Muzike

Si BTS u bë një nga grupet më të njohura në histori

grupi gjate nje performance

Nga Gazeta Si - Një javë më parë, në një ngjarje në YouTube për të festuar nëntë vjet karrierë, grupi muzikor koreano-jugor BTS - aktualisht një nga më të famshmit në botë - njoftoi se do të bënin një pushim për t’u dhënë anëtarëve kohë për të ndjekur projekte solo. Lajmi ishte krejtësisht i papritur, vetëm pak ditë pas publikimit të albumit të tyre të fundit të shumëpritur, Proof. Disa ditë më vonë, Shoqata e Këngëtarëve të Koresë lëshoi ​​një deklaratë duke i kërkuar grupit të rishqyrtojë vendimin e tij “për hir të industrisë muzikore koreane”.

Disa fansa të BTS, të cilët janë miliona në të gjithë botën dhe quhen ARMY (akronim për ‘Përfaqësues i adhurueshëm MC për të rinjtë’, por edhe ‘ushtri’), komentuan në internet këtë kërkesë me indinjatë, duke vënë në dukje se zgjedhja e grupit të shtatë të rinjve duhej të respektohej: slogani “Lëre BTS-në vetëm” hyri shpejt në trendet më të njohura në Twitter. Ky reagim - i cili mund të duket i pakuptueshëm dhe në kundërshtim me interesin e çdo fansi - është shumë domethënës për llojin e fenomenit që është bërë BTS dhe mënyrën në të cilën ata kanë arritur të fitojnë miliona fansa, adoleshentë dhe jo vetëm, në mbarë botën.

BTS janë shtatë të rinj koreano-jugorë - RM, Jin, Suga, J-Hope, Jimin, V dhe Jungkook - të lindur midis 1992 dhe 1997: ata filluan të punojnë si grup muzikor në 2013. Zhanri muzikor i BTS është k-pop, një pop vendas i përzier ose i frymëzuar nga muzika amerikane, midis pop, R&B, rock dhe hip hop: i drejtohet veçanërisht adoleshentëve dhe që nga vitet 2000 ka kaluar kufijtë e Koresë së Jugut, duke pushtuar fansat në mbarë botën.

Sot BTS janë artistët më të shitur në Korenë e Jugut dhe një nga grupet më të njohura në mbarë botën, me fansa të shpërndarë në dhjetëra vende të botës: ata janë grupi i vetëm së bashku me Beatles që kanë pasur tri albume në krye të grafikut Billboard në të njëjtin vit. Në veçanti, jashtë Koresë së Jugut ata janë bërë shumë të fortë në Shtetet e Bashkuara: koncerti i tyre i fundit, pas dy vitesh pandemie, u mbajt në Las Vegas në prill para 65 mijë spektatorëve. Në fund të majit, anëtarët e grupit u pritën në Shtëpinë e Bardhë nga presidenti amerikan, Joe Biden për një fjalim kundër krimeve të urrejtjes kundër popullit aziatik. ‘Proof’, albumi i tyre i fundit i publikuar në qershor, u bë albumi më i shitur në Shtetet e Bashkuara në javën e parë të publikimit.

Grupi u shfaq në Shtëpinë e Bardhë, në maj të 2022, për të festuar muajin e trashëgimisë aziatike amerikane

Për mënyrën se si kanë mundur të pushtojnë miliona fansa në mbarë botën, BTS shpesh janë krahasuar me Beatles dhe janë lidhur me të ashtuquajturat “Beatlemania”, por ndjekja e tyre ka diçka të ndryshme dhe shumë të veçantë. Para së gjithash sepse ata nuk janë thjesht këngëtarë, por personazhe të spektaklit në një kuptim më të gjerë. BTS në internet ofron përmbajtje të reja për fansat e tyre çdo ditë: kanali i tyre në V Live, një platformë e transmetimit të drejtpërdrejtë të Koresë së Jugut, ka 37 milionë abonentë, kanali zyrtar në YouTube ka 68 milionë dhe në aplikacionin Weverse, një rrjet social korean i krijuar posaçërisht për të lidhur muzikantët dhe fansat, ka përmbajtje shtesë kundrejt një tarife.

Mënyra në të cilën BTS komunikon me fansat e tyre ka arritur të krijojë një lloj kulti të përqendruar në një vëmendje - në një farë mënyre të paprecedentë - ndaj shëndetit mendor, kujdesit për veten, shprehjes së dobësive të dikujt, gjë që ka bërë të ndihesh i përfshirë dhe kuptohet nga shumë njerëz. Një nga pikat më të forta të BTS ka qenë gjithmonë të flasë lirshëm për veten e tyre, frikën dhe lodhjen e tyre, presionin nga kompania e tyre diskografike, malli, terrori, gabimet dhe mospërputhja me presionet shoqërore, veçanërisht brenda një kulture konkurruese, si ajo e Koresë së Jugut. Ndër temat më të përsëritura në këngët e tyre janë vetëpranimi dhe vështirësia për të pajtuar se kush jeni në të vërtetë me pritshmëritë e shoqërisë.

BTS vizitoi më shumë se një duzinë qytetesh në të gjithë botën në 2018

Djemtë e grupit janë shfaqur gjithmonë para fansave të tyre në mënyrë shumë autentike dhe spontane. Në fillim kjo ishte një risi mjaft shkatërruese në panoramën e artistëve k-pop të Koresë së Jugut, të cilët kanë qenë gjithmonë shumë konformistë dhe të kujdesshëm për të mos thënë apo bërë ndonjë gjë ndoshta të diskutueshme, por padyshim ishte një formulë efektive edhe për të pushtuar pjesën tjetër të botës. E pyetur nga New Yorker se çfarë i dallon fansat e BTS nga ata të çdo grupi tjetër, gazetarja me origjinë nga Koreja e Jugut E. Tammy Kim u përgjigj: “Ka një reciprocitet intensiv midis BTS dhe fansave të tyre. Anëtarët prodhojnë përmbajtje të përditshme, falënderojnë dhe ndërveprojnë me fansat në një nivel shumë emocional, gjë që i shtyn fansat, nga ana tjetër, të duan të kthejnë diçka”.

Edhe në videon në të cilën shpallin pauzën, BTS flasin gjatë për gjendjen e tyre shpirtërore. “Ju jeni thelbi i atyre që jemi dhe kjo është arsyeja pse ne nuk mund t’ju ndajmë nga ne”, tha RM, lideri i grupit, me lot në sy dhe duke prekur edhe të tjerët: “Ndihem kështu fajtor. Kam frikë se mos ju zhgënjejmë. Kur them se dua të bëj një pushim, ndihem sikur po bëj diçka të gabuar”.  Përgjigja e fansave ishte dukshëm ajo që vetë BTS i kishte edukuar gjatë gjithë këtyre viteve: në internet shumë kanë kërkuar respekt për ta dhe për vendimin e tyre, duke vënë në dukje njëfarë hipokrizie midis mënyrës se si BTS ka kohë që është zbehur nga shtypi dhe kulturës “të lartë” dhe mënyrës se si ata tani po luten të kthehen.

E. Tammy Kim shkroi se një fanse (e rritur dhe nënë e 5 fëmijëve) i tha asaj se BTS ishte bërë një lloj terapie e shëndetit mendor për të, duke shtuar se ajo është shumë e trishtuar për këtë fakt. – “Ato kanë qenë “ngushëllim për shumë prej kohësh”.

Për çështjen e shëndetit mendor, BTS kanë marrë pjesë në fushata të ndryshme ndërgjegjësuese, për shembull me Unicef-in dhe Kombet e Bashkuara, dhe kjo vëmendje është zhvendosur në disa raste edhe në çështjet që lidhen me diskriminimin ndaj pakicave, veçanërisht në atë aziatik në Shtetet e Bashkuara, por jo vetëm. Udhëheqësi i BTS, RM, tha se ai filloi të lexonte libra feministë, pasi grupi u kritikua për disa vargje seksiste në këngët e tyre. Dhe së bashku me Suga, një tjetër anëtar, ai tha publikisht se komuniteti LGBT duhet të jetojnë lirisht dashurinë e tyre: dy gjëra që nuk janë aspak të dukshme në një vend si Koreja e Jugut, ku shovinizmi mashkullor është i përhapur dhe homoseksualët janë të paktë.

Në internet, BTS ARMY ka treguar në disa raste se ata kanë në zemër disa shkaqe sociale dhe politike dhe se janë mjaftueshëm të shumtë dhe të ashpër për të arritur rezultate: shembulli më i famshëm është mobilizimi i vitit 2020 me të cilin ata u përpoqën të sabotonin Tubimin e parë të Donald Trump pas pandemisë (mitingu shkoi shumë keq, jo vetëm për këtë, por edhe fansat e BTS që kontribuuan). Kohët e fundit, fansat e BTS kanë shpenzuar gjithashtu shumë para kundër zgjedhjes si president i Filipineve të Ferdinand Marcos, Jr., djalit të ish-diktatorit, pa mundur ta pengojnë atë.

Gazetarja Kim mori si shembull përkushtimin e fansave të BTS ndaj njerëzve (veçanërisht të rriturve) që kalojnë një pjesë të kohës së tyre, duke transkriptuar dhe përkthyer përmbajtjen e BTS që postohet në internet çdo ditë për ta bërë atë të arrijë fansat e të gjitha gjuhëve. Candace Epps-Robertson, një pedagoge në Universitetin e Karolinës së Veriut, i përshkroi fansat e BTS si një ushtri bibliotekarësh që punojnë në “monitorimin dhe dokumentimin e hashtags në Twitter, arkivave pjesëmarrëse, blogjeve të përkthimit të këngëve dhe një arkiv në zhvillim të fansave që tregojnë përvojat e tyre personale të mbijetesës dhe rritjes”.

Në ‘New Yorker’ Kim përmendi intervistat e disa njerëzve (të rritur dhe adoleshentë) të cilët, pasi zbuluan BTS, vendosën të fillonin të studionin koreanisht. Gjatë koncertit në Las Vegas, gazetarja thotë se ka pasur një moment emocioni duke dëgjuar gjuhën e prindërve të saj, e cila për të ka qenë gjithmonë një burim turpi në qytetin amerikan ku lindi dhe u rrit, kënduar në unison dhe me gëzim nga spektatorë të të gjitha kombësive. Një grua që Kim takoi në koncertin e BTS në Las Vegas, i tha asaj se ndihej shumë më afër kulturës koreane sesa asaj amerikane: “është shumë ‘të gjitha bashkë’. Ka shumë ngrohtësi”, ndërsa në Shtetet e Bashkuara të Amerikës është më shumë: ok jam vetëm unë”.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë