Ushqim

Për shkak të ndryshimeve klimatike dhe jo vetëm, ushqimet e përditshme që mund të bëhen luks

Porositja e karavidheve në një restorant ose shërbimi i tyre në një festë konsiderohet kulmi i sofistikimit gastronomik.

Por kjo nuk ka qenë gjithmonë kështu. Në shekullin e 18-të, karavidhet u konsideruan si një ushqim shumë i padëshirueshëm dhe familjet e pasura nuk e përdornin. Karavidhja ishte aq e bollshme përgjatë bregut lindor të Amerikës sa u përdor si ushqim në burgje. Politikani nga John Rowan tha se karavidhet në një shtëpi tregojnë varfëri.

Ishte zhvillimi i hekurudhave në Amerikë, i cili transformoi karavidhet në një luks. Operatorët e trenit vendosën t'u shërbenin karavidhe udhëtarëve të tyre të pasur, të cilët nuk ishin në dijeni të reputacionit të keq të prodhimeve të detit. Ata shpejt e dërguan përsëri në qytete, ku u shfaq në menutë e restoranteve të shtrenjta. Deri në fund të shekullit të 19 -të, karavidhet ishin një ushqim luksoz.

Dikur kishte aq shumë karavidhe sa përdoreshin si ushqim për të burgosurit

Çfarë përcakton se cilat ushqime janë luksoze? Mungesa dhe çmimi luajnë një rol të rëndësishëm.

Ashtu si karavidhet, gocat e detit janë prej kohësh një ushqim luksi kryesisht për shkak të çmimit të tyre të lartë. Por ato nuk e kanë gëzuar gjithmonë këtë status. Gocat e detit dikur haheshin nga më të varfërit në shoqërinë në shekullin e 19 -të.

"Kishte kaq shumë dhe kushtonin aq lirë sa bëheshin byrekë me to”, thotë historiania e ushqimit Polly Russell.

Nga fillimi i shekullit të 20 -të, furnizimet e gocave në Angli filluan të pakësohen për shkak të peshkimit të tepërt dhe ndotjes nga mbeturinat industriale. Ndërsa u bënë më të pakta, statusi i tyre u ngrit dhe ata u panë si diçka e veçantë, thotë Russell.

Në shekullin XIX, kishte kaq shumë goca deti sa konsumoheshin nga më të varfërit në shoqëri

“Ne shohim të kundërtën me produkte të tilla si salmoni, ku dikur ishte e vështirë për t'u gjetur dhe ishte vetëm për të pasurit. Ushqime të tilla humbën "atmosferën e tyre të luksit" me kalimin e kohës kur njerëzit filluan t'i kultivojnë ato dhe, si rezultat, kishte më shumë”, thotë Richard Wilk, profesor i antropologjisë në Universitetin e Indianës.

Shumë fruta dhe perime dikur ishin shumë më të pakta sesa janë sot. Disa fruta të tilla si luleshtrydhet dhe mjedrat kanë qenë vetëm gjatë verës, por tani mund t'i blejmë gjatë gjithë vitit.

"Kjo ndryshon perceptimin e luksit," thotë Peter Alexander, një studiues në bujqësinë globale dhe sigurinë ushqimore në Universitetin e Edinburgut.

Fiksimi ynë për konsumimin e ushqimeve të pakta, luksoze vjen me një çmim të lartë për planetin. Ndërsa një specie e veçantë e peshkut ose prodhimeve të detit bëhet më e rrallë, çmimi rritet. Vlera e shtuar u jep njerëzve një nxitje për të peshkuar edhe më shumë dhe për të kapur ato të mbeturat, të cilat mund të çojnë në një spirale të zhdukjes, thotë Wilk.

Kur dhe ku hamë ushqime të caktuara gjithashtu përcakton sa i vlerësojmë ato.

"Konteksti i të ngrënit është me të vërtetë i rëndësishëm për krijimin e dëshirës," thotë Esther Papies, një pedagoge e psikologjisë sociale në Universitetin e Glasgow, duke vënë në dukje se ushqimet luksoze shpesh shoqërohen me raste të veçanta, të tilla si ngrënia në restorante ose pushime.

Studimet tregojnë se të qenit në një mjedis të lidhur me ushqimin e shtrenjtë mund të rrisë gatishmërinë e njerëzve për të paguar më shumë. Një studim i fundit zbuloi se dëshira e njerëzve për sushi u rrit nëse e hanin në një restorant sushi, sesa në plazh.

Kujtimet pozitive dhe të ngrohta të ndarjes së një vakti me të tjerët gjithashtu rrit se sa njerëzit vlerësojnë ushqime të caktuara, thotë Papies. Shpesh ushqimet luksoze ndahen me miqtë dhe familjen, për shembull në Krishtlindje.

Gjatë izolimeve të Covid-19, përjetimi i ushqimit me njerëzit e tjerë u bë një luks në vetvete, vëren Russell.

"Njerëzit ishin të etur për të gatuar së bashku dhe për të ngrënë në një mënyrë shoqërore. Në një botë ku burimet janë të pakta dhe gjetja e ushqimit është e pasigurt, përvoja e ngrënies së ushqimit së bashku mund të bëhet një luks."

Ushqimet e tjera luksoze

Ndërsa historikisht kafeja, çokollata dhe erëzat ishin luksoze, sot këto janë produktet kryesore të supermarketeve në shumë vende të zhvilluara. Sidoqoftë, rritja e temperaturave dhe reshjet mund ta kthejnë këtë përsëri në dekadat e ardhshme.

Në kulmin e qytetërimit Mayan, kokrrat e kakaos ishin si një monedhë, e përdorur për të paguar punëtorët dhe tregtohej në këmbim të mallrave në treg. Tregtarët spanjollë sollën kakao në Evropë, ku u bë një kënaqësi popullore në oborret mbretërore. Në 1828, kimisti holandez Coenraad Johannes van Houten shpiku një proces për të prodhuar çokollatë pluhur me kokrrat e kakaos dhe që mund të përzihet me ujë. Ky proces e transformoi çokollatën në një produkt të përballueshëm që mund të prodhohej në masë.

Kafeja dikur ishte pak e njohur e përdorur për ritualet fetare në Etiopi, para se tregtarët perëndimorë ta merrnin pijen aromatike në vendet e tyre në shekullin e 17-të dhe ta shërbenin në kafenetë. Pasi holandezët siguruan fidanë, kultivimi i kafesë u zgjerua shpejt në të gjithë botën dhe u bë një pije popullore, e përditshme.

Sot, çokollata dhe kafeja, edhe një herë, rrezikohen të bëhen të shtrenjta dhe të paarritshme.

"Çokollata dhe kafeja mund të bëhen sërish të pakta, ushqime luksoze për shkak të ndryshimit të klimës," thotë Monika Zurek, një studiuese në Institutin e Ndryshimit të Mjedisit në Universitetin e Oksfordit.

Sipërfaqet e mëdha të tokës në Ganë dhe Bregun e Fildishtë mund të bëhen të papërshtatshme për prodhimin e kakaos nëse temperatura globale rritet në 2 gradë Celsius, sipas një studimi të vitit 2013.

"Kakao ishte për mbretërit dhe askënd tjetër. Ndryshimi i klimës po godet fort zonat e prodhimit ... mund të bëhet përsëri luksoze", thotë Zurek.

Ndryshimi i klimës mund të zhdukë gjysmën e tokës së përdorur për të rritur kafenë në mbarë botën deri në vitin 2050, sipas një studimi të vitit 2015. Një studim tjetër tregon që zonat e përshtatshme për rritjen e kafesë në Amerikën Latine mund të ulen me 88% deri në vitin 2050 për shkak të rritjes së temperaturave.

Për mijëra vjet, erëzat ishin mishërimi i pasurisë dhe fuqisë. Kërkesa për erëza aromatike ndezi rrugët e para tregtare globale, krijoi perandori të mëdha dhe erdhi për të përcaktuar ekonominë botërore. Sot erëzat janë kudo dhe shpesh artikujt më të lirë në raftet e supermarketeve. Por ato mund të kthehen në sende luksoze.

Reshjet e larta të shiut dhe lagështia sigurojnë terrene pjellore për bakteriet. Në Kashmir, rajoni më i madh i Indisë për rritjen e shafranit, kushtet e thata kanë shkatërruar të korrat.

Prodhimi i vaniljes në Madagaskar është goditur nga moti ekstrem vitet e fundit. Një ciklon shkatërroi 30% të të korrave të ishullit në 2017, duke i çuar çmimet në një rekord të lartë prej 600 dollarë për kilogram, duke e bërë shkurtimisht erëzën më të shtrenjtë se argjendi.

"Rreziku që produktet e përditshme të bëhen sende luksoze është dëshpërues", thotë Monique Raats, drejtoreshë e Qendrës së Ushqimit, Sjelljes dhe Konsumatorit në Universitetin e Surrey. "Shumë ushqime mund të bëhen të paarritshme për shumë njerëz."

Nuk janë vetëm ndikimet klimatike dhe mungesa që mund të transformojnë ushqimet e përditshme në luksoze. Ndryshimet në sjelljet dhe shijet e njerëzve do të ndikojnë gjithashtu në statusin e këtyre ushqimeve.

"Një mënyrë tjetër për të menduar për ushqimin luksoz është diçka që nuk duhet ta hani shpesh dhe shumë," thotë Raats, duke përmendur mishin si shembullin kryesor.

Mishi, i cili aktualisht është pjesë e një vakti të rregullt për shumë njerëz, ka të ngjarë të bëhet një produkti luksoz në dekadat e ardhshme pasi më shumë njerëz hanë një dietë me bazë bimore.

Kështu, konsumimi i mishit mund të bëhet shoqërisht i papranueshëm dhe të shihet njësoj si me pirja e duhanit.

"Mund të arrijë në një pikë ku të hash një hamburger nuk është një gjë interesante të bësh me miqtë e tu", thotë Aleksandri.

Por arritja në atë pikë nuk është e drejtpërdrejtë, thotë Papies.

"Të hash mish është normë, bëhet pjesë e një identiteti kombëtar. Të shmangesh nga kjo është e vështirë," thotë ajo, duke shtuar se shumë veganë dhe vegjetarianë luftojnë me faktin se ata duhet të shpjegojnë, ose justifikojnë, pse nuk hanë Mish.

Në një përpjekje për të ulur emetimet e tyre, vendet gjithashtu mund të zgjedhin të taksojnë mishin në të ardhmen, siç kanë bërë shumë me sheqerin, thotë Alexander. Kjo do të rriste çmimet e mishit dhe do ta bënte atë më shumë një produkt luksoz.

Bujqësia e kafshëve është përgjegjëse për 14.5% të emetimeve globale të gazrave serë dhe prodhimi i mishit të kuq përbën 41% të atyre emetimeve. Prodhimi global i mishit të viçit prodhon emetime afërsisht të barabarta me ato të Indisë dhe kërkon 20 herë më shumë tokë për gram proteine ​​të ngrënshëm.

Sipas Organizatës së Ushqimit dhe Bujqësisë të OKB -së, "ekziston një shkëputje shqetësuese midis çmimit me pakicë të ushqimit dhe kostos së vërtetë të prodhimit të tij" në shumë vende.

"Si pasojë, ushqimi i prodhuar me kosto të madhe mjedisore në formën e emetimeve të gazrave serrë, ndotja e ujit, ndotja e ajrit dhe shkatërrimi i habitatit, mund të duket të jetë më e lirë se sa alternativat më të qëndrueshme," shkroi organi i OKB -së në një raport mbi bujqësinë.

Kur hamë një biftek, ne nuk paguajmë për degradimin e mjedisit të shkaktuar nga industria e mishit, thotë Aleksandri.

Burimi: BBC. Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë