të cilin nimfat kushtuar dëlirësisë zbulojnë se Callisto, e dhunuar nga Jupiter, është shtatzënë dhe Diana me gishtin e saj duke treguar dënimin.

E fundit nga seria e gjashtë është “Përdhunimi i Europës” (1559-‘62), një skenë plot lëvizje që sheh Jupiterin të shndërruar në një dem të bardhë duke rrëmbyer gruan e re për ta çuar në Kretë, ndërsa tre kerubinë fluturojnë në qiell me shigjetat e tyre.

Një pikturë e shtatë në ekran, “Vdekja e Actaeon”, duhej të ishte pjesë e serialit, por ishte pikturuar shumë më vonë nga Tiziano, nuk u përfundua kurrë dhe nuk iu dorëzua kurrë Filipit.

Rihapja tjetër

Përveç koleksionit të Galerisë Kombëtare, pikturat vijnë nga Prado në Madrid, Muzeu Isabella Steëart Gardner në Boston, Koleksioni Ëellington në Londër, Koleksioni Ëallace në Londër, i cili deri më tani nuk kishte huazuar kurrë vepra, dhe nga e njëjta Galeria Kombëtare, e cila e ndan edhe me Galerinë Kombëtare të Skocisë në Edinburgh.

Ekspozita ishte e hapur vetëm për tri ditë para mbylljes së detyruar të të gjitha muzeve britanikë në mars dhe ishte planifikuar të mbyllet më 14 qershor sipas orarit origjinal. Sidoqoftë, Galeria Kombëtare ka njoftuar se ekspozita do të rihapet më 8 korrik, ditën e parë të rihapjes së muzeut, dhe se do të qëndrojë e hapur deri më 17 janar 2021.

“Unë jam mirënjohës për partnerët dhe huadhënësit që na kanë lejuar të zgjasim kohëzgjatjen e ekspozitës, - është shprehur Gabriele Finaldi, drejtor i Galerisë Kombëtare në Londër. Kjo është një mundësi unike për të parë këtë grup kryeveprash mitologjike në të njëjtën dhomë. Nuk do të ndodhë më”.

Ndërsa pritet për rihapjen është e mundur që të eksplorohet ekspozita në faqen e internetit të Galerisë Kombëtare dhe gjithashtu një video në të cilën Mary Beard, ekspertja e shkëlqyer e botës klasike, eksploron interpretimin e Tizianos për Metamorfozat e Ovid.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë