Ekspozite

“Asgjë nuk humbet”, teknologjia ringjall artin e zhdukur

Në Illegio, (Udine, Itali) nga 4 korriku deri më 13 dhjetor, protagoniste bëhet bukuria e zhdukur dhe rishfaqja e kryeveprave të jashtëzakonshme në historinë e artit. Katërmbëdhjetë vepra për t’u admiruar, të shoqëruara nga një seri fotografish. Këto janë vepra të shkatërruara ose të humbura, por më pas u gjetën ose u ringjallën: shtatë kryevepra të paçmuara dhe të humbura përgjithmonë, por u kthyen në dritë falë teknologjive të ‘Factum Arte’, organizata e drejtuar nga Adam Lowe në Madrid dhe kushtuar forcimit të artit me art.

Përmes angazhimit të një ekipi historianësh, artistësh, restauratorësh dhe ekspertësh të softuerëve 3D, të shtatë veprat janë rikthyer në jetë në formën e materialeve të riparuara në gjendje të rivendosin çdo detaj të origjinaleve të zhdukur, duke përfshirë tredimensionalitetin e goditjeve të furçës në sipërfaqen pikturuese, me një interpretim spektakolar që duket i vështirë për t’u dalluar nga piktura origjinale.    

Pikturë nga Gustav Klimt

Përmes angazhimit të një ekipi historianësh, artistësh, restauratorësh dhe ekspertë të softuerit, falë bashkëpunimit me Sky Arte dhe Ballandi Arts dhe teknologjisë së përparuar të ‘Factum Arte’, duke vizituar ekspozitën e Illegio do t'ju lejojë të afroheni fizikisht me një nga pikturat e mëdha që përshkruan “Zambakët e Ujit”, nga Claude Monet, të karburantit në një zjarr që shpërtheu në MoMa në New York në 1958 si në “Kullën e kuajve blu”, nga Franz Marc (kapur nga Hermann Göring, dhe u zhduk në 1945).

Dhe përsëri te “Vazo me pesë luledielli” të Vincent van Gogh, i shkatërruar në bombardimin e Ashya, afër Osaka në Japoni, në të njëjtën kohë kur bomba atomike u rrëzua në Hiroshima, në “Tre Koncert”, nga Johannes Vermeer (e vjedhur nga Muzeu Isabella Steëart-Gardner në Boston në 1990) dhe kanavacë kushtuar Mjekësisë, pikturuar nga Gustav Klimt për tavanin e Universitetit të Vjenës dhe të djegur në 1945 nga nazistët tani të mposhtur në Schloss Immendorf në Austri.  

“Vazo me pesë luledielli” nga Vincent van Gogh

Krahas këtyre shtatë punimeve, të cilat pothuajse mund të përkufizohen si shfaqje nga përtej, ekspozita “Asgjë nuk humbet” përfshin dy raste të tjera të një sharmi të madh, të cilat vizitori mund t’i admirojë falë artistëve të vërtetë bashkëkohorë përmes duarve të të cilëve artistët e shekujve të kaluar mund të rigjenerojnë kryevepra të caktuara.

Në Flakturm Fredrichschein të një Berlini të pushtuar tani nga Ushtria Sovjetike, për shembull, midis 5 dhe 10 maj 1945, një kanavacë e pikturuar nga Michelangelo Merisi i njohur si ‘Caravaggio’ duket se është zhdukur në flakë, së bashku me shumë thesare të tjera të artit.

Midis 2003 dhe 2008 artisti Antero Kahila, nga Helsinki, bëri një udhëtim personal dhe të durueshëm të kërkimeve mbi teknikën dhe gjuhën e Caravaggio, të ketë sukses në përpjekjen për të materializuar San Matteo-in e humbur, filologjikisht, furçën me furçë, me një rezultat mbresëlënës.  Në ekspozitën Illegio, për më tepër, vepra do të ekspozohet krahas dy riprodhimeve të mëdha të Vocation and Martirdom of St. Mattheë, gjithmonë pikturuar nga Caravaggio.

Ekziston edhe një vepër plotësisht e pabotuar, “Le Restaurant de la Sirène à Asnièrs”, që sapo është nxjerrë në dritë nga një koleksion privat, në mesin e atyre që janë në ekspozitë, nga sot deri më 13 dhjetor, në Illegio në “Asgjë nuk humbet”.  Një vaj në kanavacë, - thuhet në një shënim - mbeti sekret deri më sot, i analizuar për të mundur të identifikojë shkencërisht epokën e tij rreth viteve 1880-1890, me karakteristika të shpejtë dhe tërheqëse të hartimit, siç është për të bërë një të mendojë për skicën e veprës homonime nga Vincent Van Gogh nga 1887, tani e ekspozuar në Muzeun D'Orsay në Paris. 

Për të sqaruar, ekspozita e Illegio, - thuhet më tej në shënim -  “ka planifikuar blerjen e makro-fotografive dhe fotografive të marra në dritë, një hetim të fluoreshencës së shkaktuar nga rrezatimi UV, i dobishëm për identifikimin e materialeve të ndryshme të përdorura, refleksografinë infra të kuqe, hetimin radiografik, analizën fluoreshencë të rrezeve X, një vizatim mikro për të studiuar stratigrafinë e pikturës dhe në atë pikë një krahasim të thelluar me teknikën e ekzekutimit dhe materialet e gjetura në pikturat që i atribuohen Van Gogh, veçanërisht në lidhje me veprat e piktorit që i atribuohen viteve të qëndrimit të parë në Asnières”.

Solli në shqip: Gazeta "Si"

Copyright © Gazeta “Si”

Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë