Mode

‘Shkaktuan kaos, shumë zhurmë dhe u bënë viralë’… Ngritja dhe rënia e Balenciaga-s në 1 vit

Marka e filluar nga Cristobal Balenciaga tani njihet si një markë që shkakton debate dhe duket se pikërisht këtë synon marka spanjolle.

Traileri për dramën e re televizive ‘Cristobal Balenciaga’ tregon historinë e stilistit dhe novatorit spanjoll të modës, i nderuar për modelet e tij të veshjeve nga vitet 1950 dhe 60. Historia e tij meriton të jetë po aq e njohur sa ajo e Coco Chanel apo Hubert de Givenchy pasi është padyshim shtëpia kryesore e modës dhe më e diskutuara e epokës moderne.

Cristobal i dha fund markës së tij në vitet 1960, por ajo u ringjall përsëri në vitet 1990.

Nën drejtimin e drejtorit aktual kreativ Demna Gvasalia që nga viti 2015, Balenciaga ka qenë pioniere e një ideje tërësisht moderne të modës: veshjet inovatore.

Disa nga artikujt më të mëdha të Balenciaga përfshijnë një peshqir që vishet si fund, me një çmim prej 695 paund. Kishte gjithashtu atlete të pista, një pasarelë e mbuluar me baltë, një koleksion i modeluar nga Simpsons dhe një çantë që i ngjante qeses 3,99 paund të Ikea-s, por që kushtonte 1,790 paund. Të gjitha këto gjëra kanë shkaktuar zemërim, janë bërë virale dhe kanë krijuar bujë në shitje.

Por ndonjëherë kjo tendencë për të provokuar shkon shumë larg. Në fund të vitit të kaluar, marka u kritikua dhe më në fund kërkoi falje për një fushatë reklamuese që përshkruante fëmijë me veshje skllavërie dhe që paraqisnin dokumente ligjore në lidhje me abuzimin seksual të fëmijëve.

Në mars 2023, për koleksionin e tij të parë që nga ai skandal, Demna dukej se kishte kthyer një fletë të re, duke thënë se nuk do të dizajnonte më koleksione që “shkaktonin debat”.

Por muajin e kaluar, Balenciaga organizoi një shfaqje në LA, e krijuar për të satirizuar stereotipin e "lëngjeve të shëndetshme dhe jogës".

Ishte një veshje e nivelit tjetër. Modelet kishin veshur streçe dhe pellushë të mëdhenj ndërkohë që përdornin telefonat e tyre ndërsa po ecnin në pistë përballë Hollivudit. Madje pati një bashkëpunim me Ereëhon, një dyqan ushqimor kult në LA i frekuentuar nga të famshëm, përfshirë Hailey Bieber, dhe i famshëm për smoothie-t 22 dollarë.

Balenciaga është bërë kështu një nga shtëpitë më me ndikim të modës me brezat e rinj. Nina Maria, e cila shkruan për modën, thotë se “Balenciaga ka atë lloj audience që do të blejë një fund peshqiri. Nëse Chanel do ta bënte këtë, nuk mendoj se dikush do ta blinte… Demna di se si të tërheqë mediat sociale. Bëhet fjalë për një moment të menjëhershëm.”

Sigurisht, nuk është e vetmja markë që përdor ndikimin viral për të fituar publicitet dhe zhurmë. Por puna e Demnës udhëhoqi modën, duke treguar sesi, në epokën dixhitale, moda ka ndryshuar nga një industri e lidhur kryesisht me prerjen dhe siluetën, për t'u fokusuar në veshjet që referojnë memet në kulturën dixhitale.

Kjo mund të vijë nga dizajne që janë të frymëzuara nga diçka brenda mediave sociale, të tilla si një bluzë me emojin e duartrokitjes, që i përgjigjet një komenti negativ në internet,ose dizajne që synojnë të bëhen trend, temë ose meme. Shembuj të kësaj në 2023 përfshijnë çizmet e mëdha të verdha ose fustanet e Schiaparelli me koka kafshësh, të veshura nga Kylie Jenner në janar.

Denma u punësua nga Balenciaga në 2015 pas vitit të tij të parë me Vetements, label që ai bashkëthemeloi me vëllanë Guram.

Maria thotë se qëndrimi i tij satirik për kulturën popullore vjen nga edukimi i tij në Gjeorgjinë post-sovjetike, gjë që i jep atij një perspektivë të huaj: “Shumica e amerikanëve u ofenduan nga shfaqja e fundit në LA, sepse po talleshin me SHBA-në. Por për të, Amerika është një lloj kulture e çuditshme dhe i pëlqen të provokojë.”

Ndërsa këndvështrimi i Demma-s mund të tingëllojë si e kundërta e botës së ralluar elegante të Cristobal Balenciaga, ka paralele. Themeluesi i shtëpisë ishte gjithashtu një i huaj. Siç do të ilustrojë seriali Disney+, Cristobal mbërriti në Paris në 1937 pasi lufta civile spanjolle bëri që ai të mbyllte dyqanet e tij në vendin e tij. Duke fituar klientë të tillë si Audrey Hepburn dhe Ava Gardner, ai vazhdoi të konkurronte me titanët francezë Christian Dior dhe Coco Chanel dhe u bë idhull prej tyre: Dior e quajti atë "mjeshtër i të gjithëve".


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë