Komunitet

Zhurma e aeroportit kryesor të Brukselit, si shqetësimi i 160 mijë banorëve (që jetojnë përreth) po kthehet në çështje gjyqi

BRUKSEL - Zhurma e një motori reaktiv dhe gjumi i mirë i natës nuk përputhen askund- dhe ky është një problem për aeroportin Zaventem të Brukselit.

Dhe për shkak se kjo është Belgjika, polemika mbi fluturimet e aeroportit gjatë natës së vonë përfshin gjithashtu përplasjen e qeverive dhe tensionet rajonale.

Qeveria rajonale flamande, e cila rregullon qendrën që ndodhet pranë kryeqytetit belg, rinovoi lejen mjedisore për aeroportin në mars.

Leja e re nuk përfshin asnjë kufizim për fluturimet e natës gjatë javës, por gradualisht prezanton një skemë të "netëve të qeta të fundjavës".

Kjo ka sjellë reagimin e banorëve vendas dhe disa politikanëve.

Të martën, Këshilli Shëndetësor i Belgjikës, një organ këshillimor për qeverinë kombëtare, mbështeti ndalimin e fluturimeve të natës.

Qendra numëronte më shumë se 230,000 lëvizje fluturimesh në vit në vitin 2019, përpara se trafiku ajror të zvogëlohej për shkak të Covid.

Sot, zhurma e avionëve në zonën gjithnjë e më të urbanizuar thuhet se është kthyer pothuajse në nivelet para pandemisë, duke e bërë rastin e zhurmës së Zaventem të ngjashëm me atë të Aeroportit Schiphol të Amsterdamit – ku qeveria holandeze ndodhet nën presion për të ulur numrin e fluturimeve.

Në aeroportin e Brukselit, 16,284 avionë përdorën aeroportin midis orës 23:00. dhe ora 6 e mëngjesit në 2023.

Shumica janë fluturime mallrash, të operuara me avionë më të vjetër dhe më të zhurmshëm.

“Në zonën përreth aeroportit të Brukselit, rreth 160,000 njerëz janë në rrezik të shtuar nga ekspozimi ndaj niveleve të tepërta të zhurmës, gjë që mund të çojë në ‘çrregullime të gjumit, vështirësi në të mësuar, presion të lartë të gjakut dhe depresion”, tha këshilli në më shumë se 100 faqe raport.

Banorët e ekspozuar përjetuan më shumë se 10 fluturime të zhurmshme në natë në vitin 2019. Të dhënat e bindën Këshillin Shëndetësor të rekomandonte një ndalim total të uljeve dhe ngritjeve midis orës 23:00. dhe ora 7 e mëngjesit që "të paktën të lejojë ata që jetojnë pranë aeroportit të përfitojnë një gjumë 7 orësh, idealja 8 orë, të patrazuar nga zhurma e avionit".

Raporti gjithashtu përfundon se rritja e lëvizjeve të avionëve "nuk është e pranueshme".

Miratimi mjedisor flamand e njeh problemin e zhurmës – thjesht nuk nxiton të merret me të.

Skema e qetë e natës së fundjavës do të hynte në fuqi verën e vitit 2025, kur vetëm aeroplanët me zhurmë të ulët do të lejoheshin të ulen midis orës 1 të mëngjesit dhe 5 të mëngjesit nga e hëna në të shtunë. Por sipas ekspertëve të shëndetësisë, "avionët vërtet të heshtur nuk janë një opsion realist në të ardhmen e afërt".

Përveç kësaj, kufizimet që përfundojnë para orës 7 të mëngjesit nuk ndihmojnë shumë sepse “gjumi ka tendencë të jetë më pak i thellë në mëngjes herët, fluturimet që ndodhin gjatë asaj kohe të ditës kanë një efekt të rëndësishëm në perceptimin e cilësisë së gjumit”, thanë ekspertët e shëndetit në raport.

Ministri belg i Shëndetësisë Frank Vandenbroucke, i cili bëri thirrje për studimin e zhurmës në 2022, dëshiron që fluturimet të kufizohen.

"Nuk ka të ardhme për një aeroport në këtë rajon me popullsi të dendur që lulëzon vetëm me aktivitet të konsiderueshëm gjatë natës. Kështu që unë jam në favor të një reduktimi gradual, real, por sistematik të fluturimeve gjatë natës, me fluturimet me avionët më të zhurmshëm që duhet të ndalohen të parët. Natën ju duhet t'i lini njerëzit të flenë," tha ai

Por thirrjet e organit shëndetësor për më pak fluturime bien ndesh me rëndësinë ekonomike të aeroportit.

Në reagim ndaj raportit, aeroporti Zaventem tha se kishte ulur ndikimin e zhurmës me 57 për qind midis 2000 dhe 2019 dhe do të bënte më shumë në të ardhmen.

"Studimi fokusohet vetëm në shëndetin, por jo në rëndësinë sociale dhe ekonomike të aeroportit. Fluturimet e natës janë tashmë shumë të kufizuara, por të nevojshme," tha ai në një deklaratë për mediat lokale, duke shtuar: "Ne duam ta mbajmë natën sepse fluturimet janë të nevojshme për operacionet e ngarkesave, si dhe për rrjetin e pasagjerëve të aeroportit."

Kryeministri belg Alexander De Croo tha se Aeroporti i Brukselit është shtytësi i dytë më i madh i rritjes në ekonominë kombëtare pas portit të Antëerp, me 64,000 vende pune direkte dhe indirekte.

“Është 2 për qind e PBB-së tonë. Ka më shumë se 350 kompani të lidhura me këtë faqe," tha ai gjatë një aktiviteti të fundit në qendër.

Mbrojtësit më të zëshëm të gjumit të banorëve janë të Gjelbrit, me Ministrin Rajonal të Mjedisit të Brukselit Alain Maron i cili njoftoi së fundmi se do të çojë në gjykatë lejen e qeverisë flamande.

Megjithatë, Maron nuk do të përfaqësojë të gjithë qeverinë rajonale të Brukselit në sfidën ligjore, pasi liberalët e kundërshtojnë veprimin. “Nuk është në interesin e Brukselit” pasi aeroporti është gjithashtu “një nga punëdhënësit më të mëdhenj të banorëve të Brukseli”, tha ministri i Financave Sven Gatz.

Raporti vë në dukje se vendndodhja e aeroportit dhe natyra e ndërlikuar e politikës belge, e bën të vështirë zgjidhjen e problemit.

"Për shkak të vendndodhjes specifike të aeroportit të Brukselit pranë kufirit të rajoneve dhe komuniteteve të ndryshme, trajtimi adekuat dhe ndarja e barrës së zhurmës së avionëve ka qenë një çështje komplekse politike prej dekadash," tha ai. politico.eu


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë