Treg

Anijet vijojnë të ‘mbijnë nga hiçi’ dhe çojnë naftë ruse kudo nëpër botë

Në një bllok zyrash në qendër të qytetit në Mumbai, Indi, një djalë thotë se stafi u shpërngul disa javë më parë. Destinacioni është i panjohur.

Pothuajse 1200 milje larg në Dubai, një zyrë e vogël në një pronë industriale të rrënuar, nuk ofron asnjë të dhënë se edhe ajo është një ingranazh i vogël në zinxhirin e ri të furnizimit me naftë të Rusisë.  

Dy vendndodhjet janë të listuara në një bazë të dhënash ndërkombëtare detare se i përkasin firmave që zotërojnë 2 miliardë dollarë në asete cisternash mes tyre. Ata mblodhën flota në më pak se një vit që tani po dërgojnë miliona fuçi naftë ruse në të gjithë globin. 

Adresa e parë është për një firmë të quajtur “Gatik Ship Management” në Mumbai. E dyta është për “Transport Fractal”. Ato janë pjesë e një rrjeti të gjerë të operacioneve detare që u bënë të njohura menjëherë pas pushtimit të Ukrainës, duke ndihmuar eksportet e naftës të Rusisë të vazhdojnë në thelb të padëmtuara pavarësisht sanksioneve nga perëndimi.

"Është kjo racë e re e lojtarëve të tregut të cisternave që kanë ndihmuar naftën ruse të vazhdojë të rrjedhë nëpër botë," tha Rebecca Galanopoulos Jones, analiste e lartë në VesselsValue, një firmë që gjurmon çmimet e mijëra anijeve tregtare. “Sanksionet ndaj naftës ruse duket se kanë pasur shumë pak ndikim në nivelet e përgjithshme të eksportit.” 

Evropa ndaloi pothuajse të gjitha importet e naftës nga Rusia nga 5 dhjetori dhe njëkohësisht iu bashkua Grupit të Shtatë vendeve të industrializuara në vendosjen e një kufiri çmimi në shitjet e papërpunuara të vendit. 

Kushdo që dëshironte të përdorte shërbimet kryesore perëndimore - veçanërisht sigurimet - duhej të siguronte një vërtetim se ngarkesat që po transportonin kushtonin 60 dollarë për fuçi ose më pak. 

Rreth tre të katërtat e flotës së Gatik mbulohen nga kompanitë e përbashkëta brenda Grupit Ndërkombëtar të Klubeve të Mbrojtjes dhe Dëmshpërblimit në Londër, tregojnë të dhënat e përpiluara nga Bloomberg. Për Fractal, proporcioni është akoma më i lartë. 

Të dyja firmat kanë anije të shumta në flotat e tyre të mbuluara nga një prej 13 organizatave anëtare të Grupit Ndërkombëtar, Klubi Amerikan, selia e të cilit është në Nju Jork, sipas të dhënave të industrisë të përpiluara nga Bloomberg.

Harta e cisternave në flotën e Fractal Shipping që nga Marsi 2023

 Shefi operativ i Klubit Amerikan, Daniel Tadros, konfirmoi se organizata e tij mbulon anijet në flotat e të dy firmave, duke shtuar se të dyja kanë ofruar të ashtuquajturat vërtetime - deklarata të dokumentuara që konfirmojnë se blerjet e naftës janë në përputhje me kufirin e çmimit të G7. 

Nevoja për firma si Gatik dhe Fractal u rrit sepse shumë firma konvencionale perëndimore të transportit ndaluan së ngrituri fuçitë ruse, për të protestuar ndaj pushtimit ose për shkak të kërcënimit të rënies së sanksioneve.

Edhe para fillimit të masave, një numër i madh cisternash filluan t'i shiten një grupi të ri blerësish, identitetet dhe përkatësitë e të cilëve shpesh nuk ishin të qarta.

Tregti e lejuar

Nuk ka rezultate kur kërkoni për kompaninë Gatik Ship Management në faqen e internetit të Ministrisë së Çështjeve të Korporatave të Indisë. Një adresë e internetit Gatik tregon se është në ndërtim e sipër. Firma nuk pranoi t'u përgjigjej pyetjeve në lidhje me aktivitetet e saj. 

Faqja e internetit e Fractal ka vetëm një adresë emaili për rekrutim. Email-et, një mesazh në WhatsApp dhe një telefonatë - në adresat dhe numrat e telefonit të ofruar nga njerëz që njohin zyrtarët e Fractal - nuk u kthyen. 

Adresa në Dubai është e shënuar në Equasis si vendndodhja për menaxherin tregtar të shumicës së cisternave të Fractal. Firma gjithashtu kohët e fundit u largua nga një hapësirë ​​e përbashkët pune në Gjenevë - vendndodhja e zyrës qendrore, sipas një menaxheri atje.

Flota e Gatik mund të transportojë rreth 30 milionë fuçi naftë dhe lëndë djegëse, sipas të dhënave të përpiluara nga Bloomberg. Fractal's ka një kapacitet transporti afër 15 milionë fuçi.

Pothuajse të gjithë cisternat e Fractal dhe Gatik u kapën në portet ruse këtë vit, ose morën ngarkesat ruse me transferim nga anije në anije, sipas të dhënave të gjurmimit të cisternave të përpiluara nga Bloomberg.

India dhe Emiratet e Bashkuara Arabe nuk u nënshkruan në kufirin e çmimit, as nuk kanë sanksione të tjera për naftën ruse. Ata gjithashtu mund të përdorin ligjërisht shërbimet perëndimore, me kusht që të japin një vërtetim se ngarkesat janë blerë në ose nën kufirin e cmimit.

Blerja më e hershme e regjistruar e cisternës nga Gatik ishte në qershor 2022, me e fundit në shkurt të këtij viti, sipas VesselsValue, një firmë që monitoron shitjen dhe blerjen e anijeve tregtare. Fractal's ishte në të njëjtin muaj, tregojnë të dhënat e Equasis.

Cisterna e naftës Jumbo duke shkuar në Ust-Luga Rusi më 11 shkurt

Një shembull i tillë është cisterna Gatik Jumbo, e cila u vu re duke shkuar në portin e Ust-Luga në Detin Baltik të Rusisë më 11 shkurt. Tani është afër Kalamata në Greqi, një vend i njohur për transferimin e ngarkesave të naftës nga anija, sipas gjurmimit të anijeve nga Bloomberg. 

Rusia eksportoi rreth 3.2 milionë fuçi naftë bruto në ditë nga portet e saj në dy muajt pas vendosjes së kufirit dhe ndalimit të importeve të Evropës më 5 dhjetor, pak ndryshim nga dy muajt e mëparshëm. Dy firmat janë pjesë e rrjetit të ri të zinxhirit të furnizimit duke e lejuar këtë të ndodhë. 

As Gatik dhe as Fractal nuk janë të listuar si pronarë përfitues të cisternave në flotën e tyre, që do të thotë se ata ndoshta po operojnë anijet për të tjerët, identiteti i të cilëve shpesh nuk bëhet publik. Ata përshkruhen si "pronarët e regjistruar" të anijeve të tyre në faqen e internetit të Klubit Amerikan.

Kjo është një formë e zakonshme e pronësisë së anijes në industrinë e transportit detar, por nuk tregon pronarin e vërtetë të anijes.

Pronësia përfituese është një detaj më i rëndësishëm për të kuptuar se kush i zotëron realisht asetet, sipas informacionit nga IHS, e cila mban një bazë të dhënash të transportit për Organizatën Ndërkombëtare Detare. 

"Ne po shohim se sa e lehtë është të transferosh pronësinë me këto grupe të mëdha e të reja," tha Steve Cicala, bashkëdrejtor i Projektit për Analizën Ekonomike të Rregullores në Byronë Kombëtare të Kërkimeve Ekonomike.

Burimi: Bloomberg/ Përshtati: Gazeta Si


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë