Treg

Pse Giro d’Italia nisi në Shqipëri? E thjeshtë: prestigj dhe euro (foto)

Evenimenti prestigjioz i çiklizmit çeli edicionin e 108-të me “Nisjen e Madhe”, që parashikon 3 etapat e para në vendin tonë. Etapa e parë, Durrës-Tiranë, 160 kilometra e gjatë, nisi në orën 13:10. Pse organizatorët zgjodhën Shqipërinë dhe krahasimi me eventet e tjera të Giro’s të zhvilluara në botë prej dekadash

Gazeta Si – Lajm i madh në janar 1954. Më pas drejtori i turneut, Zhak Godet njoftoi në gazetën sportive ““L’Équipe”, se Tour de France do të fillonte jashtë vendit për herë të parë më vonë atë vit.

Një nder që iu rezervua Amsterdamit. Kryeqyteti holandez pagoi 100.000 guldena për të (sot pas inflacionit rreth 510.000 euro).

Amsterdami, disi gri në atë kohë u larë në një atmosferë jugore për ditë të tëra dhe sipas Volkskrant, dhjetëra mijëra njerëz qëndruan krah për krah përgjatë rrugës gjatë fazës së parë.

Elie Wermelinger, organizator i turneut, dukej lirik: “Ky është fillimi më fantastik në historinë e turneut, më bën të më rrjedhin lot në sy”.

Historia e Xhiros së Italisë në botë

1965 San Marino

1966 Mynih

1973 Verviers (Belgjikë)

1974 Qyteti i Vatikanit

1996 Athinë (Greqi)

1998 Nice (Francë)

2002 Groningen (Holandë)

2006 Seraing/Liège (Belgjikë)

2010 Amsterdam (Holandë)

2012 Herning (Danimarkë)

2014 Belfast (Irlanda e Veriut/MB)

2016 Apeldoorn (Holandë)

2018 Jeruzalem (Izrael)

2022 Budapest (Hungari)

2025 Durrës (Shqipëri)

Misioni u krye dhe kështu nisma u ndoq. Ndërkohë, turneu ka filluar jashtë vendit 26 herë, për Giro d’Italia këtë javë do të jetë hera e 15, Vuelta spanjolle ka ndaluar në shifrën 6.

Lindja e Mesme

Nëse ish-drejtori Angelo Zomegnan do të kishte rrugën e tij, Giro d’Italia do të kishte nisur tashmë në SHBA.

Ai ëndërronte për praktika në Uashington, Nju Jork dhe Filadelfia. Në një bisedë të fundit me “Cyclingnews”, ai iu referua mungesës së ambicies dhe frikës midis organizatorëve të tjerë.

Në praktikë, pengesat kryesore për fillimin e “Xhiros Amerikane” ishin domethënëse. Bregdeti lindor i SHBA-ve është një fluturim tetë orë e gjysmë nga Roma. Edhe me një ditë pushimi shtesë (rregulloret e UCI e lejojnë këtë për një fillim turneu jashtë vendit), është një përpjekje e madhe për sa i përket energjisë dhe logjistikës.

Pastaj një fillim në 2027 në Abu Dhabi duket shumë më i realizueshëm. Kështu po qarkullojnë thashethemet sot.

Lidhja është aty: “RCS” është tashmë organizatori i UAE Tour dhe UAE-XRG, skuadra e Tadej Pogacar, në fakt është gjysmë italiane.

Është trashëgimtari i ekipit Lampre. Plani i madh është sigurisht që kampioni i botës të kthehet në fillim në këtë mënyrë. Arabia Saudite është gjithashtu e interesuar të organizojë një Grand Tour.

Ky plan duket se varet drejtpërdrejt nga ajo që ndodh me One Cycling, projekti që dëshiron të bashkojë garat më të mira të çiklizmit nën një ombrellë, të sponsorizuar nga petrodollarët sauditë.

Federata ndërkombëtare e çiklizmit, UCI mendon se gjithçka është në rregull. Presidenti David Lappartient ka thënë disa herë se çiklizmi duhet të investojë për ta bërë sportin më popullor në mbarë botën. “Kjo nuk do të përfitojë vetëm nga konkurrenca sportive, por edhe nga ekonomia e sportit tonë”.

Kostot

Për në Shqipëri. Marrëveshja dukej e lëkundur në fund të vitit të kaluar kur një debat politik për pritjen e refugjatëve ushtroi presion mbi marrëdhëniet mes dy vendeve, por të premten erdhi koha: ka nisur e para nga tre etapat që do të zhvillohet në Shqipëri.

Qeveritë vendore dhe kombëtare në Shqipëri do ta paguanin “RCS” rreth 7 milionë euro për “La grande partenza” (Nisja e madhe).

Përveç kësaj, ata do të paguajnë kostot organizative. Aty ku qëndron fitimi për “RCS” është shumë e qartë: edhe më shumë se një histori e mirë, paratë janë arsyeja më e rëndësishme për organizatorët italianë për të bërë një udhëtim jashtë vendit.

Jeruzalemi thuhet se ka paguar 13.6 milionë euro për RCS në vitin 2018. Budapesti thuhet se ka buxhetuar 24 milionë për fillimin e Giro-s (përfshirë të gjitha kostot) tre vjet më parë.

Yorkshire (Tour 2014) thuhet se ka kushtuar pothuajse të njëjtën gjë. Utrecht pagoi 15.6 milionë për fillimin e turneut në vitin 2015, 4 milionë prej të cilave për ASO-n.

“The grand départ” në vitin 2019 i kushtoi Brukselit 11 deri në 12 milionë. Në Kopenhagë (Tour 2022), menaxheri i aktivitetit, Valentin Christensen foli për të paktën 12 milionë, 5.5 milionë prej të cilave drejtpërdrejt për ASO.

Marketingu i qytetit

Me sa duket, shumë qytete, rajone dhe krahina e konsiderojnë të vlefshme. Sipas Christensen, turistët i sollën Kopenhagës 46 milionë euro të ardhura.

Banka dhe siguruesi ING llogaritën më pas se fillimi i turneut stimuloi ekonominë e Utrecht-it me rreth 34 milionë.

Më pas ministri i Brukselit, Sven Gatz foli për një kthim të pamohueshëm ekonomik për kryeqytetin dhe e quajti vëmendjen e madhe mediatike me vlerë të paçmueshme në planin afatgjatë.

Më 6 dhe 7 korrik 2019, jo më pak se 32.7 milionë euro u shpenzuan në Bruksel: rreth 5 milionë për akomodim (9.000 më shumë netë qëndrimi se një vit më parë në të njëjtën periudhë), pjesa tjetër në industrinë e mikpritjes dhe shitjen me pakicë.

“Por gjëja më e mirë, është se Brukseli ishte një pamje e bukur për ditë të tëra”, shtoi ministri. Gatz citoi 280 artikuj në 66 gazeta, 400 milionë vizitorë përmes Facebook, 212 milionë përmes Instagramit dhe 67,000 përmes YouTube, dhe një shtrirje ditore prej shumë milionë shikuesish televiziv.

Kjo është edhe arsyeja pse Shqipëria po e bën sot: të lërë një trashëgimi. Vendi ballkanik kishte prej vitesh vulën e një diktature komuniste, por ajo kohë ka mbaruar vërtet.

Nuk është rastësi që nisja është në Durrës dhe jo në kryeqytetin Tiranë. Durrësi është qyteti i dytë i vendit dhe tërheq shumë vizitorë shqiptarë dhe kosovarë falë plazheve të tij të mëdha.

Qyteti tani dëshiron gjithashtu të tërheqë turistë të huaj. Një garë e madhe çiklizmi duket të jetë një mjet i përshtatshëm për ta bërë këtë.

Për një përfitim të tillë monetar pra, organizatorët i Giro RCS janë të lumtur që zgjodhën Shqipërinë për një aktivitet popullor që tërheq mbështetje në rritje.

Përshtati: Gazeta “Si”


Copyright © Gazeta “Si”


Lajme të lidhura

Më Shumë