Muzike

A është koha për hip hop?

Suksesi i zhanreve të tjera dhe zgjerimi i audiencës që dëgjon muzikë në streaming mund të shpjegojë një rënie të lehtë të popullaritetit në Shtetet e Bashkuara

Nga Gazeta Si - Gjatë dy dekadave të fundit, popullariteti i hip hopit, i cili filloi në vitet 1970 dhe u bë një fenomen masiv në vitet 1990, është rritur në mënyrë dramatike në Shtetet e Bashkuara dhe në mbarë botën. Kjo ndodhi pjesërisht falë suksesit të muzikantëve si Jay-Z, Drake, Kanye West dhe Nicki Minaj, dhe në përgjithësi falë aftësisë së shumë reperëve për të rritur ndjekësit e tyre përmes platformave të shpërndarjes dhe promovimit të muzikës dixhitale.

Në vitin 2017, sipas një raporti të shërbimeve statistikore ‘Nielsen’, hip hop dhe R&B - një nga zhanret më të ndikuara të hip-hop që nga vitet 2000 - tejkaluan rock-un për herë të parë në Shtetet e Bashkuara, duke u bërë muzika më e dëgjuar ndonjëherë. Ato janë ende sot, por një reduktim i kohëve të fundit në pjesën e tregut dhe një rënie në suksesin e rekordeve kanë bërë që disa analistë të pyesin nëse kjo nuk është një prirje e qëndrueshme: me fjalë të tjera, nëse vitet e suksesit të madh të hip hop kanë mbaruar.

Për momentin është një fenomen i dëshmuar nga të dhënat që i referohen tregut amerikan dhe jo konteksteve të tjera. Por supozimet e bëra për të shpjeguar këtë prirje amerikane – sukseset e zhanreve të tjera, audienca e re që dëgjon muzikë në streaming, ndryshime në kriteret e klasifikimit - janë të dobishme për të kuptuar në përgjithësi rrjedhshmërinë aktuale të tregut muzikor dhe llojet e kushtëzimit ku tregu është vazhdimisht i ekspozuar.

Sipas një raporti të fundit nga kompania Luminate, e cila ofron të dhëna për shitjet e muzikës për kompanitë diskografike, zhanri hip hop/R&B është më i popullarizuari në Shtetet e Bashkuara dhe ka një pjesë të tregut prej 27.6 për qind. Është një shifër që përfshin vëllimet e transmetimit, shitjet e disqeve dhe shkarkimet e këngëve, dhe dëshmon rritjen tashmë të njohur dhe të jashtëzakonshme në përqindjen e hip hop/R&B në krahasim me 2015 (18 për qind), dhe një ulje të lehtë por progresive në krahasim me deri në vitin 2020 (30 për qind) dhe deri në vitin 2021 (29 për qind).

Zhanre të tjera si muzika latine, country, pop dhe rock kanë pësuar ndryshime më pak të dukshme në dy vitet e fundit dhe më të rëndësishmet kanë qenë në rritje. Suksesi i madh - përfshirë ndërkombëtarët - i muzikantëve latinë si Bad Bunny dhe Rosalía vlerësohet gjithashtu nga kritikë si një nga arsyet e mundshme, ndër të tjera, për rënien e lehtë në hip hop/R&B. Dhe gjithashtu është interpretuar në lidhje me fenomene të tjera që, në përgjithësi, mund të shpjegojnë pse hip hopi - ndërsa mbetet zhanri më i dëgjuar në Shtetet e Bashkuara - duket pak më pak dominues sot sesa në të kaluarën e afërt.

Në një artikull në lidhje me hipotezën se tkurrja e fundit në tregun e hip hopit është e destinuar të zgjasë, Wall Street Journal përcaktoi mungesën e fenomeneve të reja rap si faktorë me gjasë relevante, mungesën e kapacitetit inovativ nga ana e muzikantëve më të njohur dhe vdekja e reperëve premtues si Juice WRLD, Pop Smoke dhe XXXTentacion.

Megjithatë, trendi mund të zbutet nga publikimi i rekordeve të reja të planifikuara për këtë vjeshtë, si ato të Lil Baby dhe Metro Boomin. Dhe një përmirësim i përgjithshëm në të dhënat e hip hop/R&B mund të vijë në të ardhmen e afërt nga rekordet e reja të mundshme nga artistët më të famshëm dhe me ndikim, si Beyoncé, Travis Scott, SZA, Frank Ocean dhe Rihanna.

Sipas disa analistëve të cituar nga Wall Street Journal, rënia e lehtë e popullaritetit të hip hopit është pjesërisht për shkak të një ngadalësimi të rritjes së përgjithshme të të ardhurave nga industria diskografike në Shtetet e Bashkuara në krahasim me vitin 2021. Dhe në përgjithësi, ekziston gjithashtu një vështirësi e caktuar e muzikës së re për t’u bërë dominuese dhe për t’u shfaqur brenda një oferte kulturore dhe një tregu argëtimi në të cilin videolojërat dhe TikTok po konkurrojnë gjithnjë e më shumë.

Një arsye e mundshme është se grupet më të reja sot shpesh hasin muzikë më të vjetër në platforma të njohura si TikTok. Dhe tjetra është se vitet e fundit audienca që dëgjon muzikë streaming është shtuar: sot në Shtetet e Bashkuara ka më shumë të moshuar dhe më shumë njerëz që nuk kanë gjuhën e tyre angleze, krahasuar me më parë.

Një tjetër faktor i përshkruar nga ekspertët si potencialisht i rëndësishëm, për të shpjeguar rënien progresive të hip hopit dhe R&B në top-listat më të shitur, është një ndryshim i rëndësishëm në kriteret e përdorura nga Billboard për t’i përpiluar ato duke filluar nga viti 2020. Që atëherë, jo në fakt, më shumë merren parasysh shitjet të cilat, përveç disqeve ose shkarkimit dixhital, përfshijnë bileta koncertesh ose produkte tregtimi si bluza ose veshje të tjera. Vlerësohet se rreth gjysma e shitjeve rekord të rangut të lartë gjatë tetë muajve të parë të 2019-ës lidheshin me “pako” të këtij lloji.


Copyright © Gazeta “Si”


Më Shumë