Gazeta Si – Rreth njëzet ditë më parë në Turqi ndryshuan rregullat për të zbritur para kohës së duhur nga avioni pas uljes në pistë.
Kushdo që ngrihet në këmbë përpara se avioni të ndalet dhe shenjat e rripit të sigurimit të jenë fikur, rrezikon një gjobë: një artikull në faqen e internetit të “Halk TV”, një kanal turk lajmesh, thotë se mund të jetë rreth 2.600 lira turke, ose rreth 60 euro. Masa u miratua përmes një vendimi të lëshuar nga Drejtoria Turke e Aviacionit Civil (DGCA).
Ajo kërkon që njerëzit të presin radhën e tyre duke i lënë ata që janë përpara të zbresin së pari nga sediljet dhe përsërit ndalimin e hapjes së ndarjeve të destinuara për bagazhet e dorës përpara se të fiket shenja e kërkuar e rripit të sigurimit.
Sjellja e pasagjerëve që ngrihen në këmbë sapo ulet një aeroplan perceptohet si e bezdisshme apo irrituese nga shumëkush, por mbi të gjitha është problematike për sigurinë.
Shenja e rripit të sigurimit do të thotë se nuk është e sigurt të qëndrosh në këmbë: avioni është ende në lëvizje dhe mund të ketë mjaft lëkundje për të bërë atë që një person të rrëzohet.
Është një sjellje që rrezikon gjithashtu të zgjasë kohën e pritjes për të gjithë, sepse i shtyn njerëzit e tjerë të bëjnë të njëjtën gjë nga një lloj instinkti konkurrues dhe për këtë arsye rrit konfuzionin.
Rregullat e reja të vendosura nga DGCA u shfaqen pasagjerëve të çdo avioni që ulet në Turqi me një njoftim që lexohet gjithashtu në anglisht pas uljes.
Në njoftim thuhet: “Të dashur pasagjerë, avioni ynë nuk ka arritur ende në vendin e parkimit. Ju lutemi, mos i zgjidhni rripat e sigurimit, mos ngrini ose hapni ndarjet e sipërme derisa shenja e rripit të sigurimit të jetë fikur. Ndalohet rreptësisht ngritja në këmbë, hapja e ndarjeve ose zënia e korridorit përpara se avioni të arrijë në vendin e parkimit dhe sinjali të jetë fikur. Pasi avioni është në zonën e parkimit dhe shenja e rripit të sigurimit është fikur, ju lutemi respektoni përparësinë e zbarkimit të pasagjerëve përpara ose përreth jush dhe prisni radhën tuaj. Mos u ngrini dhe mos ecni nëpër korridor para se të jetë radha juaj për t’u larguar. Pasagjerët që nuk respektojnë rregullat do të raportohen në Drejtorinë e Aviacionit Civil dhe do të marrin një ndëshkim administrativ në përputhje me legjislacionin aktual”.
Sipas qarkores, të nënshkruar nga Drejtori i Përgjithshëm i DGCA, Kemal Yüksek, ka pasur një rritje të raporteve të pasagjerëve që ngrihen më herët se sa lejohet. Rreth dy vjet më parë, “Washington Post” i kushtoi një analizë të thellë psikologjisë së këtij fenomeni.
Gazeta amerikane shkruante se personi i parë që ngrihet nga vendi i tij i jep të gjithë të tjerëve informacion se si mund dhe ndoshta duhet të sillet.
Rezultati është që pasagjerët e tjerë ngrihen dhe bashkohen me të parët, në një rreth informacioni që transmetohet nga personi në person.
Situata e pasigurisë në të cilën dikush ngrihet dhe dikush tjetër nuk i shtyn disa njerëz të futen në radhë edhe në kurriz të të tjerëve, sepse të sillesh sikur të mos kishte konkurrencë, kur ka konkurrencë, perceptohet si e pafavorshme.
Dhe kjo, përkundër disavantazhit objektiv të qëndrimit në këmbë për disa minuta pa dobi. Ekziston edhe rreziku që të hyjë në lojë “kostoja sociale”, pra të dukeni si një “budalla”, si dikush që humbet radhën dhe zbret pas të tjerëve, sepse ka qëndruar i ulur.
Copyright © Gazeta “Si”
Të gjitha të drejtat e këtij materiali janë pronë ekskluzive dhe e patjetërsueshme e Gazetës “Si”, sipas Ligjit Nr.35/2016 “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e tjera të lidhura me to”. Ndalohet kategorikisht kopjimi, publikimi, shpërndarja, tjetërsimi etj, pa autorizimin e Gazetës “Si”, në të kundërt çdo shkelës do mbajë përgjegjësi sipas nenit 179 të Ligjit 35/2016.