Dakota Johnson kërkon një masazh në mëngjes. Lily Allen e përdor të sajën për kohë me veten dhe lojëra me partnerin. Gwyneth Paltrow e përshkruan atë si një “objet d’art funksional”.
Cili është objekti që të VIP-at duan kaq shumë? Një vibrator. Mjeti i kënaqësisë, që ka qenë në treg që nga vitet 1800, po shikon një rritje të popullaritetit. Industria e lodrave të seksit parashikohet të fitojë 55 mld dollarë deri në 2026-n.
Siç Dakota Johnson thotë “mirëqenia seksuale është një e drejtë thelbësore e njeriut”
Kjo deklaratë vjen pas një kohe shumë të gjatë që orgazmat e femrave janë nënvlerësuar dhe janë konsideruar si të turpshme. Nuk është çudi pse numri i grave që përjetojnë orgazma janë shumë më të ulëta se të burrave, 97 me 72%.
Kudondodhja aktuale e vibratorëve po i ndihmon njerëzit ta zvogëlojnë këtë hendek; ato e marrin fuqinë në duart e tyre – fjalë për fjalë – për të kontrolluar më mirë se kur dhe si e bëjnë. Por, mjeti nuk ka qenë gjithmonë një mjet për çlirimin dhe zbulimin seksual të femrave. Historia e vibratorit ndjek një udhëtim të gjatë dhe dredharak që sigurisht nuk filloi me qëllimin për të përjetimin e kënaqësisë.
Fillimet e largëta
Lodrat e seksit kanë ekzistuar për aq kohë sa ka pasur njerëz, ose të paktën objekte të ngjashme, thotë Cindy Luquin, themeluese e një qendre për edukimin seksual, P2P.
“Dildot prej guri dhe lodra të tjera intime janë gjetur prej 30 mijë vitesh”, thotë ajo. (Shkencëtarët nuk mund të thonë me siguri nëse falusi më i vjetër parahistorik i gjetur është përdorur si ndihmë seksuale, por duke pasur parasysh “proporcionet e madhësisë “, ata mendojnë se është një bast i mirë.)
Inovacioni i vibratorit që ndodhi më vonë, mund të thuhet se ishte një aksident i lumtur. Sipas studiueses së seksit Hallie Lieberman, dy studiues krijuan padashje një mjet me goditje me elektricitet për arsye aspak të lidhura me seksin. Ata besonte se nervat e shëndetshme shfaqnin një nivel të caktuar dridhjeje dhe nëse ato nivele ishin të fikura, sëmundjet mund të ndodhin. Qëllimi i pajisjes së tij, të cilën ai fillimisht e kishte përshkruar për burrat, ishte të kuronte dhe të stimulonte këto nerva, e jo të shkaktonte orgazma.
Duke pasur parasysh se energjia elektrike nuk ishte e zakonshme në shtëpi në fund të viteve 1800, mjekët përdornin ekskluzivisht modele të hershme vibratorësh për të trajtuar një sërë kushtesh, duke përfshirë kapsllëkun dhe humbjen e dëgjimit, si te burrat ashtu edhe te gratë, sipas Dr. Lieberman.
Ndërsa kërkimi i saj ka zhgënjyer narrativën popullore të mjekëve viktorianë që administronin vibratorët për të kuruar histerinë, ajo zbuloi se mjekët do të fusnin vibratorë në vaginë për të trajtuar “sëmundjet femërore”. Ky term i përgjithshëm mund të ketë përfshirë histerinë, por ajo thotë se “duke përdorur vibratorë për të trajtuar histerinë në mënyrë profilaktike, duket e pamundur”. Mjekët e asaj kohe ishin mjaft të zgjuar për të kuptuar se sjellja e një pacienti në orgazmë përmes stimulimit të klitorit ishte joetike, shpjegon ajo: “A do ta kishte bërë një mjek me reputacion këtë gjë dhe do ta kishte mbajtur licencën? Në asnjë mënyrë.”
Nga fillimi i shekullit të 20, anëtarët e komunitetit mjekësor e kategorizuan gjithnjë e më shumë vibratorin e shërimit si një copë shakaje, sipas Dr. Lieberman, kështu që prodhuesit e kthyen fokusin e tyre të shitjeve nga mjekët tek konsumatorët. Vibratorët filluan të hynin në shtëpitë e SHBA-së si pajisje shtëpiake, me reklama që deklaronin rrejshëm se trajtonin të gjitha llojet e sëmundjeve.
Në një reklamë për Swedish Electric Vibrator Co në Pitsburg në viti 1907, thuhej se “Shkencëtarët sugjerojnë masazhet me vibrator për të shëruar 9/10 sëmundje si zbulimi më i madh mjekësor që i është dhënë ndonjëherë njerëzimit të vuajtur.” Lista e sëmundjeve (janë 39!) përfshin astmën, përdhesin, paralizën, vertigon, bronkitin dhe rrudhat.
Megjithëse nuk përmendej hapur asgjë seksuale në ato reklama, ato shpesh shfaqnin gra të veshura pak (dhe nganjëherë burra) që e përdornin produktin. Ishte kjo zhvendosje nga zyra e mjekut në mjediset komode të shtëpisë, gjatë së cilës konsumatorët me siguri zbuluan përdorimin e vibratorit si stimulues seksual, megjithëse provat janë të pakta, thotë Dr. Lieberman. “Kur dolën për herë të parë vibratorët, gratë nuk mund të votonin as në këtë vend. Kontrolli i lindjes dhe abortet ishin të paligjshme. Masturbimi shihej si një sëmundje mendore. Gratë nuk kontrollonin trupin e tyre. A do të shkruanin për masturbimin? Dreqin, jo”, thotë ajo. “Të gjitha këto për të thënë, a mendoj se njerëzit po masturbonin me ta? Po.”
Seksi për kënaqësi merr mbështetje shkencore
Gjatë disa dekadave të ardhshme, vibratori iu nënshtrua disa riemërimeve: së pari, në vitet 1920 si një ndihmës bukurie i shitur në treg për trajtimin e rrudhave për gratë, dhe më pas nga mesi i shekullit, si një masazhues po aq i pastër për kokën ose shpinën, sipas Carol Queen. , PhD, seksologe e stafit të mirë Vibrations dhe kuratore e Muzeut Antique Vibrator në San Francisko. Njëkohësisht, po ndodhnin kërkime në fushën e seksualitetit njerëzor që më vonë do të informonte përdorimin e vibratorit si një pajisje kënaqësie seksuale.
Seksologu dhe biologu Alfred C. Kinsey, PhD, botoi vëllimet e tij historike “Sjellja seksuale në mashkullin e njeriut dhe sjelljen seksuale tek femrat njerëzore”, respektivisht në 1948 dhe 1953. Si një nga studiuesit e parë që kreu studime në shkallë të gjerë mbi seksualitetin njerëzor, gjetjet e tij – duke përfshirë faktin se 62% e grave masturbuan – ngritën vetullat.
“Ai foli se sa i zakonshëm ishte masturbimi femëror dhe njerëzit ishin të indinjuar,” thotë Dr. Lieberman. Ideja e grave që kërkonin kënaqësi seksuale për hir të saj – dhe pa ndihmën e një penisi – ishte skandaloze në vitet 1940 dhe ’50.
Ndërsa Kinsey e bëri tabunë një pikë diskutimi, studiuesit e seksualitetit William H. Masters, MD dhe Virginia E. Johnson e çuan diskutimin edhe më tej duke studiuar mekanikën e orgazmës femërore. Ata vëzhguan pjesëmarrësit e studimit duke masturbuar në laboratorin e tyre – duke përdorur një vibrator të pajisur me kamerë që e quajtën “Ulysses”. Me ndihmën e vibratorit, hulumtimi i Masters dhe Johnson ndihmuan në largimin e nocionit se gratë që nuk arritën kulmin vetëm nga penetrimi vaginal ishin “të ftohta”, por se kishin të ngjarë të kishin nevojë për shtimin e stimulimit të klitorit. (Deri në atë pikë, narrativa mbizotëruese – e parashtruar nga neurologu dhe psikologu austriak Sigmund Freud – ishte se orgazmat klitorale ishin “infantile” dhe orgazmat vaginale ishin të pjekura dhe superiore.)
Trupi politik
Ndërsa revolucioni seksual dhe ngritja e feminizmit të valës së dytë filluan të shpaloseshin në vitet 1960 dhe 1970, tema e seksualitetit të grave u bë një temë politike. Ndërsa feminizmi i valës së parë u përqendrua kryesisht rreth të drejtës së grave për të votuar, feminizmi i valës së dytë merrej me marrjen e strukturave dhe normave patriarkale që pengonin gratë. Njerëzit që ishin pjesë e kësaj lëvizjeje avokuan për mundësi më të mëdha jashtë shtëpisë dhe rritjen e të drejtave riprodhuese. (Pilula kontraceptive u miratua vetëm nga Administrata e Ushqimit dhe Barnave në vitin 1960 dhe Roe kundër Wade nuk u vendos deri në vitin 1973.) Një pjesë e qasjes bazë përfshinte mbajtjen e grupeve për rritjen e ndërgjegjes në shtëpitë e grave.
“Gratë po mblidheshin për të folur për jetën e tyre larg burrave,” thotë Dr. Lieberman për takimet që filluan të shfaqen në vitet ’60. “Ata folën për përvojat e tyre seksuale dhe abortin. Ishte një mënyrë për të rikthyer pushtetin e tyre.”
Zhurma e kulturës pop
Vibratorët morën një nxitje tjetër të madhe në vitet 1990, kur një model rozë i tejdukshëm i quajtur Lepuri (me një bosht rrotullues për stimulimin e brendshëm të pikës G dhe veshë lepurushi për stimulimin e jashtëm të klitorit) fitoi një rol të përbashkët në serialin HBO Sex and the City. Në episodin e parë të sezonit “The Tortoise and the Hare”, Miranda vazhdimisht pragmatike (Cynthia Nixon) prezanton Charlotte (Kristin Davis) në atmosferë me premtimin e orgazmave të garantuara. Charlotte shpejt bëhet e magjepsur – dhe ajo nuk ishte e vetmja, sipas Dr. Queen.
“Isha në orar për të punuar mëngjesin pas transmetimit të parë të emisionit dhe kur mbërrita, kishte një rresht poshtë bllokut,” kujton ajo. “Vibratori Rabbit me të vërtetë mori një nxitje në klubin e tij të fansave falë asaj shfaqje.”
Seksi dhe Qyteti
Një episod i mëvonshëm SATC gjeti Samantën (Kim Cattrall) duke u përpjekur të kthente atmosferën e saj në The Sharper Image, vetëm për të dëgjuar se dyqani nuk shet vibratorë – ata shesin vetëm masazhues të qafës, deklaron nëpunësja. Samantha duhet të pajtohet me fjalët para se bashkëpunëtorja ta lejojë atë të shkëmbejë artikullin me një të ri.
Megjithëse asnjëra nuk i nxorri vibratorët në dritën më pozitive (Charlotte: “Kam frikë nëse vazhdoj ta përdor, nuk do të mund të shijoj më kurrë seksin me një mashkull!”), Dr. Queen thotë se këto përshkrime ishin ende jetike në përfshirjen e përdorimit dhe pranimit të vibratorit. “Njerëzit mësojnë më shumë për seksin nëpërmjet kulturës pop sesa në klasat e seksit apo në komunitetet seksuale”, thotë ajo. “Është mënyra kryesore se si shoqëria jonë na fton të pyesim veten se si ndihemi për një gjë të caktuar. Kjo është arsyeja pse ishte kaq e rëndësishme që Sex and the City të shfaqte një atmosferë.
“Vibratorët janë shfaqur në shfaqje të shumta që nga ajo kohë, duke përfshirë “How I Met Your Mother”, “You’re the Worst”, “Unreal” dhe “Grace and Frankie”, ndër të tjera. Realiteti TV Primetime mori momentin e vet vibrator në vitin 2021, kur konkurrentja Bachelor Katie Thurston u shfaq natën e parë për të takuar kërkuesin Matt James me lodrën e saj të preferuar të kapur pas shpine. Ajo me turp i tha James se solli diçka nga shtëpia që ishte “me të vërtetë e veçantë” për të që e ndihmoi atë ta kalonte pandeminë dhe ajo shpresonte t’i “kalonte pishtarin” atij, duke zbuluar më në fund atmosferën (e errësuar me kujdes nga e zeza e vogël e censurës së ABC kuti, sigurisht). Gjesti shkaktoi një të qeshur të përzemërt nga James dhe tituj nga konkurrentët e tjerë që spiunonin nga një dritare në katin e sipërm. Pozitiviteti me zë të lartë dhe krenar i seksit të Thurston-veçanërisht në një shfaqje moderne takimesh që mbetet mjaft i matur në qëndrimin e tij ndaj intimitetit- fitoi lavdërimin e saj nga shumë fansa Bachelor.
Në episodin e parë të sezonit “Diwali”, Miranda shtrihet në shtrat, duke përdorur vibratori i saj, kur djali i saj adoleshent, Brady, i bie derës. Pa humbur asnjë ritëm, ajo përpiqet të vazhdojë një bisedë të ndalur me të përmes murit përpara se ai të niset për në mbrëmje.
“Është një lloj skene flakësh, por për dikë që e pa nga afër gjënë e Lepurit, mendova, O zot im, ata kanë ndryshuar plotësisht pikëpamjen e tyre për lodrat e seksit,” thotë Dr. Lieberman. “Në ‘Sex and the City’, ata bënë një ndërhyrje për Charlotte sepse ajo ishte e varur nga vibratori i saj dhe kishte nevojë të ishte në një marrëdhënie me një burrë. Tani, Miranda masturbon me vibratorë. Ajo është në një lidhje. Dhe kjo nuk është një punë e madhe. Nuk është asgjë. Është thjesht shumë çështje fakti. Ky ishte një ndryshim i madh.”
Për bashkëthemeluesen dhe CEO të Dame, Alexandra Fine, të qenit në gjendje të ofrojë produkte me çmime të shumta është e domosdoshme. “Sapo dolëm me atmosferën tonë më të përballueshme,” thotë Fine, duke iu referuar vibratorit me plumb Zee prej 30 dollarësh të markës. “Ndërsa jemi duke u rritur, unë mund të ofroj një produkt më të aksesueshëm, i cili është kaq përmbushës për mua.”
Pavarësisht rritjes së kudondodhjes së vibratorëve, stigma vazhdon ende. Në vitin 2019, Fine paditi Autoritetin Metropolitan Transit të Nju Jorkut (MTA) për praktika diskriminuese kur refuzoi ta lejonte të reklamonte produktet e Dame në metro (ndërsa pranonte reklama për pilula për mosfunksionimin erektil). Të dy palët përfundimisht u vendosën, me Dame që fitoi të drejtën për të postuar reklama. “Është një nga momentet e mia më krenare,” thotë Fine për zgjidhjen.
Çfarë do të duhet që stigma rreth masturbimit të vulvës dhe lodrave – të zhduken plotësisht? Është një pyetje e vështirë që nuk ka një përgjigje të lehtë, por ekspertët pajtohen se ne thjesht duhet të vazhdojmë të flasim: për vetëkënaqësinë, për vibratorët dhe për atë që i pëlqen.
Burimi: WellandGood/ Përshtati: Gazeta ‘SI’
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.