Shendet

Lindja e mjekësisë dixhitale

Janarin e kaluar Stephen Klasko, shefi ekzekutiv i Jefferson Health, i cili drejton spitalet në Filadelfia, bisedoi me një shef banke. Financuesi i tha atij se 20 vjet më parë kujdesi shëndetësor dhe bankat ishin e vetmja industri që ende duhej të përqafonin konsumatorin  dhe revolucionin  dixhital. “Tani”, iu drejtua zotit Klasko, “ju jeni vetëm”.

Bankieri kishte një argument. Instituti Global McKinsey, institucioni i brendshëm i konsulencës me të njëjtin emër, mendon se kur bëhet fjalë për dixhitalizimin, kujdesi shëndetësor ka mbetur vërtet pas jo vetëm ndaj atij bankar,  por edhe atij të udhëtimeve, shitjes me pakicë, prodhimit të makinave dhe madje edhe mallrave të paketuara. Rreth 70% e spitaleve amerikane ende dërgojnë me faks dhe i çojnë me postë të dhënat për pacientët. Drejtori i një spitali të madh në Madrid nuk raporton praktikisht asnjë ndarje elektronike të të dhënave nëpër rajonet e Spanjës,  kur vala e parë e covid-19 goditi  vendin këtë pranverë.

Duke ekspozuar mangësi të tilla dixhitale, pandemia në fund të fundit po nxit ndryshime. Përballë mbylljes dhe kaosit, mjekët kanë përqafuar komunikimin dixhital dhe analizat, që kanë qenë të zakonshme në industri të tjera për vite me radhë. Pacientët po ndihen më rehat  me diagnozën dhe trajtimin në distancë, të ndihmuar nga kompjuteri. Dhe firmat ndërmarrëse, nga fillestarët e aplikacioneve shëndetësore dhe spitalet te siguruesit, farmacitë dhe gjigandët e teknologjisë si Amazon, Apple dhe Google, po përpiqen të ofrojnë shërbime të tilla.

McKinsey vlerëson se të ardhurat globale të shëndetit dixhital - nga telemjekësia, farmacitë në internet, pajisjet që vishen etj.,  - do të rriten nga 350 miliardë dollarë vitin e kaluar , në 600 miliardë dollarë në 2024. Pjesë të tregut të kujdesit shëndetësor prej 3.6 trilionë dollarë në Amerikë janë gati për  një ndryshim dixhital. E njëjta gjë po ndodh në Kinë, Europë dhe vendet më të tjera ku mjekët ushtrojnë profesionin e tyre.

Baza për atë që duket se do të jetë biznesi i ardhshëm trilion dollarësh është përshpejtuar nga pandemia. Paratë po derdhen. Sipas CB Insights, një firmë kërkimore, një financim rekord prej 8.4 miliardë dollarësh hyri sektorin  privat të shëndetit dixhital në tremujorin e tretë të vitit 2020, më shumë se dyfishi i shumës një vit më parë. “Njëbrirëshit” e listës së industrisë, me vlerë 1 miliard dollarë ose më shumë, kanë një vlerë të kombinuar prej mbi 110 miliardë dollarë, sipas Holoniq, një firmë kërkimore. Në shtator AmWell, një telemjekësor në të cilin Google ka investuar 100 milion dollarë, mblodhi 742 milion dollarë në një ofertë fillestare publike (IPO); kapitalizimi i saj në treg është 6 miliard dollarë. Më 2 dhjetor JD  Health, një farmaci dixhitale e lidhur me jd.com, një emporium kinez në internet, fitoi 3.5 miliard dollarë në zinxhirin e dytë më të madh të Hong Kongut, këtë vit.

Kërkesa për mjekësi dixhitale po rritet. Doctolib, një firmë franceze, thotë se konsultat e saj me video në Europë janë rritur këtë vit nga 1,000 në 100,000 në ditë. Ping An Good Doctor, një portal shëndetësor kinez në internet, po zgjerohet në Azinë Jug-Lindore në një ndërmarrje të përbashkët me Grab, një gjigant shërbimesh nga Singapori.

Ashtu si me shumë prirje  të teknologjisë, disa nga këto do të rezultojnë të jenë ekstravagante. Analistët e matur në Gartner, një firmë kërkimore, hedhin ujë të ftohtë në pretendimet e ekzagjeruara të bëra nga ithtarët e “mjekësisë precize” të individualizuar dhe inteligjencës artificiale mjekësore. Por edhe ata e pranojnë se ka arsye për të menduar se jo i gjithë ekzaltimi  është i fryrë.

Teknologjitë e tilla si sensorët, cloud-computing  dhe analiza e të dhënave po bëhen të nivelit mjekësor, ndërsa  rreziku i kontraktimit të covid-19 në spitale dhe klinika,  e bën miratimin e tyre të duket më tërheqës se kurrë. Firmat e specializuara si Livongo dhe Onduo prodhojnë pajisje për të monitoruar vazhdimisht diabetin dhe sëmundjet e tjera. Një studim nga Universiteti Stanford zbuloi se gati gjysma e mjekëve amerikanë të anketuar përdorën pajisje të tilla. Nga ai grup, 71% i konsideronin të dhënat si të dobishme nga ana mjekësore. Në qershor, Mayo Clinic, një grup prestigjioz jo-fitimprurës i spitalit, u bashkua me një ndërmarrje të quajtur Medically Home për të siguruar “kujdes në nivelin e spitalit”, nga infuzionet dhe imazheritë te rehabilitimi, në dhomat e gjumit të pacientëve. Edhe Apple Watch ka  treguar se parashikon një problem mjekësor të njohur si fibrilacioni atrial,  në një provë klinike.

Një mollë në ditë

Pacientët janë të etur. Një studim i rreth 16 milion amerikanëve të sapo raportuar në revistën Jama International Medicine, zbuloi se përdorimi i tyre i telemjekësisë u rrit 30 herë midis janarit dhe qershorit. Konsumatorët amerikanë të anketuar në maj nga Gartner po përdornin gjithnjë e më shumë internet dhe aplikacione për celularë,  për një sërë nevojash mjekësore.

Në mënyrë kritike, rregullatorët në të gjithë botën po u bëjnë presion ofruesve të kujdesit shëndetësor për të hapur sistemet e tyre të izoluara- një parakusht për lulëzimin e shëndetit dixhital. BE-ja po promovon një standard elektronik për të dhënat mjekësore. Në gusht qeveria indiane zbuloi një plan për një identitet dixhital shëndetësor me ndërveprimin në thelb të tij. Kuantai Yeh i Qiming, një firmë me kapital sipërmarrës, thotë se qeveria e Kinës, gjithashtu, po përpiqet të kapërcejë rezistencën ndaj rekordeve elektronike nga spitalet, me frikën e humbjes së pacientëve nga rivalët. Yidu Cloud, një platformë të dhënash  për spitalet, mund të jetë tashmë dispozitivi më i madh i të dhënave të shëndetit, mendon Lee Kai-fu nga Sinovation Ventures,  një tjetër firmë me kapital sipërmarrës.

Apple, me reputacionin e saj për mbrojtjen e privatësisë së përdoruesve, po mbështet gjithashtu një standard të përbashkët. Një kombinim i përpjekjeve të tilla dhe presionit rregullator paralajmëron “një epokë të re” për mjekësinë dixhitale, mendon Aneesh Chopra, një ish-shef i teknologjisë, në Shtëpinë e Bardhë. Judy Faulkner, shefi i Epic, një prodhues kryesor i programeve kompjuterikë për të menaxhuar të dhënat elektronike të shëndetit që Z. Chopra ka kërkuar prej kohësh të jetë më i hapur, deklaron se është plotësisht për këtë; 40% e të dhënave të menaxhuara nga firma e saj tashmë janë ndarë me jo-klientët, thotë ajo. Kris Joshi, i cili drejton Change Heathcare, i cili merret me 1.5 trilion dollarë në pretendimet e sigurimeve mjekësore amerikane në vit, sheh më shumë ndërveprim, të paktën midis bizneseve.

E gjithë kjo po ndihmon mjekësinë të evoluojë nga “një shkencë klinike e mbështetur nga të dhënat,  në një shkencë të dhënash e mbështetur nga klinicistët”, argumenton Pamela Spence nga EY, një firmë konsulence. A e bën kjo kujdesin shëndetësor teknologji të madhe? Amazon dëshiron që Alexa, ndihmësi i saj dixhital, të jetë në gjendje (me lejen tuaj) të analizojë kollën dhe t’ju tregojë nëse është inflamacion apo kovidiane. Në nëntor, gjiganti në internet, i cili tashmë shet pothuajse gjithçka tjetër, nisi një farmaci dixhitale për të marrë shoqërinë e shpërndarjes së barnave në Amerikë,  të firmave farmaceutike, ndërmjetësve dhe shitësve me pakicë. AliHealth, një degë e Alibaba, kampioni i tregtisë elektronike të Kinës, po prish tregun e saj të farmacive në vend. Të ardhurat e saj u rritën me 74% në gjashtë muajt deri në shtator, nga viti në vit, në 1.1 miliard dollarë. Apple ka orën e saj dhe gati 50,000 aplikacione shëndetësore iPhone. Kompania mëmë e Google, Alphabet, ka Verily, një divizion të shkencave të jetës.

Përpjekjet e mëparshme të gjigantëve të teknologjisë në kujdesin shëndetësor ranë, argumenton Shubham Singhal nga McKinsey, sepse ata kishin ecur  vetëm. Mjekësia është një fushë e minuar rregullatore me bartës të fuqishëm ku modelet e biznesit të teknologjisë së madhe, veçanërisht lloji i mbështetur nga reklamat, nuk janë një përputhje e natyrshme. Por pandemia ka theksuar gjithashtu se pajisjet e kushtueshme të ofruesve ekzistues dhe shërbimet e kushtueshme,  shumë rrallë përmirësojnë vërtet rezultatet e shëndetit. Nëse gjenerata e re e teknologjive dixhitale do të lulëzojë, ajo duhet “të përmirësojë shëndetin, jo të rrisë kostot”, mendon Vivian Lee nga Verily. Firma e saj po largohet nga tarifa për shërbimin në kontrata të bazuara në rreziqe,  që paguhen kur përmirësohen rezultatet (p.sh., nëse diabetikët vënë nën kontroll sheqerin në gjak ose më shumë njerëz marrin kontrolle  të syve).

Kjo tregon për një të ardhme hibride ku Silicon Valley punon më ngushtë me firmat tradicionale të kujdesit shëndetësor. Epic po përdor softuerin e njohjes së zërit nga Nuance, një kompani fillestare, për të mundësuar mjekët të dërgojnë shënime te specialistët e jashtëm; ajo është bashkuar gjithashtu me Lyft, një firmë udhëtimesh, për të transportuar pacientë në spitale. Siemens Healthineers, një firmë e madhe gjermane e teknologjisë shëndetësore, po punon me Geisinger, një zinxhir spitalor amerikan, për të zgjeruar monitorimin e largët të pacientit. Pacientët e Spitaleve Apollo të Indisë mund të përdorin një aplikacion për të marrë rimbushje të ilaçeve, tele-konsulta dhe diagnoza në distancë - dhe madje edhe të sigurojnë një hua mjekësore përmes partneritetit të Apollo me HDFC Bank.

Dr Klasko, i etur për të provuar që bankieri gabon, po përqafon me ëndje qasjen hibride. “Ju duhet të keni partneritete me ofruesit, jo vetëm me qindra aplikacione të palidhura”. Ai ka sjellë shkëndija të ndritshme nga General Catalyst, një firmë që bëri baste të hershme në shumë fillestarë të shëndetit dixhital përfshirë Livongo, për të punuar së bashku me ekipin e tij të inovacionit në Filadelfia. “Lëvizja e shpejtë dhe thyerja e gjërave nuk funksionon mirë në kujdesin shëndetësor”,  vëren Hemant Taneja, i General Catalyst. Por as qëndrimi në vend./The Economist. Përktheu: Gazeta Si.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë